آموزش درست کردن کراکت پنیری تصویری و مرحله به مرحله

طرز تهیه کراکت ذرت پنیری خوشمزه

کراکت ذرت

کراکت ذرت (سورولیتوس) جای ویژه‌ای در قلب من دارد. البته نان سرخ شده ذرت از هر نوع که باشد، مورد علاقه من است اما عشق من به نان ذرت سرخ شده از کورن داگ (سوسیس چوبی) فراتر رفته است. من واقعا دیوانه آنها هستم.

در ضمن اینکه در صورتی که بصورت ساده درست شوند، در واقع یک فست فود بدون گلوتن هستند

آنها در واقع نان ذرت سرخ شده پورتوریکویی هستند اما شبیه پولنتای سرخ شده هستند. از آنجایی که آرد ذرت قبل از سرخ شدن پخته شده است. بیرون آنها ترد و داخلشان نرم و مخملی است. پس از تهیه خمیر که تقریبا پخته است، شما فقط باید آنها را شکل بدهید و خیلی خوب سرخ کنید

کراکت ذرت در واقع به عنوان یک پیش غذا همراه خوراک برنج و لوبیای پورتوریکو و یا حتی برای صبحانه با یک فنجان قهوه سرو می‌شود. آنها معمولا با یک سس مثل مایونز یا کچاپ برای دیپ سرو می‌شوند اما بعضیها دوست دارند که آنها را در شربت افرا فرو ببرند. بصورت سنتی از شیره افرا استفاده نمی‌شود اما یک ترکیب خوشمزه است.کراکت ذرت با سس

مقدار قند مورد استفاده در دستورالعمل سورولیتوس (surollitos) متفاوت است، به همین دلیل آنها را می‌توان برای صبحانه، ناهار یا شام سرو کرد. با قند یا بدون قند آنها کاملا خوشمزه هستند. با چند قاشق شکر، آنها شبیه شیرینی دونات می‌شوند. من آن نمونه مال خودم را که کمی شیرین است دوست دارم و همانطور نان ذرتم را. این نوع شیرین برای صبحانه و سرو با قهوه بسیار مناسب است.

هنگام تهیه یک دستورالعمل جدید من ‌نمی توانم یک نمونه پیدا کنم، ظاهرا روش‌های زیادی برای آماده سازی سورولیتوس وجود دارد. بعضی افراد پنیر اضافه می‌کنند، بعضی کره یا شیر اضافه می‌کنند. نوع پنیری که برای کراکت ذرت استفاده می‌کنید، کاملا به شما بستگی دارد. من ترجیح می‌دهم پنیر چدار استفاده کنم اما بعضی از آشپزها از ادام (پنیر هلندی)، گودا یا پنیر آمریکایی استفاده می‌کنند.

کراکت ذرت با مغزی پنیر

بعضی‌ افراد، زمانی را صرف می‌کنند تا یک تکه پنیر را با سورولیتوس ترکیب کنند اما من راه را کوتاه می‌کنم و خیلی راحت پنیر رنده شده را به خمیر اضافه می‌کنم. اگر می‌خواهید مرکز آن پنیری و شکیل باشد، یک نوار کوچک از پنیر را در مرکز لوله بگذارید و وقتی شکل داده شد، خمیر را در اطراف آن بگذارید تا پنیر را پنهان کنید. خوشمزه و لذیذ!

خمیر سورولیتوس نباید چسبناک یا خیلی خشک باشد. کراکت ذرت باید انعطاف پذیر و فشرده باشد. این خیلی آسان انجام می‌شود، با کمی بیشتر آب یا آرد ذرت می‌توان آن را به فرم مناسب درآورد. خوشبختانه این یک خمیر بخشنده است.

خمیر کراکت ذرت

هنگامی که شما اندازه درست را دارید، یک قاشق غذاخوری خمیر را ورز داده تا زمانی که مرطوب است گرد کنید در کف دست گذاشته و با کف دست حالت دهید تا زمانی که به شکل استوانه در بیاید.

این کراکتهای ذرت بصورت داغ یا در دمای اتاق بسیار خوشمزه هستند، اما آنها اگر همان روز خورده شوند بهتر است. خب شما می‌توانید از سس مورد علاقه‌تان استفاده کنید اما من فکر می‌کنم سس یا عسل (به هنگامی که شیرین درست شود) نیز خوب است.

خمیر پرداخت شده کراکت ذرت

امروز من این کراکت ذرت را بصورت ساده و پنیری به شما آموزش خواهم داد.


طرز تهیه کراکت ذرت ساده و پنیری

کراکت ذرت با استفاده از آرد ذرت

زمان آماده شدن: ۲۵ دقیقه

زمان پخت : ۵ دقیقه

تعداد: ۳۰-۲۰ تکه کروکت (بر حسب اندازه دلخواه شما)

مواد تشکیل دهنده کراکت ذرت

  • ۱ و ¼ پیمانه آرد ذرت یا ۲۸۵ گرم
  • ۱ قاشق چایخوری نمک یا کمتر
  • ۲-۴ قاشق غذاخوری شکر دانه درشت
  • ۱ قاشق غذاخوری کره
  • ۲ پیمانه آب
  • ۲ پیمانه روغن (برای سرخ کردن)
  • ۱ پیمانه پنیر چدار (برای کراکت پنیری)

دستورالعمل تهیه کراکت ذرت ساده و پنیری

  1. در یک ماهیتابه متوسط روی حرارت، آب، کره، شکر و نمک را مخلوط کنید و اجازه دهید تا بجوشد.
  2. دما را کاهش دهید و یک پیمانه آرد ذرت را اضافه کرده و با یک همزن دستی خوب مخلوط کنید. با استفاده از یک قاشق، باقیمانده آرد ذرت را افزوده تا زمانی که خوب منسجم شود. خمیر باید خیلی ضخیم و به اندازه‌ای خشک باشد که بتوانید براحتی با دست آن را بردارید. در صورت نیاز دوباره آرد ذرت اضافه کنید.
  3. به مدت ۳ تا ۵ دقیقه به همزدن ادامه دهید یا تا زمانی که یک توپ نرم تشکیل شود. از روی حرارت برداشته و پنیر را به آن افزوده و خوب بهم بزنید تا خمیر یکدست شود.
  4. قبل از اینکه به آن دست بزنید، اجازه دهید کمی خنک شود. اگر خمیر خشک است، کمی آب گرم به آن اضافه کنید. اگر خمیر به انگشتان دست می‌چسبد، آرد ذرت بیشتری اضافه کنید (کمی چسبناک خوب است). خمیر باید نرم و مرطوب باشد همچون خمیر بازی.
  5. یک قاشق غذاخوری از خمیر را برداشته و بین انگشتانتان ورز دهید تا زمانی که مرطوب است. آن را به شکل یک استوانه در حدود ½ اینچ عرض و ۳ اینچ طول درآورید. باقیمانده خمیر را نیز به همین ترتیب درست کنید. در صورت دلخواه می‌توانید به جای یک قاشق دو یا سه قاشق برای هر کراکت استفاده کنید اما کراکتهای کوچک، ظاهری زیباتر و شبیه پفک خواهند داشت.
  6. روغن را در ماهیتابه گرم کرده تا به حرات ۳۵۰ درجه فارنهایت برسد. کراکتهای ذرت را حدود ۳ تا ۴ دقیقه یا تا زمانی که به رنگ زرد پررنگ یا قهوه‌ای طلایی در بیایند، سرخ کنید. پس از سرخ کردن آنها را روی حوله کاغذی گذاشته تا روغن اضافی آنها گرفته شود. گرم میل کنید.

نکته : می‌توانید در عوض شکل میله‌ای، آنها را به صورت گرد در بیاورید.

این نام توسط نویسنده انتخاب شده به دلیل اینکه با نان ذرت سرخ شده معمول اشتباه گرفته نشود و اسم واقعی آن همان Surollitos de Maize یا نان ذرت سرخ شده پورتوریکو است.

کراکت ذرت ساده و پنیری

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع : foodfanatic.com

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث