آموزش درست کردن پای سیب رژیمی و مجلسی

طرز تهیه پای سیب مرحله به مرحله

طرز تهیه پای سیب مرحله به مرحله

امروز در مجله قرمز قصد داریم به شما طرز تهیه پای سیب رولی ساده و خوشمزه‌ای را بیاموزیم که با یک بار پختن، عاشق آن خواهید شد! با ما همراه باشید تا طرز تهیه پای سیب رولی را بیاموزید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه خمیر پای

مواد لازم تهیه پای سیب رولی

  • ۱۰ برش نان سفید یا کرپ نازک
  • ۱ شیشه سیب کنسرو شده (برای لذیذ‌تر شدن پای پیشنهاد می‌شود کنسرو سیب را بصورت تازه در خانه درست کنید)
  • ۱ ½ فنجان کره آب شده
  • ۱ ½ فنجان شکر
  • ۱ قاشق چای‌خوری دارچین

طرز تهیه پای سیب مرحله به مرحله

ابتدا فر را با درجه ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۶٫۶ درجه سلسیوس) روشن کنید. سپس نان و کرپ‌های خود را بصورت صاف با یک وردنه پهن کنید.

در بشقابی جداگانه، دارچین و شکر را مخلوط کنید. سپس آنچه قصد دارید در داخل پای سیب قرار دهید را نیز در این بشقاب بریزید و آن را آنقدر خورد کنید تا به قطعات ریز تبدیل شود. سپس روی هر برش نان یا کرپ خود دو قاشق غذا خوری از این مخلوط را بریزید و آن را بصورت رول، بپیچید.

حال، هر یک رول را در کره ذوب شده غوطه‌ور نمائید ( من پیشنهاد می‌کنیم کف یک پیشدستی، کره ذوب شده بریزید و رول‌ها را در آن غوطه‌ور کنید؛ همینقدر که اطرافشان به کره آغشته شود) و سپس در شکر و دارچین بغلتانید.

سپس رول‌ها را در ظرف مخصوص قرار دهید، به طوری که درز رول‌ها به سمت کف ظرف باشد.

به مدت ۱۵ دقیقه این ظرف را در فر قرار دهید تا قهوه‌ای و ترد شود. سپس در آورده، با بستنی، کارمل یا خامه سرو نمائید و از لذت ببرید. دقت فرمائید که پای سیب رولی باید داغ سرو شود.

همچنین بخوانید: طرز تهیه پای سیب تصویری

نکاتی در مورد نحوه پختن پای سیب رولی

پختن پای سیب رولی خوشمزه و سالم، نیاز به زمان زیادی ندارد و به سرعت آماده می‌شود. می‌توانید با پاشیدن شکر و دارچین روی آن، یک پای سیب (Apple Pie) خوشمزه و ترد و گرم برای خانواده آماده کنید و همه از خوردن آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید با ریختن بستنی و کارامل بر روی پای سیب رولی، آخر شب تعطیلی خوشی را بسازید.

سرو پای سیب رولی با بستنی و کارامل

پختن پای سیب رولی بسیار راحت است و تنها با مخلوط کردن چند مواد که معمولاً در هر خانه‌ای موجود است می‌توان آن درست کرد. برتری این دستور پخت نسبت به دیگر دستورالعمل‌ها این است که در فر پخته می‌شود و سرخ نمی‌شود، درنتیجه سالم‌تر بوده و کالری کمتری دارد. همچنین پختن در فر زمان کمتری برای درست کردن نیاز خواهد داشت و سریع‌تر به نتیجه می‌رسید.

در این دستور پای‌ها را با سیب پخته درست می‌کنیم، اما شما می‌توانید با هرچه می‌خواهید، داخل آن را پرکنید؛ مثلا می‌توانید پنیر خامه‎ای و شکر و یا گیلاس در داخل آن قرار دهید.

اگر عجله دارید می‌توانید از کمپوتهای آماده استفاده کنید ولی اگر عجله ندارید، بهتر است خودتان در خانه آن را بصورت کاملا سالم بپزید.

سرو پای سیب رولی با بستنی و کارامل

پای سیب رولی به دلیل پخت سریع و طرز تهیه آسانی که دارد، پای محبوبی است. اما نکته‌ای که باید در هنگام تهیه آن رعایت شود این است که زمانی که تکه نان یا کرپ خود را پهن می‌کنید ومواد را داخل آن می‌ریزید، پس از پیچیدن آن دقت کنید درز رول به قسمت کف صفحه فر باشد و هنگامی که از فر خارج کردید، اگر قسمت کف، حالت صاف و خوابیده داشت، با دست کمی از پهلو فشار دهید تا کامل گرد شود و به همان حالت شکل بگیرد.

آیا از این شیوه برای تهیه پای سیب رولی استفاده کردید؟ تجربیات خود را با قسمت آشپزی مجله قرمز به اشتراک بگذارید.


ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Holly (SpendWithPennies)

منبع: yummly

آخرین بروز رسانی در: 29 سپتامبر 2022| نویسنده: الی کاک اشکیانی