آموزش درست کردن شربت لیموناد

طرز تهیه شربت لیموناد خانگی

سر کشیدن یک لیوان شربت لیموناد سرد با چند تکه یخ یکی از بهترین لذتهای زندگی ست. به همین دلیل ما فکر می‌کنیم که اولین نوشیدنی که در فصل تابستان باید به سراغ آن بروید شربت لیموناد است. شربت لیموناد تنها به سه ماده تشکیل دهنده احتیاج دارد، آب لیمو، شکر و آب.

روش ساخت لیموناد بسیار ساده است و طی چند مرحله آسان درست می‌شود اما لذت آن هزاران برابر زمانی ست که صرف درست شدن آن می‌شود. (طرز تهیه نوشیدنی سیب داغ و دارچین را ببینید).

با این دستورالعمل شما دو ترفند هوشمندانه برای تهیه سریع و آسان لیموناد یاد می‌گیرید به علاوه ما به شما کمک می‌کنیم تا میزان شیرینی مطابق با ذائقه‌تان را با نسبتی که همیشه می‌توان به یاد آورد، پیدا کنید.

اینجا دستورالعمل شربت لیموناد که برای هر مهمانی و یا پیک نیکی یک همراه عالی است پیش روی شماست.


از یک شربت ساده لیموناد به سوی شربت لیمونادی عالی بروید

شما هرگز نباید برای شربت لیموناد از شعله گاز استفاده کنید. در عوض برای حل کردن شکر از آبلمو در یک دستورالعمل ۳ در یک استفاده کنید که یک لیموناد شیرین و غلیظ را به شما تحویل می‌دهد. این تابستان ما منتظر یک شربت ساده برای خنک شدن نیستیم ما به دنبال یک شربت لیموناد عالی هستیم.

شیرینی شربت را مطابق با ذائقه خود در آورید

لیموناد شیرین سنتی: شما می‌توانید نسبت استاندارد ۱ فنجان آب لیمو به ۱ فنجان شکر را به اضافه ۱ و نیم لیتر آب سرد را برای یک شربت لیموناد کاملا شیرین استفاده کنید یا می‌توانید نسبت خودتان را داشته باشید.

شربت لیموناد کم شیرین: برای یک لیموناد کم شیرین، شکر را به ۳/۴ پیمانه کاهش دهید و مقدار آب و آبلیمو را همان قدر نگه دارید.

طرز تهیه شربت لیموناد

مراحل اصلی برای شربت لیموناد خانگی آسان

  • آبلیمو و لیموها: چند ترفند برای گرفتن آب از لیمو وجود دارد (له کردن، ورقه ورقه کردن) اما ترفند مورد علاقه من ترفند آبمیوه گیری است واقعا کل لیموها را با استفاده از مخلوط کن ثابت له میکنم. اینجا چگونگی انجام کار را به شما خواهم گفت: لیموها را چهار قاچ کنید و داخل کاسه همزن بگذارید و با قطعه خمیرگیر آنها را بکوبید. از سرعت پایین برای گرفتن آب لیموها استفاده کنید، سپس آب لیمو را مستقیما داخل یک پیمانه اندازه گیری بریزید.
  • استفاده از آب لیمو برای حل کردن شکر: بسیاری از دستورهای امروزی شربت لیموناد که برای درست کردن شربت ساده تهیه شده‌اند، برای شیرین کردن لیموناد تابستانی از آب و شکر جوشیده با هم استفاده می‌کنند، اما اگر شما شکر را مستقیما داخل آبلیمو بریزید می‌توانید این مرحله را کنار بگذارید و شربت لیموناد ساده تر را درست کنید که نیازی به گرما ندارد.
  • افزودن آب سرد برای طعم: از آنجایی که آبلیمو شکر را حل می‌کند، می‌توانیم مستقیما آب سرد و یخ را به آن اضافه کرده و لیموناد را فورا سرو کنیم.

نگهداری و سرو کردن لیموناد ساده کلاسیک

این لیموناد را می‌توان به مدت ۵ روز در یخچال به خوبی نگهداری کرد اگر چه بهترین کار این است که هر بار قبل از سرو کردن آن را آماده کنیم. موقع سرو کردن یک لیوان شیشه‌ای بلند، یخ اضافه و یک برش لیمو در لبه لیوان توصیه می‌شود.

شربت آبلیمو

طرز تهیه شربت لیموناد از ابتدا تا انتها

مواد لازم

  • ۸ تا ۱۰ عدد لیموی بزرگ (لیموی سنگی نه شیرازی)
  • ۱ پیمانه شکر سفید
  • ۱ و نیم لیتر آب (۶ پیمانه)
  • یخ
  • برشهای لیمو برای تزئین (اختیاری)

شربت لیموناد

وسایل مورد نیاز

  • پیمانه اندازه گیری یا کاسه متوسط
  • چاقو و صفحه برش
  • آب میوه گیر یا آب مرکبات گیری یا همزن ثابت با قطعه خمیرگیر
  • پارچ
  • صافی با منافذ ریز

مراحل تهیه شربت لیموناد ساده

  1. گرفتن آبلیمو و جدا کردن پالپ: لیموها رو دو نیم کرده، آب لیموهای برش زده را بگیرید شما می‌توانید از ابلیموگیر دستی یا آب مرکبات گیر استفاده کنید.
    شربت لیمونادروش جایگزین و مورد علاقه من: لیموها را چهار قسمت کنید و از یک همزن کاسه‌ای برای گرفتن آب لیموها با هم استفاده کنید. لیموهای چهار قاچ شده را داخل کاسه همزن بریزید، قطعه خمیرگیر را نصب کنید، سپس آنها را روی سرعت پایین به مدت ۲ دقیقه بزنید. با این روش، آبلیمو و تفاله قاطی می‌شود بنابراین یک صافی را روی یک پیمانه اندازه گیری مایعات یا کاسه بگذارید تا تفاله و دانه‌ها قبل از درست کردن لیموناد برداشته شود. شما به یک پیمانه آبلیمو نیاز دارید.
    شربت لیموناد
  2. آبلیمو و شکر را ترکیب کنید تا پایه شربت لیموناد را بسازید: شکر را به آب لیموی صاف شده اضافه کنید با ویسک دستی آن را هم بزنید تا شکر کاملا در آبلیمو حل شود.
    شربت لیموناد
  3. آب را افزوده و سرد کنید: این لیموناد و شکر را به پارچ مخصوص سرو اضافه کنید. آب را افزوده بهم بزنید تا ترکیب شود. لیموناد را حداقل یک ساعت قبل از سرو در یخچال بگذارید تا خنک شود.
    شربت لیموناد
  4. آن را با یخ و برشهای لیمو سروکنید: لیموناد را با برشهای لیمو سرو کنید. گوارای وجود.
    شربت لیموناد

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: thekitchn

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث