آموزش درست کردن مینی باقلوا

طرز تهیه باقلوا ساده خانگی با خمیر آماده

باقلوا با خمیر فیلو

این مینی باقلواها یا باقلوای فنجانی مزه‌ای همچون باقلوای سنتی معمول می‌دهد اما خیلی ساده‌تر است. مینی خمیر فیلو برای این شیرینی از یک برند خاص به صورت آماده تهیه شده است و مینی خمیرها از پیش پخته شده هستند اما شما می‌توانید آن را در خانه با خمیر فیلو بزرگ آماده کنید.

باقلواهای فنجانی از لحاظ طعم و ظاهر واقعا رویایی هستند آنها حاوی مخلوطی از پسته و گردو هستند. شما می‌توانید مخلوط خودتان را با ترکیبی متفاوت از انواع مغزهای خوراکی همچون گردو، بادام، بادام زمینی و هر نوع آجیلی که دوست دارید درست کنید و در این مورد انتخاب با شماست.

شربت باقلوای فنجانی با عسل و لیمو درست شده که باقلوا را نرم و لطیف و خوشمزه می‌کند و نمی‌توان در برابر آن مقاومت کرد.

شما می‌توانید آن را به مدت ۲ هفته در دمای اتاق و یا در یخچال نگهداری کنید. در ادامه با هم طرز تهیه باقلوا را به این روش خاص مرور می کنیم.

طرز تهیه باقلوای ساده

طرز تهیه باقلوای ساده

مواد لازم برای مینی باقلوا

  • ۱/۲ پیمانه شکر گرانولا
  • ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو ترش (از نصف یک لیمو)
  • ۱/۳ پیمانه آب
  • ۱/۴ پیمانه عسل
  • ۲ بسته مینی فیلو
  • ۲ پیمانه مغزهای خوراکی (من از یک و نیم پیمانه گردو و یک و نصف پیمانه پسته نمکی استفاده کردم)
  • ۱/۲ قاشق چایخوری دارچین
  • ۳ قاشق غذاخوری کره ذوب شده
  • شکلات ذوب شده برای تزئین (اختیاری)

طرز تهیه باقلوای ساده خانگی

مراحل تهیه باقلوا ساده خانگی با خمیر فیلو

فر را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتی گراد) گرم کنید.

  1. در یک ماهیتابه گود مخصوص سس، مواد شکر را با هم مخلوط کنید که عبارتند از: ۱/۲ پیمانه شکر، ۱ قاشق غذاخوری آب لیموترش، ۱/۳ پیمانه آب و ۱/۴ پیمانه عسل. آن را با شعله متوسط به بالا به دمای جوش برسانید، بهم بزنید تا شکر حل شود سپس دما را به شعله کم کاهش دهید و در جوش پایین نگه دارید به مدت ۴ دقیقه و در این مدت اصلا هم نزنید. شربت را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود در همین حال باقلوا را نیز آماده کنید.
    مینی باقلوا یا باقلوای فنجانی
  2. در غذاساز، ۲ پیمانه گردو و پسته را با هم مخلوط کنید تا خرد شوند، حواستاهن باشد که خیلی ریز و پودر نشوند و قطعات درشت در میان قطعات ریز مخلوط باشد تا ظاهر زیبایی داشته باشد. مغزهای خوراکی را به یک کاسه متوسط انتقال داده و یک قاشق چایخوری دارچین را به آنها اضافه کنید و بهم بزنید. ۳ قاشق غذاخوری کره را در مواد ریخته و مخلوط کنید تا همه آنها با هم ترکیب شوند.
    باقلوای فنجانی یا مینی باقلوا
  3. ۳۰ خمیر مینی فیلو را روی یک سینی فر به صورت مرتب و با فاصله بگذارید و مخلوط را به طور مساوی بین فنجانها تقسیم کنید (حدود ۲ قاشق چایخوری در هر فنجان)، روی آنها را با انگشت فشار دهید. به مدت ۱۰ در حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت بپزید.طرز تهیه باقلوا
  4. وقتی باقلوای فنجانی پخته شد، فورا شربت را با قاشق روی مغزهای خوراکی بریزید، یک قاشق چایخوری به هر یک اضافه کنید تا شربت جذب شود، سپس دوباره افزودن شربت را با ریختن ۱/۲ قاشق چایخوری تکرار کنید تا زمانی که شربت تمام شود. اجازه دهید تا در دمای اتاق به مدت ۶ ساعت یا یک شب تا صبح بماند تا طعم بگیرد و نانهای فنجانی آن نرم شوند.
    باقلوای فنجانی

در صورت دلخواه روی آن را با شکلات تزئین کرده و سرو نمایید. اگر شکلات ذوب شده را روی آن بریزید و سپس آن را در یخچال بگذارید، لایه شکلات روی آن بسته شده و حالت بهتری می‌گیرد و برای سرو کردن راحت‌تر است.

نگهداری باقلوای خانگی ساده

باقلوا را در دمای اتاق به مدت ۲ هفته می‌توان نگهداشت. می‌توانید از خود بسته بندی خمیر آماده برای بسته بندی فنجانهای باقلوا استفاده کرد.

فریز کردن باقلوا: باقلوای فنجانی را در یک ظرف در دار گذاشته و یا در یک ظرف گذاشته و روی آن را پلاستیک بگیرید. درب ظرف را به صورت کامل بسته و یا در صورت استفاده از پلاستیک با نوار چسب آن را محکم کنید و ظرف را به مدت ۳ ماه در فریزر نگه دارید. قبل از استفاده مجدد، آن را در دمای اتاق گذاشته تا به تدریج ذوب شود، مزه آن درست مثل روز اول خواهد بود.

مینی باقلوا یا باقلوای فنجانی

نکات مهم پخت باقلوا با خمیر فیلو

این مینی باقلوا با خمیر فیلوی فنجانی از پیش پخته آماده شده است. مرحله پیش پخت خمیر یکی از مراحلی است که برای تهیه بعضی از پای‌ها و شیرینی‌های خاص استفاده می‌شود که ابتدا خمیر در فر پخته شده و آماده می‌شود و سپس مواد روی آن ریخته می‌شود، در این مورد خاص یعنی مینی باقلوا شما می‌توانید از قالب تارت برای شکل دهی به خمیر استفاده کنید به این ترتیب که قالبهای تارت را کمی چرب کرده و خمیر را به صورت ۳ لایه در قالب تارت گذاشته و سپس یک لایه کاغذ مخصوص تارت را در آن بگذارید و سپس مقداری شن و ماسه را روی کاغذ بریزید تا خمیر ثابت شده و شکل بگیرد، سپس آن را در فر بپزید تا مقداری پخته شود.

برای پیش پخت خمیر پای از روشی مشابه این روش استفاده می‌شود که البته به سادگی روش گفته شده نیست که در روزهای آتی در ابتدای شروع مباحث مربوط به انواع پای به شما آموزش خواهم داد.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط بخش آشپزی مجله قرمز

منبع: natashakitchen

آخرین بروز رسانی در: 22 دسامبر 2022| نویسنده: هالث