آموزش درست کردن اوتمیل اورنایت خانگی

طرز تهیه اوتمیل اورنایت با دانه چیا

اوتمیل اورنایت یکی از آن گزینه‌های خوب برای صبحانه است که هر کسی صبحش را با آن شروع کند یک پاداش خوب دریافت خواهد کرد، سلامتی و شادابی دو اصل اساسی برای یک روز کاری هستند همچنین شما یک صبحانه زیبا و لاکچری خواهید داشت که به مراتب از اوتمیل فوری که جزو غذاهای با سدیم بالا است، بهتر است. (دستور اوتمیل فوری را یاد بگیرید).

بدون شک صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی روز است و انتخاب غذاهای مناسب و انرژی زا که در عین حال بتواند نیازهای بدن به عناصر مغذی را رفع کند ضروی است. اگر در حال اضافه وزن هستید اولین وعده صبحانه شما باید سیر کننده باشد بطوری که بتواند شما را برای کل روز نگه دارد. اگر اغلب صبحها بدون صبحانه به سر کار می‌روید و یا حوصله بیدار شدن برای آماده کردن صبحانه را ندارید و یا همیشه در حال تلاش و عجله هستید، ما این پایین یک پیشنهاد خوب برای شما داریم چیزی که هم مواد معدنی و ویتامین‌های شما را تامین می‌کند و هم بخاطر فیبر شما را سیر نگه داشته و همزمان دستگاه گوارش شما را هم خوشحال می‌کند.

اوتمیل اورنایت

بهر حال چه شما همیشه در عجله برای بیرون رفتن از خانه باشید یا جزو کسانی هستید که به دنبال راحتی و تنبلی هستند و دوست ندارند که وقت زیادی را در آشپزخانه صرف کنند، اوتمیل اورنایت یک راه حل عالی است. این صبحانه پر فیبر به شیوه‌ای راحت درست می‌شود، قابل حمل است، ارزان و خوشمزه است و شیوه‌ای خوشمزه برای وقت گذرانی در بیرون بدون دردسر و فکر به غذا خوردن است.

فکر کنید یک اوتمیل اورنایت خامه‌ای دارید که مقداری بادام هندی و یا توت فرنگی روی آن است که می توانید هر چه می‌خواهید در آن بریزید.

آیا اوتمیل اورنایت واقعا نیاز به خیساندن دارد؟

اورنایت به معنای خیسانده یا چیزی ست که یک شب تا صبح بخیسد یا در یخچال بماند که ما برای درست کردن نان اغلب به شما دستور ماندن یک شب تا صبح در یخچال را داده بودیم اما برای اوتمیل اورنایت یا اوتمیل خیسانده چی؟ در این صبحانه شما همه مواد را با هم ترکیب می‌کنید بعد برای اینکه قوامی عالی بدست بیاورید به مدت ۸ ساعت یا بیشتر آن را می‌گذارید کنار تا مواد با هم خیس بخورند اما اگر عجله دارید در عرض ۴ ساعت می‌توانید آن را انجام دهید.

شما فقط باید شب قبل از خوردن آنها اوتمیل را با مخلوط آماده کنید، بعد موقعی که از خواب بیدار می‌شوید اوتمیل اورنایت خوشمزه خامه‌ای شما برای صبح کاری آماده است.

ظرف مخصوص اوتمیل اورنایت

طرز تهیه اوتمیل صبحانه

هر ظرفی که بتواند پذیرای مواد شما باشد مناسب است. شما می‌توانید از ظرفهای شیشه‌ای مربا که دیگر خالی شده‌اند، لیوان اسموتی (ترجیحا شفاف)، ظروف دردار نگهدارنده مخصوص یخچال یا ظروف شیشه‌ای نگهدارنده حبوبات بورمیولی استفاده کنید. من خودم چند تا ظرف باقیمانده از کره بادام زمینی jif دارم که می‌خواهم آنها را استفاده کنم.

مواد پایه اوتمیل

من *جودوسر را با نیمی از موز و ۱ قاشق چایخوری دانه‌های چیا دوست دارم. من متوجه شدم که موز به عنوان یک شیرین کننده طبیعی برای مخلوط عمل می‌کند که اگر اجازه دهید که شب تا صبح در مخلوط بماند باعث شیرین کنندگی بیشتر مخلوط می‌شود.

دانه های جیا کمک می‌کند تا بافتی شبیه به پودینگ داشته باشد. آنها همچنین باعث تقویت مواد مغذی عالی می‌شوند همچنین منابع عالی فیبر، اسیدهای چرب امگا۳ و پروتئین هستند.

*جو دوسر پرک در این دستورها عملکرد بهتری دارد. اوتمیل فوری حالت خمیر پیدا می‌کند و جوی پوست کنده هم بعد از حتی یک روز خیساندن سفت و ترد باقی می‌ماند.

بخش مایع اوتمیل

شیر لبنی یا غیر لبنی (شیر بادام، شیر بادام هندی، شیر نارگیل و غیره) خیلی خوب عمل می‌کنند. من توصیه می‌کنم از شیر ساده یا بدون طعم و شیرین نشده استفاده کنید به این ترتیب شما می‌توانید روی میزان شیرینی اوتمیل خود کنترل کامل داشته باشید.

نسب مواد اوتمیل اورنایت

اگر اولین بار است که اوتمیل اورنایت درست می‌کنید با نسبت ۱ به ۱ از جو دوسر پرک شده و شیر استفاده کنید، بعدا که تجربه بیشتری کسب کردید غلظت دلخواه‌تان را با افزودن مایع بیشتر برای اوتمیل رقیق‌تر و میزان کمتر برای اوتمیل غلیظ استفاده کنید. وقتی ماست را به مخلوط اضافه می‌کنید از نسبت ۱:۱:۱ جو دوسر به شیر به ماست اضافه کنید.

به یاد داشته باشید که دانه‌های چیا یا هر ماده خشک دیگری که تصمیم دارید به ترکیب اضافه کنید، مقدار کمی مایع را جذب می‌کند و باید بر طبق آن تنظیم شود.

مواد مخلوط در آن

طرز تهیه اوتمیل صبحانه

میوه (تازه یا خشک)، آجیل‌ها، کره‌های آجیلی، دانه‌ها، پودر پروتئین، گرانولا، نارگیل، ادویه‌ها (یعنی دارچین)، رنده پوست مرکبات و اسانس وانیل جوها را برای مرحله بعد نگه می‌دارد. سعی کنید خلاق باشید و تنوع بدهید چون فرمولهای درست کردن اوتمیل اورنایت بی نهایت هستند. هر ماده غذایی که می‌خواهید خیس بخورد می‌توان به همراه جوها برای خیساندن اضافه کرد.

اوتمیل اورنایت تنها برای صبحانه نیست. شما می‌توانید آن را به عنوان یک اسنک عالی، بین وعده‌ها و به عنوان یک وعده قبل و بعد از ورزش و حتی به عنوان دسر استفاده کرد. من توصیه می‌کنم حتی آن را به عنوان یک دسر مهمانی برای مهمانی‌های دوستانه امتحان کنید. امیدوارم دوستان شما هم مثل دوستان و اقوام من ذائقه‌ای کنجکاو داشته باشند.

من دستور درست کردن آن را به صورت مرحله به مرحله به شما یاد می‌دهم.

چگونه اوتمیل اورنایت در شیشه درست می‌شود؟

مرحله ۱: یک شیشه یا کاسه را بردارید و جوهای پرک شده را در آن بریزید. به اندازه‌ای که فکر می‌کنید قادر به خوردن آن به هنگام صبح هستید، در شیشه بریزید. اگر بتوانید آنها را در ظرفی کاملا در بسته و بدون نشتی بریزید می‌توانید آنها را با خود به محل کار ببرید. یک ترفند: ۱ قاشق غذاخوری تخم چیا را برای کسب امگا۳ و پروتئین بیشتر به آن اضافه کنید.

طرز تهیه اوتمیل اورنایت

مرحله ۲: حالا درون ظرف را شیر بریزید تا زمانی که روی جوها را خوب بپوشاند. مایعات قابل استفاده: شیر، شیر سویا، شیر نارگیل، شیر بادام، شیر برنج، شیر جو دوسر، آب پرتقال . هر کدام را که بیشتر دوست دارید اضافه کنید. حتما می‌دانید که نباید پرتقال را با شیر مخلوط کنید.

طرز تهیه اوتمیل اورنایت

مرحله ۳: حالا زمانی است که مواد مورد علاقه‌تان را برای روی آن اضافه کنید. بعضی از این ایده‌ها عبارتند از: بادام، گردو، فندق، بادام هندی، تخم کتان، دانه‌های چیا، کشمش، همه نوع توت، میوه‌هایی همچون موز، گیلاس، سیب یا گلابی، تخم آفتابگردان، تخم کدو، کره بادام زمینی، چیپس نارگیل یا تراشه‌های نارگیل تازه، ماست یونانی، ماست ساده. اگر هر کدام از این مواد را ترجیح می‌دهید به هنگام خوردن ترد باشند می‌توانید آنها را صبح به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه اوتمیل اورنایت

مرحله ۴: غلات اورنایت خود را با ادویه مورد علاقه‌تان مزه دار کنید؛ به عنوان مثال دارچین، وانیل، پودر کاکائو، پودر زنجبیل، ادویه پای کدو (موقع زمستان عالی است) همه آنها خوب هستند.

طرز تهیه اوتمیل اورنایت

مرحله ۵: درب شیشه یا ظرف دردار را بگذارید و آن را در یخچال بگذارید.

طرز تهیه اوتمیل صبحانه

و این همان دستورالعمل کلی اوتمیل اورنایت است. فقط صبح روز بعد آنها را از یخچال بیرون بیاورید، شیرین کننده (شربت افرا یا آگاوه، عسل، استویا یا حتی شیره خرما) را به آن اضافه کنید.

اوتمیل اورنایت اصلی

مواد لازم

  • ۱ شیشه تمیز دردار
  • ۱/۲ پیمانه جو دوسر (۱/۲ پیمانه حدود نصف شیشه مربا است)
  • ۱ پیمانه شیر (شیر بادام، شیر سویا)
  • ۱ قاشق چایخوری دارچین (یا ادویه‌هایی همانند دارچین یا اسانس وانیل)
  • ۱ تا ۲ قاشق چایخوری شیرین کننده مورد علاقه

مواد اختیاری

  • ۲ قاشق چایخوری چیا
  • مقداری برشهای میوه (هر میوه‌ای خوب است به غیر از آووکادو یا گوجه)
  • همه نوع توت تازه یا یخ زده

دستورالعمل

  1. همه چیز را در یک شیشه بریزید، درب آن را ببندید، تکان دهید و آن را داخل یخچال بگذارید. صبح بعد یک مقدار شیر بیشتر اضافه کنید و کمی شیرین کننده در صورت دلخواه بریزید و لذت ببرید.

چند نوع اوتمیل اورنایت جالب و با تنوع بسیار

اوتمیل موز و بادام پرک

اوتمیل اورنایت موز و بادام پرک

اولین اوتمیل اورنایت که به شما یاد می‌دهیم موز و بادام پرک است. این چند نمونه زیر جزو بهترین اوتمیل اورنایت های پر‌طرفدار هستند بعد از آن هم چند نمونه دیگر به شما یاد خواهیم داد که انواع استوایی و تابستانی هستند.

این اوتمیل به تنهایی خیلی خوشمزه نیست (اوتمیل ساده) بلکه وقتی به آن موز و کره بادام اضافه می‌کنید مزه عالی پیدا خواهد کرد. در این صورت طعم آن بسیار دلپذیر خواهد شد. بعد مقداری بادام پرک را برای افزودن مواد مغذی بیشتر به آن اضافه می‌کنیم.

مواد لازم

  • ۱ عدد موز خالدار کوچک، له شده
  • ۱ قاشق غذاخوری کره بادام شیرین خامه‌ای
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر تخم کتان
  • ۳ قطره اسانس بادام (ابتدا آن را روی در بریزید به این ترتیب مانع از زیاد ریخته شدن آن خواهید)

اوتمیل اورنایت پای کدو

اوتمیل صبحانه

این اوتمیل اورنایت شبیه به یک پای کدوی رژیمی است و برای موقعی که شما کمی پوره کدوی اضافه در یخچال دارید خیلی عالی است.

پای کدو برای صبحانه؟ بله به این یکی، ۱ قاشق غذاخوری شیره افرا اضافه شده که باید همراه آن باشد. با هر کدام از اینها شما می‌توانید یک شیرین کننده همانند استویا را جایگزین کنید. من چون دو شیشه بزرگ عسل در خانه دارم ترجیح می‌دهم از آنها استفاده کنم.

مواد لازم

  • ۱/۳ پیمانه پوره کدو
  • ۱/۴ قاشق چایخوری دارچین
  • کمی جوز و میخک
  • ۱ قاشق غذاخوری کرنبری خشک شده برای رویه (می‌توانید زرشک را جایگزین کنید)
  • ۱/۸ قاشق چایخوری اسانس وانیل
  • ۱قاشق غذاخوری تخم کدو خام و بدون نمک برای تزئین

شکلات و کره بادام زمینی

اوتمیل شکلاتی صبحانه

شما می‌توانید کسی را پیدا کنید از شکلات بدش بیاید نه من نمی‌شناسم. بعضی‌ها هم هستند که دیوانه شکلات هستند و اگر به آنها اجازه بدهید کل روز را شکلات می‌خورند خب برای این افراد هم یک گزینه عالی داریم. اوتمیل اورنایت شکلاتی با طعم رویایی. چه چیزی بهتر از اینکه صبحتان را با شکلات شروع کنید؟

این یکی مثل این است که دارید پودینگ شکلات می‌خورید. من شخصا این نمونه را با کره بادام زمینی ترجیح می‌دهم چون از شما چه پنهان من هم به صف معتادان کره بادام زمینی پیوستم اما شما می‌توانید بدون آن هم این صبحانه را درست کنید خب بعد امتحان کنید ببینید کدام را ترجیح می‌دهید.

مواد لازم

  • ۲ تا ۳ قاشق پودر کاکائو، برای طعم
  • ۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی خامه‌ای (اختیاری)
  • نصف یک موز خالدار خوب، له شده
  • ۱/۴ قاشق چایخوری اسانس وانیل
  • ۱/۲ قاشق غذاخوری مینی چیپس شکلاتی برای تزئین (اختیاری)
  • ۱ قاشق غذاخوری نارگیل رنده شده بو داده، برای تزئین (اختیاری)

توت و چیا

اوتمیل اورنایت توت فرنگی و تمشک

اوتمیل اورنایت خوش طعم دیگر که شما باید سعی کنید آن را درست کنید اوتمیل اورنایت جو دوسر و توت. این یکی برای تابستان عالی است چون انواع تمشک خوشمزه موجود هست. ترکیب چیا و تمشک در این اوتمیل عالی است.

  • ۱/۲ پیمانه توتهای تازه همچون توت فرنگی، بلوبری یا تمشک قرمز (توت فرنگی را خرد کنید)
  • ۱/۴ قاشق چایخوری اسانس وانیل
  • ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری دانه‌های چیا

اوتمیل سیب معطر پاییزی

اوتمیل اورنایت سیب و دارچین

این اوتمیل برای فصل پاییز خیلی خوب است اما شما می‌توانید هر موقع از سال که خواستید آن را درست کنید چون در کشور ما در هر فصلی سیب‌های شیرین و خوشمزه پیدا می‌شود.

  • ۱/۲ پیمانه سیب شیرین نگینی شده
  • ۱/۴ پیمانه پودر دارچین
  • کمی پودر جوز
  • ۱ قاشق غذاخوری گردو برای مواد رویی

اوتمیل هلو مخلوط

اوتمیل صبحانه

هلو، بادام، آب لیمو و شیره افرا چه ترکیب عالی می‌شود. همه آنها وقتی در کنار هم هستند واقعا خوب هستند. ترفند: وقتی در فصل هلو نیستید، می‌توانید گلابی را جایگزین آن کنید (خواص آب گلابی چیست).

مواد لازم

  • ۱/۲ پیمانه جو دوسر پرک
  • ۱/۲ پیمانه شیر
  • ۱ عدد هلو خرد شده
  • ۱ قاشق چایخوری شیره افرا یا عسل
  • ۱ قاشق چایخوری بادام، خرد شده یا پرک
  • ۱ قاشق چایخوری آب لیمو
  • ۲ برگ نعناع خیلی ریز خرد شده (اختیاری)

اوتمیل اورنایت استوایی

طرز تهیه اوتمیل اورنایت استوایی

می‌خواهید هر صبح یک پرتو از خورشید استوایی را تا اعماق وجود احساس کنید؟ نارگیل و آناناس بدون رفتن به راهی طولانی این کار را برای شما انجام می‌دهید و البته آنها آنقدر خوب با هم ترکیب می‌شوند که برای شما غیر قابل باور خواهد بود. یک انتخاب عالی برای شیر، شیر نارگیل یا برنج خواهد بود که بتواند با مواد دیگر جور در بیاید و مزه آنها را تکمیل کند.

مواد لازم

  • ۱/۲ پیمانه آناناس (اگر آناناس کنسروی باشد عالی است)
  • ۱ قاشق چایخوری رنده نارگیل
  • ۱/۲ قاشق چایخوری اسانس وانیل
  • ۱/۲ پیمانه جو دوسر پرک
  • ۱/۲ پیمانه شیر دلخواه (شیر برنج یا شیر نارگیل خیلی عالی است)

طرز تهیه

  1. برای بهتر شدن، آناناس را با نارگیل و اسانس وانیل در مخلوط کن با هم مخلوط کنید.
  2. یک لایه جود دوسر و شیر را بچینید بعد یک لایه آناناس و نارگیل له شده، به همین ترتیب ادامه دهید و در نهایت مقداری آناناس خرد شده و پودر نارگیل را روی آن بریزید.

اوتمیل اورنایت انگور و آجیل

طرز تهیه اوتمیل در شیشه

ترکیب عالی دیگر از مواد غذایی که خیلی خوب با هم جور در می‌آیند این است: انگور+ گردو+ ماست+ دارچین = برنده جام جهانی اوتمیل! و همچنین روی آنها واقعا ظاهر قشنگی دارد. یک اوتمیل زیبا به معنای واقعی.

مواد لازم

  • ۱/۲ پیمانه شیر
  • ۱/۲ پیمانه جو دوسر پرک
  • ۱ مشت کوچک انگور، دو نیم شده
  • ۲ قاشق غذاخوری گردو، درشت خرد شده
  • ۵ قاشق غذاخوری ماست طبیعی
  • ۱/۲ قاشق چایخوری دارچین
  • ۱ قاشق چایخوری شیره افرا یا عسل

طرز تهیه

همه مواد را در ظرف بریزید و در یخچال بگذارید. بگذارید چند ساعت بماند سپس میل کند.

اوتمیل اورنایت ویتامینه و پروتئینه

اوتمیل اورنایت جادویی ماسکارپونه و انجیر قرمز

اوتمیل ماست و انجیر

این یکی احتمالا شما را یاد عکسهای اوتمیل در اینستاگرام می‌اندازد. انجیر قرمز، پرتقال خونی، پسته و ماست نه تنها یک ترکیب ترکیب خوشمزه منحصربفرد می‌سازد بلکه پروتئین، فیبر و ویتامین C را هم تامین می‌کند. پنیر شیرین خامه‌ای ماسکارپونه را تنها قبل از خوردن به مواد بالا اضافه کنید.

مواد لازم

  • ۳ عدد انجیر قرمز، برشهای نازک با دو تا ۳ برش برای تزئین
  • ۱ قاشق غذاخوری آب پرتقال خونی
  • ۱/۲ پرتقال خونی کوچک، به صورت برشهای کوچک برش زده با مقداری اضافه تر برای تزئین
  • ۱/۲ قاشق چایخوری رنده پوست پرتقال قرمز
  • ۱ پیمانه شیر انتخابی
  • ۳ قاشق غذاخوری ماست وانیلی یا ماست جایگزین (یا ماست سویا)
  • کمی دارچین
  • یک مشت پسته، دو نیم شده برای مواد رویی
  • ۱ قاشق بزرگ پودر کلاژن (دلخواه)
  • ۱ قاشق غذاخوری پر پنیر ماسکارپونه

طرز تهیه

  1. جو دوسرها را در یک شیشه میسون جار قرار دهید. روی آن را ماست بریزید و سپس برشهای انجیر و پرتقال خونی را اضافه کنید.
  2. آب میوه، رنده پوست پرتقال، دارچین، پسته خرد شده و پودر کلاژن را اضافه کنید. روی آن را با شیر دلخواه‌تان بپوشانید تا بالا شیشه بیاید.
  3. درب آن را سفت ببندید و خوب تکان دهید تا زمانی که همه مواد تشکیل دهنده با هم مخلوط شوند و جو دوسرها با مایع اشباع شوند. اگر دلتان بخواهد، می‌توانید مواد تشکیل دهنده را قبل از گذاشتن در با هم بریزید. مطمئن شوید که فضای کافی بین جو دوسرها و درب وجود دارد چون جوها مایعات را جذب کرده و حجیم می‌شوند.
  4. آن را یک شب تا صبح در یخچال نگه دارید.
  5. به هنگام صبح درب آن را برداشته و خوب بهم بزنید.
  6. پنیر ماسکارپونه، میوه‌ها و پسته را اضافه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

اوتمیل اورنایت چیز کیک موز لیمو و بلوبری

اوتمیل اورنایت بلوبری

اگر علاقه مند به لیمو هستید حتما این دستورالعمل را دوست خواهید داشت. میوه‌های تازه و تخم کتان ویتامین C و فیبر بیشتر را تامین می‌کند در عین حال که ماست و پودر کلاژن پروتئین آن را حمل می‌کنند. به لطف رنده پوست لیموی تازه، این کار خلاقانه طعمهای چند لایه را با کمی آب مرکبات ارائه خواهد داد.

مواد لازم

  • ۳/۴ پیمانه جو دوسر پرک
  • ۳ قاشق غذاخوری ماست بلوبری یا ماست دلخواه
  • ۱/۲ قاشق چایخوری پودر تخم کتان
  • ۱ قاشق چایخوری آب لیموی تازه
  • ۱/۲ قاشق چایخوری رنده پوست لیموی خیلی ریز
  • ۱/۳ موز، نازک برش زده
  • ۱ قاشق پر پودر پروتئین یا پودر کلاژن
  • ۳/۴ پیمانه شیر دلخواه (من از شیر بادام استفاده کردم)
  • مواد اختیاری
  • بلوبری تازه برای تزئین
  • بادام پرک شده یا گردوی خرد شده

دستورالعمل

  1. جو دوسر را در شیشه بریزید. ماست، بلوبری، برشهای موز، پودر تخم کتان، آب لیمو، پودر کلاژن و شیر دلخواه را بریزید.
  2. درب آن را گذاشته و خوب تکان دهید تا زمانی که همه مواد با هم مخلوط شده و جوها با مایع پر شوند. در صورت دلخواه می‌توانید مواد قبل از گذاشتن درب با هم بریزید. دقت کنید که فضای کافی برای اتساع جوها بگذارید.
  3. آن را یک شب تا صبح در یخچال نگه دارید. موقع صبح، درب را بردارید و خوب تکان دهید. میوه‌ها و مواد دلخواه را روی آن گذاشته و میل کنید.

سوال و جواب در مورد اوتمیل اورنایت

تا چند روز می‌توان آن را مصرف کرد؟

بسته به اینکه چه موادی در آن می‌ریزید می‌توان آن را برای ۲ تا ۳ روز تازه نگه داشت. این به این معنی است که شما می‌توانید ۲ تا ۳ وعده صبحانه را در یک روز آماده کنید و صبحانه آماده را برای دو تا ۳ روز پشت سر هم داشته باشید.

چقدر طول می‌کشد که جوها قبل از خوردن خیس بخورند؟

به طور ایده‌آل بگذارید به مدت ۸ ساعت بمانند اما آنها باید بعد از حدود ۴ ساعت هم خوب باشند.

به چه صورت باید آنها را میل کرد؟

شما می‌توانید آنها را مستقیما از یخچال درآورده و میل کنید اما اگر در حال حاضر جایی زندگی می‌کنید که هنوز هم هوا سرد است می‌توانید به مدت ۱ تا ۲ دقیقه آنها را در مایکروفر بگذارید تا گرم شود. من بعدا مدلهای دیگر که صرفا به صورت پخته و یا مجتمع در فر سرو می‌شوند را به شما یاد خواهم داد.

می‌توان از جو دوسر پوست کنده استفاده کرد؟

خب بله اما آنها کمی سفت هستند اما یک ترفند خوب برای آنها این است که چند ساعت اول آنها را خارج از یخچال بگذارید تا خوب خیس بخورند. در دمای اتاق فرایند نرم شدن سریعتر است.

آیا می‌توان از ماست در عوض شیر استفاده کرد؟

قطعا می‌توانید این کار را انجام دهید کما اینکه اوتمیل اورنایت‌هایی که در سالهای اول ورود خود آمده بودند همگی از ماست استفاده می‌کردند اما به دلیل غلیظ بودن ماست باید خیلی محکم شیشه را تکان دهید تا مواد با هم در آمیخته شوند.

می‌توان به جای شیر از آب استفاده کرد؟

متاسفم از یک جهت که اصلا مزه جالبی به اوتمیل شما نخواهد داد حالا خود دانید

شیر را چه موقع اضافه کنم موقع ریختن مواد در شیشه یا صبح؟

این بستگی به شما دارد اما ما توصیه می‌کنیم شب این کار را بکنید. مواد باید در شیر خیس بخورند تا نرم شوند. اگر شما از چیا استفاده می‌کنید، پس بهتر است از شب قبل شیر را اضافه کنید.

می‌توان پودر پروتئین را اضافه کرد؟

بله البته فقط اینکه ابتدا کمی مایع به پودر پروتئین اضافه کرده و آن را بهم بزنید چون ممکن است موقعی که شیشه را تکان می‌دهید به صورت قلمبه قلمبه در بیاید و کامل مخلوط نشود.

می‌توان از میوه‌های یخ زده استفاده کرد؟

بله آنها عالی هستند و شب تا صبح یخشان آب می‌شود، بخصوص که بعضی از میوه‌ها اصلا در کشور ما وجود ندارند مثل همان بلوبری.

آیا باید شیشه را در یخچال نگه داشت یا خارج از یخچال؟

بستگی به دمای خانه شما دارد. برای یک شب خارج از یخچال و در خانه خنک خوب است اما بیشتر طول بکشد مواد خراب می‌شود بنابراین چندان توصیه نمی‌شود.

تفاوت میان جو دوسر و جو دوسر پرک چیست؟

لطفا گیج و عصبانی نشوید، اینها در واقع اغلب اوقات یکسان هستند، گاهی اوقات جو دوسر پرک هم داریم که تنها روی آن جو دوسر نوشته شده یا اوتمیل نوشته می‌شود فقط یادتان باشد که جو دوسر پرک با جوی معمولی یا جوی دو سر پوست کنده فرق دارد.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منابع: cookingclassy foodnetwork hurrythefoodup healthline

آخرین بروز رسانی در: 11 آگوست 2022| نویسنده: هالث