آموزش درست کردن ران مرغ در فر

طرز تهیه ران مرغ در فر

ران مرغ در فر

کباب ران مرغ در فر که به صورت خوابانده شده در سس ترکیبی سیر، لیمو و خردل است، بسیار عالی و آسان پخته می‌شود. مواد تشکیل دهنده ساده هستند و خیلی خوب با هم جور در می‌آیند. آیا تا بحال سعی کرده‌اید که سس خردل را روی مرغ امتحان کنید؟

این ماریناد لیمویی است و خیلی تازه. وقتی در حال درست کردن و بهم زدن آن هستید، بوی خوش آن را احساس کنید و لذت ببرید. خانه شما بوی کاملا شگفت انگیز مرغ کباب شده می‌دهد و شما حتی قبل از اینکه آن را از توی فر در بیاورید از آن تعریف خواهید کرد.

راز ران مرغ کبابی خوشمزه و عالی به مدت طولانی خواباندن در سس است. هر چقدر طولانی‌تر، بهتر (حداقل ۶ ساعت و ایده‌آل یک شب تا صبح). مرغ لطیف، آبدار و خوش طعم خواهد شد. پیشنهاد میکنیم خورشت مرغ را هم امتحان کنید.

کباب ران مرغ در فر

مواد لازم برای تهیه کباب ران مرغ در فر

  • ۲ کیلو ران مرغ
  • ۱/۴ پیمانه روغن زیتون (ما روغن زیتون سبک استفاده کردیم نه روغن زیتون بکر)
  • ۴ حبه سیر، له شده یا ریز خرد شده
  • ۴ قاشق غذاخوری جعفری تازه ریز خرد شده
  • ۳ قاشق غذاخوری آب لیمو از یک عدد لیمو تازه بزرگ
  • ۲ قاشق غذاخوری سس خردل
  • ۱ قاشق غذاخوری نمک (ما از نمک دریا استفاده کردیم)
  • ۱/۲ قاشق غذاخوری فلفل سیاه

ران مرغ در فر

طرز تهیه ران مرغ کبابی با سیر و خردل

  1. در یک کاسه کوچک، همه مواد تشکیل دهنده سس ران مرغ را ترکیب کنید و مخلوط کنید یا با همزن دستی خوب بهم بزنید تا زمانی که خوب با هم ترکیب شوند.
    ران مرغ در فر
  2. ران‌های مرغ را به کاسه همزن انتقال دهید یا در یک کیسه زیپ لاک بزرگ بریزید. سس ماریناد را روی مرغ ریخته و با دست‌تان مرغ را به سس آغشته کنید، مقداری از سس را برای ایجاد طعم بیشتر زیر پوست مرغ فرو کنید. با پلاستیک روی کاسه را بپوشانید و ۶ ساعت یا یک شب تا صبح مرغ را با سس بگذارید بماند.
    ران مرغ در فر
  3. فر را تا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید و یک سینی فر را به همراه فویل یا ورق سیلیکاتی مخصوص سینی فر بپوشانید. ران مرغ را از سمت پوست روی سینی بگذارید و مرغ را در حالی که فر گرم می‌شود در آشپزخانه گذاشته تا به دمای اتاق برسد، روی مرغها را با مقداری سس بیشتر رو مال کنید. مرغ را در ۴۰۰ درجه فارنهایت در وسط فر برای مدت ۲۵ دقیقه بپزید تا بخش زیرین ران مرغ پخته شود، سپس مرغها را برگردانید تا روی دیگر آن هم به مدت ۲۵ دقیقه دیگر پخته شود. برای اینکه پوست آنها تردتر شود، به مدت ۱ تا ۳ دقیقه روی حرارت زیاد بگذارید یا تا زمانی که پوست ران مرغ قهوه‌ای شود.
    ران مرغ در فر

برای ایجاد طعم بیشتر، مرغ را بلافاصله پس از اینکه از فر خارج کردید و در حالی که در سینی فر قرار دارد با سس لیمویی آغشته کنید و با جعفری تازه خرد شده تزئین کرده و سرو کنید.
 ران مرغ در فر

همچنین می‌توانید ران مرغ دودی با سس سریراچا را در بخش آشپزی مطالعه کنید.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: natashakitchen

آخرین بروز رسانی در: 27 اکتبر 2022| نویسنده: هالث