انگلیسی‌ها یک ضرب المثل قدیمی دارند که می‌گوید “آن قدر ثروتمند نیستم که لباس ارزان بخرم!” و به معنای آن است که خرید لباس‌های ارزان روی هم رفته هزینه بیشتری روی دست شما می‌گذارند اما این کار تنها هزینه‌های شما را افزایش نمی‌دهد بلکه در شیکپوش شدن شما هم نقش منفی خواهد داشت.  یک مرد شیکپوش و خوش لباس فارغ از این که چه وضعیت مالی‌ای دارد به خوبی می‌داند که چطور باید برای خرید پوشاک برنامه ریزی کند یعنی این که کدام لباس‌ها ارزش گران خریدن را دارند و کدام لباس‌ها را می‌توان ارزان خرید. شما نیز این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را بخوانید تا بدانید برای شیکپوش شدن و جذابیت کدام لباس‌ها (و موارد مربوط به آن) نباید ارزان خریده شوند.

خرید کفش باکیفیت مردانه

شاید فکر کنید کفش یک اکسسوری کوچک است و کمتر کسی آن را می‌بیند اما اشتباه نکنید، کارشناسان مد معتقدند دو نقطه از اندام شما بیش از هر قسمت دیگری در معرض توجه است، صورت و پاها. یک کفش باکیفیت و سطح بالا تمام استایل و لباس‌های شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و تاثیری که یک کفش بد و نامناسب دارد با زیباترین لباس‌ها هم قابل جبران نیست. علاوه بر این یک کفش ارزان شاید ظاهر زیبایی داشته باشد اما بیش از چند ماه دوام نخواهد داشت در حالی که یک کفش باکیفیت اگرچه گران است اما تا چند سال برای شما کار می‌کند و هزینه‌ای را که برای آن پرداخته‌اید جبران می‌کند.

انتخاب لباس‌های مردانه مناسب برای شیکپوش شدن

لباس‌های رویی استایل شما مثل کت، اورکت، پالتو و شلوار مهم‌ترین بخش های استایل هستند چون قبل از بقیه قسمت‌ها به چشم می‌آیند و شما باید برای خرید این لباس‌ها در بهترین کیفیت ممکن سرمایه گذاری کنید. هرگونه لباس ارزان نه تنها از فاصله دور قابل تشخیص است بلکه کیفیت ساخت مناسبی هم ندارد و باعث خراب شدن ترکیب لباس‌های شما می‌شود و پس از چند بار پوشیدن و شسته شدن دیگر قابل استفاده هم نخواهد بود. حتی اگر کت و شلوار گران و باکیفیتی بپوشید و روی آن یک بارانی نایلونی ارزان به تن کنید در واقع کل استایل خود را خراب کرده‌اید پس لباس‌های رویی را دست کم نگیرید و برای آن‌ها هزینه کنید.

شیکپوش شدن و جذابیت

انتخاب یک خیاط حرفه‌ای و ماهر

هرچقدر هم که لباس‌های شما گران و باکیفیت باشد اگر اندازه تن شما نباشد هزینه‌های شما به هدر رفته است پس لامز است لباسی را که خریده‌اید نزد خیاط ببرید تا آن را برایتان اندازه کند. اما اگر خیاطی که انتخاب کرده‌اید خیلی ماهر نباشد ممکن است لباس گران و عزیز شما خراب شود و نتیجه کار چیزی نباشد که انتظار داشتید. پس برای شیکپوش شدن لازم است که یک خیاط ماهر و متخصص پیدا کنید و بدون در نظر گرفتن دستمزد و هزینه این کار لباس‌های خود را برای اندازه کردن به او بدهید. البته اگر اوضاع مالی خوبی دارید می‌توانید لباس‌های خود را برای دوخت سفارش دهید تا کاملا اندازه تن شما دوخته شوند.

شیکپوش شدن و جذابیت

هرگز چرم ارزان نخرید

چرم از پارچه‌های پرمصرف در لباس‌ها و اکسسوری‌های مردانه است و از نشانه‌های یک مرد شیکپوش داشتن کفش چرم و کیف چرم و کت و پالتوی چرم است. اما هر چرمی باعث شیکپوش شدن شما نمی‌شود بلکه چرم طبیعی و خالص این ویژگی را دارد. چرم‌های نازکی که بافت براق و بدون دانه‌ای دارند از دورریزهای چرم خالص ساخته می‌شوند و نه تنها کیفیت و دوام خوبی ندارند بلکه کاملا ارزان و سطح پایین به نظر می‌رسند. چرم مصنوعی هم شاید از نظر ظاهری شبیه به چرم باشد اما مزایای چرم طبیعی مثل تهویه مناسب و نرمی و لطافت و دوام آن را ندارد.

انتخاب یک آرایشگاه مناسب

لازم به ذکر نیست که یک مدل موی مناسب چه نقش شگفت انگیزی در بالا بردن سطح استایل شما دارد و اصولا هیچ مردی بدون انتخاب مدل موی هماهنگ با چهره و فرم موهای خود شیکپوش محسوب نمی‌شود. هر آرایشگری نمی‌تواند دقیقا تشخیص دهد که چه مدل مویی مناسب شما است و یا این که مدل مویی را که در ذهن شما است به درستی پیاده کند مگر اینکه تخصص و تجربه کافی داشته باشد. بنابراین اگر قصد کوتاه کردن موهای خود را دارید بهتر است خساست را کنار بگذارید و به یک آرایشگاه معتبر و سطح بالا بروید تا یک فرد حرفه‌ای این کار را به بهترین شکل برای شما انجام دهد.

شیکپوش شدن و جذابیت

سایر مواردی که لباس نیستند اما در شیکپوش شدن شما نقش دارند

اگرچه لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید نقش مهمی در جذابیت و شیکپوشی دارد اما تنها عامل تاثیرگذار در آن نیست. عوامل دیگری هم در این مساله نقش دارند که اهمیت آن‌ها کمتر از انتخاب لباس گران و شیک نیست که در ادامه با پنج مورد از آن‌ها آشنا می‌شوید.

غذای سالم: غذایی که می‌خورید بدن شما را می‌سازد و تا زمانی که بدن شما سالم و قوی نباشد پوشیدن لباس‌های زیبا نقشی در شیکپوش شدن و جذاب شدن شما نخواهد داشت. البته منظور ما ولخرجی کردن در خرید غذاهای گران با نام‌های پرطمطراق نیست بلکه کافی است با تغییر عادات و رژیم غذایی خود، فست فودها و مواد مضر مثل چربی و قند و نمک زیاد را از برنامه خود حذف کنید و به جای آن از غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، ریزمغذی‌ها و در صورت نیاز مکمل‌های غذایی تحت نظر پزشک و متخصص تغذیه استفاده کنید. حتی می‌توانید یک باغچه کوچک برای خودتان داشته باشید و سبزیجات ارگانیک مورد نیاز خود را بکارید.

ورزش: جذابیت و جوانی شما در گرو سلامتی شما است و این سلامتی فقط با غذا تضمین نمی‌شود. بدن سالم و قوی و جذاب با ورزش و فعالیت بدنی منظم به دست می‌آید و این مساله نیازمند هزینه و سرمایه گذاری است. اگر مربی بدنسازی شما مهارت و تجربه کافی نداشته باشد ممکن است برنامه‌های غلطی به شما بدهد که تاثیری در زیبایی اندام نداشته باشد یا حتی باعث آسیب دیدگی شود. بنابراین لازم است در این مورد هزینه کنید و به یک باشگاه سطح بالا با مربی‌های سطح بالا و دستگاه‌های باکیفیت بروید تا زیبایی اندام خود را به بهترین شکل به دست آورید و حفظ کنید.

لوازم بهداشتی و مراقبت پوست: بهداشت شخصی نقش مهمی در جذابیت ظاهری و سلامت بدن شما دارد پس باید آن را کاملا جدی بگیرید و در خرید لوازم بهداشتی و مراقبت پوست خساست به خرج ندهید. اما گران بودن یک محصول بهداشتی و مراقبتی لزوما به معنای باکیفیت بودن آن نیست بلکه این محصول باید برای نوع پوست شما مناسب باشد. اگر به چروک‌ها و لک‌های پوستی علاقه‌ای ندارید استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید و حتما از ضدآفتابی استفاده کنید که کومدون زا نباشد و در مورد محصولات دیگر با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا بهترین و عاقلانه‌ترین انتخاب را داشته باشید.

لوازم خواب: این مورد از جنبه‌های زیادی اهمیت دارد مثلا یک تخت و تشک باکیفیت از بروز کمردردهای مزمن جلوگیری می‌کند. بالش‌های طبی هم هرچند گران هستند اما تضمین می‌کنند که در طول روز از درد شانه و گردن رنج نبرید بنابراین ارزش سرمایه گذاری را دارند. اگر برای سلامت و زیبایی پوست خود هم اهمیت قائل هستید روبالشی و ملحفه‌های خود را از جنس باکیفیت و ضدحساسیت انتخاب کنید، ساتن و ابریشم بهترین انتخاب برای ملحفه و روبالشی است که هرچند قیمت بالایی دارد اما شما برای جذابیت و سلامت خود در این موارد نباید خساست به خرج دهید.

شیکپوش شدن و جذابیت

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)