روزهای داغ تابستانی آغاز شده اند و چیزی که در این روزها بیشتر اهمیت دارد راحتی و خنک بودن است. اما یک لباس شیک تابستانی لزوما نباید آزاردهنده باشد و شما در این فصل در عین خنک بودن و راحتی، می‌توانید استایل شیک و سطح بالایی هم داشته باشید، لباس‌هایی وجود دارند که هر دو شرط لازم یعنی راحتی و خنکی و استایل شیک را یک جا دارند و اتفاقا مد روز هم هستند. اما این لباس‌ها کدامند؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شش لباس شیک تابستانی را که همه خانم‌ها باید در کمد لباس‌های خود داشته باشند معرفی خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چطور از این لباس‌ها در استایل راحتی، روزمره و مجلسی خود استفاده کنید.

راحتی و خنکی در لباس به عوامل متعددی بستگی دارد. مهم‌ترین عامل جنس پارچه لباس است، برخی از الیاف و پارچه‌ها قابلیت انتقال حرارت را دارند و گرما و رطوبت بدن شما می‌تواند از طریق الیاف لباس به بیرون منتقل شود و به این ترتیب شما احساس گرمای کمتری خواهید داشت و بیش از حد عرق نخواهید کرد. در حالی که برخی از الیاف حالت عایق دارند و با گیر انداختن گرما و رطوبت داخل خود باعث تعریق و احساس گرمای شدید می‌شوند. عامل بعدی رنگ لباس است، حتما همه شما می‌دانید که رنگ‌های تیره نور خورشید را به خود جذب کرده و به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند پس به همین دلیل است که با پوشیدن یک مانتوی مشکی احساس گرمای بیشتری نسبت به زمانی دارید که مانتوی روشن پوشیده‌اید. در کنار جنس و رنگ لباس، مدل لباس نیز می‌تواند در راحتی و خنکی آن نقش مهمی داشته باشد. لباس‌هایی که آزاد و شل هستند نسبت به لباس‌های تنگ و چسبان خنکی بیشتری دارند چون گرمای بدن می‌تواند داخل آن‌ها جریان پیدا کند و شما احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. با در نظر گرفتن این فاکتورها می‌توان گفت که کدام لباس‌ها می‌توانند در فصل تابستان شما را خنک نگه دارند و در ادامه شما با شش مورد از این لباس‌ها آشنا می‌شوید.

شش لباس شیک تابستانی

مورد اول: لباس سفید مجلسی کوتاه یک لباس شیک تابستانی

ما در همه فصل‌ها به لباس مجلسی نیاز داریم چون در هر فصلی ممکن است به مهمانی و عروسی دعوت شویم و برای شرکت در این مراسم در فصل تابستان به یک لباس شیک تابستانی که راحت و خنک هم باشد نیاز داریم. همان طور که گفتیم رنگ لباس تاثیر زیادی در میزان خنکی و راحتی آن دارد و رنگ سفید از این نظر بهترین رنگ است چون تمام نور دریافتی را منعکس می‌کند و چیزی را جذب نمی‌کند و از این نظر بهترین لباس مجلسی برای مراسمی است که در فضای باز و آزاد برگزار می‌شوند. اگر لباس شما از جنس توری و گیپور هم باشد گردش هوا در آن به خوبی انجام می‌شود و به هیچ وجه احساس گرما نخواهید کرد. علاوه بر این رنگ سفید یک رنگ خنثی است و شما در هماهنگ کردن رنگ اکسسوری‌ها و … با آن مشکلی نخواهید داشت. البته فراموش نکنید که پوشیدن لباس سفید برای عروسی معمولا توصیه نمی‌شود اما اگر لباس شما کوتاه باشد و استایل اسپورت داشته باشد انتخاب مناسبی برای عروسی‌ها خواهد بود. البته اگر در این مورد حساسیت زیادی دارید می‌توانید سراغ رنگ‌های خیلی روشن دیگر مثل شیری، آبی آسمانی، صورتی کمرنگ و … بروید.

شش لباس شیک تابستانی

مورد دوم: صندل پشت باز یک کفش راحت و شیک تابستانی

ما در همه فصل‌ها به کفش نیاز داریم، کفشی که با شرایط آب و هوایی آن فصل هماهنگ باشد و در آن احساس راحتی کاملی داشته باشیم. تنها محدودیت آب و هوایی در فصل تابستان، گرما و تابش نور خورشید است و کفشی مناسب این فصل است که خنک باشد و در کنار آن پاها را از تابش نور خورشید حفظ کند. صندل‌ها از این نظر بهترین و تطبیق پذیرترین انتخاب برای فصل تابستان به شمار می‌روند اما اگر به دنبال مدل جدید و خاصی برای کفش تابستانی هستید صندل‌های پشت باز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر مقالات قبلی مجله قرمز را مطالعه کرده باشید با این صندل‌ها آشنا شده‌اید و می‌دانید که صندل‌های پشت باز جزو جدیدترین مدل‌های کفش تابستانی به شمار می‌روند. مزیت اصلی این صندل‌ها راحتی و خنکی کافی است و علاوه بر آن این صندل‌ها قسمت بیشتری از روی پا را پوشش می‌دهند و به همین دلیل نیازی به استفاده از ضدآفتاب روی پا نخواهید داشت.

شش لباس شیک تابستانی

مورد سوم: شلوار جین، یک شلوار راحت، کلاسیک و تطبیق پذیر

کمتر کسی را می‌توان یافت که یک شلوار جین در کمد لباس‌های خود نداشته باشد اما شلوار جینی مناسب تابستان است که شرایط لازم برای این فصل را داشته باشد، اول این که رنگ روشن‌تری داشته باشد، شلوارهای روشن حرارت کمتری جذب می‌کنند و خنک‌تر هستند. دوم این که کمی راحت باشد، حرارت بدن در شلوارهای تنگ به خوبی جریان نمی‌یابد و شما احساس گرمای بیشتری خواهید داشت. سوم این که جنس مناسبی داشته باشد، اگرچه همه شلوارهای جین با درصدهای متفاوتی از پنبه تهیه می‌شوند اما میزان ضخامت متفاوتی دارند و انواع نازک‌تر آن‌ها خنک‌تر است. مورد آخر مدل شلوار است، شلوارهایی که کمی کوتاه‌تر هستند و قسمتی از مچ پا در آن‌ها بیرون می‌آید خنک‌ترند و اتفاقا شیک و مد روز هم هستند.

شش لباس شیک تابستانی

مورد چهارم: تاپ ابریشمی یک لباس شیک راحت و خنک برای منزل

ابریشم یکی از الیاف ظریف و زیبایی است که لباس تهیه شده از آن با قدرت تهویه مناسب، خنکی مناسبی برای فصل تابستان دارد. ساتن ابریشم طوری روی بدن می‌ایستد که کمترین چسبندگی را دارد و حرارت بدن به راحتی دفع می‌شود. بنابراین یک تاپ ابریشم یک لباس شیک تابستانی عالی به شمار می‌رود چون هم ظاهری گران قیمت و سطح بالا دارد و هم شما را به خوبی خنک نگه می‌دارد. پس اگر از تعریق و گرمای تابستان شاکی هستید بهتر است یک تاپ ابریشم زیبا در رنگ‌های دلخواه خود تهیه کنید و آن را به کمد لباس تابستانی خود اضافه کنید. این تاپ هم می‌توان یک لباس راحت و خنک خانگی باشد و هم به عنوان بخشی از استایل مجلسی و نیمه رسمی همراه با دامن یا شلوار جین به کار رود.

شش لباس شیک تابستانی

مورد پنجم: مانتوی نازک جین یک لباس شیک تابستانی برای بیرون

مانتو یکی از لباس‌های ضروری زنانه برای بیرون از منزل است که خانم‌ها در همه فصل‌ها به آن نیاز دارند اما پوشیدن مانتو در تابستان می‌تواند آزاردهنده باشد از این رو انتخاب یک مانتوی تابستانی مناسب اهمیت زیادی دارد. اگر به دنبال یک مدل کلاسیک و جذاب برای مانتوی تابستانی هستید مانتوهای جین را به شما توصیه می‌کنیم. مانتوی جینی مناسب تابستان است که اولا رنگ روشنی داشته باشد مثلا آبی روشن یا توسی روشن باشد، دوم این که جنس الیاف آن نازک و نخی باشد تا حرارت را به خوبی انتقال دهد و باعث گرم شدن بدن شما نشود. شما می‌توانید این مانتو را با یک شلوار جین که رنگ آن با رنگ مانتو متقاوت است بپوشید و استایل سرتاپا جین خنک و راحت و شیک خود را برای فصل تابستان بسازید.

شش لباس شیک تابستانی

مورد ششم: دامن راسته رنگی، یک لباس شیک تابستانی برای مهمانی‌ها

فصل تابستان بهترین فرصت برای بازی با رنگ‌ها در استایل است، شما در این فصل می‌توانید از لباس‌هایی با رنگ‌های متنوع‌تر بهره بگیرید و آن‌ها را در استایل راحتی، مجلسی و روزمره خود به کار ببرید. یکی از لباس‌هایی که امکان بازی با رنگ‌ها در آن بیشتر است دامن زنانه است. شما می‌توانید دامن راسته زنانه را در رنگ‌های روشن و تابستانی دلخواه خود مثل قرمز، صورتی، بنفش، گلبهی و … انتخاب کنید و برای مهمانی‌ها بپوشید. ترکیب این دامن با بلوز سفید یا مشکی ترکیبی ایده آل خواهد بود و استایلی شیک و سطح بالا برای شما خواهد ساخت که کاملا خنک و راحت و مناسب فصل تابستان هم هست.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک‌پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)