آموزش درست کردن شاورمای مرغ خوشمزه خانگی

طرز تهیه شاورمای مرغ در فر

طرز تهیه شاورمای مرغ

شاورمای مرغ برشته شده در فر می‌تواند تحقق رویای طرفداران مرغ باشد. این خوراک مرغ الهام گرفته از خاورمیانه با ترکیب جالب و خوشمزه از ادویه جات، ظاهری کاملا قهوه‌ای طلایی با لبه‌های کریسپی و درونی پخته و نرم است که درست کردن آن بسیار آسان است.

این خوراک ابتدا با رنگ زرد و روشن مرغ ماریناد شده در ماریناد لیمویی ادویه دار شروع می‌شود. این به معنای طعمی تزریق شده در درون شاورمای مرغ است نه یک خوراک جوجه تکراری و خسته کننده. سپس برشته شده تا یک رنگ قهوه‌ای طلایی عالی را بسازد و روی نان پیتا یا نان برنج همراه با مواد همراه آن سرو می‌شود.

شما می‌توانید آن را با مقداری برنج قهوه‌ای هم سرو کنید که جایگزینی برای نان ورقه‌ای است. البته می‌توانید به گزینه‌های بدون کربوهیدرات مثل سبزیجات برشته شده هم فکر کنید اما پنیر فتا را هم فراموش نکنید که یک پروتئین اضافه تر را در کنار خود دارد.

بهتر است برای درست کردن این مرغ از یک سینی سنگین و ضخیم (سینی لعابی کلفت) استفاده کنید چون واقعا تفاوت اساسی ایجاد می‌کند. من استفاده از این سینی را برای کلوچه و دیگر شیرینی‌ها توصیه نمی‌کنم به دلیل آنها را خیلی تیره خواهد کرد در حالی که آنچه ما برای کیک و کلوچه می‌خواهیم یک رنگ قهوه‌ای بسیار روشن است. استفاده از سینی چدنی هم احتمالا باید خوب باشد. البته در صورتی که بخواهید شاورمای مرغ شما زیاد تیره نشود، می‌توانید از سینی آلومینیومی هم استفاده کنید.


شاورمای مرغ برشته در فر

مواد لازم

  • ۱/۳ پیمانه روغن زیتون به علاوه مقداری برای چرب کردن ظرف
  • ۳ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  • ۱ قاشق غذاخوری سیر رنده شده
  • ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری پودر زیره
  • ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری پاپریکا
  • ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز
  • ۱/۴ قاشق چایخوری پودر دارچین
  • ۱/۴ قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  • ۱ قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • ۱ کیلو مرغ بدون استخوان، پوست گرفته

گزینه‌های پیشنهادی برای سرو

  1. نان پیتای گرم یا تورتیلای برنجی یا برنج پخته
  2. سس ماست و ارده
  3. گوجه خرد شده
  4. خیار خرد شده
  5. کاهوی خرد شده
  6. پیاز قرمز نگینی شده
  7. پنیر فتا

طرز تهیه شاورمای مرغ در فر

طرز تهیه شاورمای مرغ در فر

در یک کاسه روغن زیتون، آب لیموی تازه، سیر، پودر زیره، پاپریکا، تخم گشنیز، دارچین، پودر زردچوبه، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.

گوشت مرغ را در یک کیسه زیپ لاک بزرگ بگذارید، مواد ماریناد را روی آن بریزید. کیسه را با دست فشار دهید و هوای آن را خارج کنید و آن را ببندید.

مواد ماریناد را روی مرغ بمالید. مرغ را به یخچال انتقال دهید و اجازه دهید تا به همراه ماریناد به مدت حداقل ۱ ساعت و حداکثر ۶ ساعت بماند.

فر را تا حرارت ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. یک سینی ۱۸ در ۱۳ اینچ را که بهتر است لعاب تیره داشته باشد با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون چرب کنید.

قطعات مرغ را از کیسه ماریناد درآورید و با فاصله در سینی فر بگذارید. آن را در فر برشته کنید تا زمانی که کل آن پخته شود و لبه‌های آن ترد شود، یعنی حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه.

مرغ را از فر در آورده و حدود ۲ دقیقه بگذارید بماند سپس آن را برش بزنید. شما می‌توانید شاورمای مرغ را با نان پیتا یا برنج سرو کنید.

طرز تهیه سس ماست و ارده: ۲ قاشق غذاخوری ارده را در یک کاسه کوچک بریزید سپس با پشت قاشق ارده را فشار دهید تا صاف شود. یک فنجان ماست ساده یونانی، ۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، ۱/۲ قاشق چایخوری سیر رنده شده، ۲ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده، نعناع یا گشنیز را با آن مخلوط کنید.سس تهیه شده را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

شاورمای مرغ

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: cookingclassy

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث