دستور آشپزی سینه مرغ سوخاری تصویری مرحله به مرحله

طرز تهیه سینه مرغ سوخاری

سینه مرغ سوخاری مغزدار

چیکن کیف یا سینه مرغ سوخاری مغزدار یکی از غذاهای معروف اکراینی است که شهرت بین المللی دارد. این غذا به شکل سینه مرغ مغزدار رول شده است.

این غذا احتمالا شما را به یاد مرغ کیفسکی می‌اندازد. کیفسکی یا کیوسکی یک غذای معروف در مورد سینه مرغ است. در این مدل تکه‌های کره در میان سینه مرغ گذاشته شده و سپس سوخاری می‌شود. از اوایل سال ۱۹۰۰ تاکنون این غذا وارد منوی جهانی شده است.

من قبلا به شما سینه مرغ طلایی و آبدار را با ساده‌ترین و بهترین روش یاد داده‌ام اما این مدل سینه مرغ سوخاری یا همان چیکن کیف حاوی مواد میانی است و تفاوت آن با کیفسکی وجود موادی دیگر علاوه بر کره است.

این سینه مرغ سوخاری مغزدار ساده‌تر از چیکن کیف است چون با روشی ساده‌ آماده می‌شود. در این روش شما مجبور نیستید که مرغ را با بیفتک کوب بکوبید و سروصدا ایجاد کنید (خصوصا اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید این دستور برای شما خوب است!) یا کره را سرد کنید و از آنجایی که مرغ صاف است و به شکل توپ رول نمی‌شود، سریعتر می‌پزد. با این حال هنوز هم خوشمزه است فقط سریعتر و آسانتر است همین!

سینه مرغ سوخاری مغزدار

وقتی که مرغها را از لایه بیرونی و سوخاری برش می‌زنید، مواد میانی که کره سیر و لیموی داغ است از آن خارج می‌شود که مرغ را مرطوب و خوش طعم می‌کند. درست کردن این مواد بسیار ساده است و این اسلحه مخفی برای بسیاری از دستورهای حاوی مرغ و ماهی سوخاری است. این مواد میانی یا مغزی سینه سوخاری یک ترکیب عالی از طعمهای خوشمزه است.


مواد لازم برای سینه مرغ سوخاری مغزدار

  • ۳ عدد سینه مرغ بزرگ
  • ۲ عدد تخم مرغ هم زده
  • ½ پیمانه آرد
  • ۲ پیمانه خرده نان سفید
  • نمک و فلفل برای طعم
  • روغن زیتون فوق سبک یا روغن کانولا برای سرخ کردن

مواد میانی سینه مرغ (کره سیر و لیمو)

  • ۶ قاشق کره بدون نمک، دمای اتاق
  • ۱ حبه سیر بزرگ، رنده شده
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو، به اضافه مقداری بیشتر برای ریختن روی غذا
  • ۲ قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده
  • ½ قاشق چایخوری نمک (نمک دریا بهتر است)
  • ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه، تازه آسیاب شده

دستور پخت سینه مرغ سوخاری خوشمزه و مجلسی

  1. در یک کاسه متوسط، از یک چنگال برای له کردن و ترکیب کردن مواد سیر استفاده کنیم، فقط تا زمانی که آب لیمو داخل کره ترکیب شود. این چند دقیقه وقت می‌گیرد اما باعث می‌شود مواد خوب بهم بیایند.سینه مرغ سوخاری مغزدار
  2. با استفاده از یک چاقوی فیله کن، سینه مرغ را از طول به دو نیم کنید، هر دو نیمه باید از نظر اندازه و ضخامت یکسان باشند. با دقت یک شکاف به شکل جیب در هر کدام از برشهای سینه ایجاد کنید به قدری عمق داشته باشد که بتوان مواد را در آن ریخت (۲×۳ اینچ). در شکاف هر کدام از برشهای سینه مرغ، ۱ قاشق غذاخوری کره کیف را بریزید و سپس شکاف (جیب) را ببنید و فشار دهید تا مواد کره در میان گوشت سینه مرغ پهن شود. فشار دهید تا بسته شود. هر دو سمت سینه مرغ را نمک و فلفل بزنید.سینه مرغ سوخاری مغزدار
  3. مرغ را در آرد بغلطانید، آن را بتکانید تا آرد اضافی آن بریزد سپس آن را در تخم مرغ بزنید و مطمئن شوید که خوب تخم مرغ روی آن را پوشش داده است، سپس اجازه دهید تا اضافی تخم مرغ سرازیر شود. سرانجام آن را در خرده نان بزنید. آن را به یک سینی یا بشقاب بزرگ انتقال دهید تا بقیه سینه‌های مرغ آماده شود.سینه مرغ سوخاری مغزدار
  4. روغن را به ارتفاع ۱/۳ اینچ در یک ماهیتابه گود بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. وقتی روغن داغ شد (یک خرده نان در ماهیتابه بیندازید اگر جلز و ولز کرد یعنی روغن به حد کافی داغ شده است). مرغ را در ماهیتابه بگذارید و سرخ کنید تا زمانی که طلایی قهوه‌ای شود (حدود ۴ دقیقه در هر طرف). سینه مرغ سوخاری را با کمی نمک مزه دار کنید، آن را با جعفری تازه تزئین کنید و برشهای لیمو را کنار مرغ گذاشته و سرو کنید.سینه مرغ سوخاری مغزدار

هنگامی که مرغ را برش می‌دهید مراقب بیرون ریختن کره داغ باشید. هر لقمه از سینه مرغ سوخاری که می‌خورید همراه با کره ذوب شده است و بسیار خوشمزه، نوش جان!

سینه مرغ سوخاری مغزدار


نکات آشپزی سینه مرغ سوخاری مغزدار

پس از آماده شدن سینه مرغ حتما روی آن نمک و فلفل و آب لیمو را بریزید چون تاثیر زیادی روی مزه آن دارد.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: natashakitchen

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث