سایه زدن یکی از بخش‌های مهم آرایش صورت و چشم محسوب می‌شود که نقش مهمی در کامل شدن و زیباتر شن آرایش شما خواهد داشت. سایه زدن حرفه‌ای به روشی که ستارگان سینما و متخصصان آرایش انجام می‌دهند می‌تواند آرایش شما را زیبا و جذاب کند البته این سایه زدن حرفه‌ای نیاز به آموزش و رعایت نکاتی خاص و استفاده از ابزارها و مواد صحیح دارد. استفاده از مواد، رنگ‌ها و ترکیب‌های حرفه‌ای برای سایه زدن و ابزارهای حرفه‌ای ترفندهای مهم سایه زدن حرفه‌ای هستند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با تکنیک‌هایی که شما را در سایه زدن حرفه‌ای یاری می‌کنند آشنا خواهید شد.

روش‌های مختلفی برای استفاده از سایه چشم وجود دارد که هرکدام طی مراحل مختلفی انجام می‌شوند و نتایج متفاوتی هم در پی دارند، شاید هر کسی روش و ابزار شخص خود را برای سایه زدن داشته باشد که تنها مخصوص خود او است و با تجربه و تمرین به آن رسیده است اما برای گرفتن نتیجه متفاوت باید راه‌های جدید و متفاوتی را هم امتحان کرد. خوشبختانه در فصل پاییز و زمستان می‌توان سایه زدن را با مواد و رنگ‌های متنوع‌تری انجام داد که بسته به سلیقه و سبک آرایشی خود و ویژگی‌های ظاهری چهره خود مثل رنگ پوست و رنگ چشم می‌توانید رنگ و ترکیب رنگی مورد نظر خود را انتخاب کنید و موارد مطرح شده در این مقاله صرفا پیشنهادی هستند که از متخصصان آرایشی سلبریتی‌های معروف که همیشه آرایشی زیبا دارند به دست ما رسیده‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید آرایش چشم و سایه زدن حرفه‌ای داشته باشید این موارد را رعایت کنید.

سایه زدن حرفه‌ای

به جای رنگ مشکی از قهوه‌ای استفاده کنید

مونیکا بلاندر کارشناس آرایشی می‌گوید: “من همیشه قهوه‌ای شکلاتی را به مشکی ترجیح می‌دهم چون ظریف‌تر و طبیعی‌تر از مشکی به نظر می‌رسد.” او آرایش چشم و سایه مشتریان خود را همیشه با این روند انجام می‌دهد، ابتدا کمی سایه کرمی بادوام روی تمام پلک بالا می‌کشد سپس با یک مداد چشم قهوه‌ای نرم خطی را در امتداد خط مژه بالا ترسیم می‌کند. این خط برخلاف خط سیاه چشم می‌تواند ضخیم هم باشد و همین خط ساده کمک می‌کند که مژه‌ها پرتر به نظر برسند و چشم‌ها حالتی دراماتیک پیدا کنند. البته این به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید از رنگ مشکی در آرایش چشم خود استفاده کنید، بلاندر می‌گوید برای ایجاد عمق و زیبایی بیشتر پس از کشیدن خط چشم قهوه‌ای کمی از سایه کرمی مشکی را بردارید و روی گوشه خارجی چشم بزنید و محو کنید تا حالت دودی جذابی پیدا کند.

سایه زدن حرفه‌ای

برای سایه زدن حرفه‌ای از سایه‌های متالیک استفاده کنید

توبی هنی کارشناس آرایشی می‌گوید: “انتخاب من برای سایه چشم روزمره ترکیبی از سایه‌های کرمی و پودری هستند.” او همیشه آرایش چشم مشتریان خود را با یک بیس سایه کرمی آغاز می‌کند و آن را روی همه قسمت‌هایی از چشم که قرار است آرایش شوند می‌کشد. پالت رنگی سایه مورد علاقه توبی هنی پالت Eye-Conic از برند مارک جیکوبز است که رنگ‌های متالیک و مات زیبایی در خود دارد. او می‌گوید: ” من همیشه از رنگ مات سایه برای قسمت‌های چروک و خط تای پلک استفاده می‌کنم تا آرایش چشم و محدوده‌های سایه را شکل دهم سپس یک رنگ متالیک مناسب برای پلک بالا انتخاب می‌کنم و به کمک آن چشم‌ها را برجسته و جذاب نشان می‌دهم.”

سایه زدن حرفه‌ای

یک پالت حرفه‌ای سایه چشم تهیه کنید

اولین و مهم‌ترین فاکتور برای سایه زدن حرفه‌ای داشتن پالت حرفه‌ای سایه است. سایه‌های ۵۰ رنگی که بیش از پالت سایه به پالت آبرنگ نقاشی شباهت دارند گزینه مورد نظر ما نیستند چون برای داشتن سایه حرفه‌ای شما باید بتوانید از کمترین تعداد رنگ‌ها استفاده کنید. رنگ‌های مورد استفاده شما نباید رنگ‌های جیغ و غیرطبیعی باشند بلکه رنگ‌های خنثی و نزدیک به طیف طبیعی رنگ پوست مثل طیف‌های خنثی، قهوه‌ای، صورتی، زرشکی و … انتخاب بسیار بهتری هستند. این رنگ‌ها آرایش شما را سطح بالا، حرفه‌ای و شیک نشان خواهد داد و مشکی در ست کردن رنگ‌های آرایش با هم و با لباس‌های خود نخواهید داشت. به طور مثال با این پالت ۵ رنگ دیور که شامل رنگ‌های نخودی، صورتی، زرشکی و قهوه‌ای است می‌توانید سایه دودی خود را به چندین شکل ترسیم کنید و آرایشی بی‌نقص داشته باشید.

سایه زدن حرفه‌ای

سایه تک رنگ استفاده کنید

سر جان کارشناس آرایشی معروف معتقد است راز سایه زدن حرفه‌ای در استفاده از یک طیف رنگی است. او سبک مونوکروماتیک را بهترین روش حرفه‌ای سایه زدن می‌داند و می‌گوید فرقی نمی‌کند از سایه برنزه یا آلویی یا بادمجانی یا سرمه‌ای استفاده می‌کنید همیشه طیف رنگی یکسانی به کار ببرید. سایه تک رنگ بهترین انتخاب برای آرایش روزمره است و سادگی و شکوه خاصی در خود دارد. سر جان آرایش مشتریان خود را با یک بیس سایه ضد پخش کنندگی آغاز می‌کند و به این ترتیب زمینه را برای آرایش آماده می‌کند. سپس با یک سایه مات برجستگی روی پلک بالا را پوشش می‌دهد، او توصیه می‌کند برای داشتن نتیجه ای تمیزتر زیر چشم را با یک دستمال کاغذی بپوشانید و یا از یک پاک کننده آرایشی برپایه آب برای تمیز کردن اطراف چشم که به پودر سایه آلوده شده‌اند استفاده کنید.

سایه زدن حرفه‌ای

سایه چشم خود را ضدآب کنید

سر جان معتقد است داشتن سایه چشم حرفه‌ای و کامل منوط به ضدآب بودن آن است چون تنها در این صورت است که این آرایش تمام روز را دوام خواهد آورد و مهم نیست  که چقدر عرق  کنید و یا در فضای گرم و مرطوبی قرار بگیرید. بنابراین بهتر است از سایه چشم ضدآب استفاده کنید و یا اگر سایه ضدآب در اختیار ندارید مداد چشم ضدآب را به عنوان سایه به کار ببرید. به این طریق هم آرایش شما سریع‌تر انجام خواهد شد و هم مدت بیشتری دوام خواهد داشت. روی این لایه سایه مدادی هم می‌توانید از یک لایه نازک سایه چشم اکلیلی استفاده کنید و جلوه زیباتری به آرایش چشمان خود بدهید.

سایه زدن حرفه‌ای

کمی درخشش و براقی به سایه چشم خود اضافه کنید

مونیکا بلاندر می‌گوید: ” براق بودن سایه باعث می‌شود شما در عکس‌ها زیباتر و جذاب‌تر دیده شوید، انعکاس نور روی پلک‌های شما غیرمنتظره، جذاب و مدرن خواهد بود و آرایش شما را حرفه‌ای نشان خواهد داد.” سر جان هم توصیه می‌کند برای ایجاد چنین اثری روی پلک‌ها از مقدار خیلی کمی پرایمر سایه براق استفاده کنید که علاوه بر براق کردن سایه چشم باعث ماندگاری بیشتر آن هم می‌شود. توجه کنید که از این کرم به مقدار خیلی کم استفاده کنید و در براق کردن چشم خود زیاده روی نکنید علاوه بر این اگر از این پرایمر استفاده کردید حتما باید ریمل ضدآب به کار ببرید چون ممکن است ریمل معمولی را در خود حل کند.

سایه زدن حرفه‌ ای

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)