سالاد خوشمزه و مجلسی تن و آووکادو

طرز تهیه سالاد تن ماهی با آووکادو

سالاد تن ماهی و آووکادو

سالاد تن و آووکادو سرشار از طعمهای خوشمزه است، تنوعی از رنگهای درخشان و مخلوطی کاملا در هم آمیخته. این غذای رنگارنگ، ناهار یا شامی خوشمزه تر داشته باشد.

این سالاد بدون مایونز درست شده اما بسیار خوشمزه است. نیازی نیست که همیشه در سالادها، سس اضافه کنیم تا اجزا آن کنار هم بمانند شما می‌توانید با یکسری تغییرات کوچک سالادهای این چنینی را بدون سس درست کنید.

من برای جایگزینی سس مایونز چیزی نداشتم اما تصمیم گرفتم که حتما آن را کنار بگذارم تا ببینم این سالاد بدون سس و تنها با روغن زیتون واقعا خوشمزه می‌شود یا نه. خب من اینجا آووکادوی برش زده دارم که ماده‌ای چرب است و طعمی لطیف برای سالاد ایجاد می‌کند.

من دوست دارم که این سالاد را با نانهای ساندویچ نازک سرو کنم. نان لواش یا نان پیتا برای این ساندویچ عالی هستند و البته یکی از انتخابهای بدون کربوهیدرات من برگ کاهو است که یک رپ خوشمزه و عالی با این سالادها درست می‌کند. من برگ کاهو را برای اغلب خوراکهای غلیظ و حتی سوپ‌ها هم استفاده می‌کنم. شما می‌توانید آن را در کاسه سالاد هم سرو کنید.

توجه کنید که بهترین زمان برای سرو و خوردن این سالاد بلافاصله پس از درست شدن است چون آووکادو پس از اضافه کردن آبلیمو به سالاد به رنگ قهوه‌ای در می‌آید.

اندازه‌های این دستور برای ۳ نفر طراحی شده اما اگر می‌خواهید آن را برای بیش از ۳ نفر و یا مهمانان خود درست کنید، بهتر است اندازه‌ها را به همان نسبت موجود در دستور العمل زیاد کنید.

سالاد تن آووکادو

سالاد تن آووکادو

برای ۳ نفر

مواد لازم

  • ۲ قوطی کنسرو تن ماهی در آب، آب آن را خالی کنید*
  • ۱/۲ پیمانه گوجه دانه گرفته خرد شده (۲ عدد کوچک)
  • ۱/۲ پیمانه فلفل دلمه‌ای زرد رنگ خرد شده (نصف یک فلفل کافی است)
  • ۱/۳ پیمانه پیاز قرمز نگینی خرد شده
  • ۱/۴ پیمانه جعفری خرد شده تازه
  • ۱ عدد آووکادوی متوسط (نه چندان نرم)، خرد شده
  • ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۲ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  • نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • نان ساندویچی نازک با گندم کامل، نان پیتا یا نان با غلات کامل یا استفاده از برگ کاهو به جای نان

مراحل تهیه سالاد تن آووکادو

در یک کاسه متوسط، تن ماهی آب گرفته، گوجه‌ها، فلفل دلمه‌ای، پیاز، جعفری، آووکادو، روغن زیتون، آب لیمو و نمک و فلفل را برای طعم بیشتر، بریزید.

خوب بهم بزنید. آنها را در نانهای ساندویچ گرد و نازک یا نان پیتا سرو کنید. شما می‌توانید با استفاده از کاهو، رپ سالاد تن آووکادو را داشته باشید.

*اگر چند بار در ماه تن مصرف می‌کنید توصیه می‌شود از تن ماهی روشن استفاده کنید، اگر فقط یک بار در ماه تن ماهی می‌خورید، تن ماهی آلباکور سفید خیلی خوب است. من به این خاطر در مورد تن ماهی تذکر دادم چون تحقیقات اخیر نشان داده که تن ماهی آلباکور سفید سه برابر تن ماهی روشن، جیوه دارد بنابراین نباید زیاد مصرف شود. این مساله بخصوص برای زنان باردار خیلی مهم است. بهتر است در دوران بارداری از مصرف تن آلباکور سفید، خودداری کنید

*همچنین در صورتی که تن آلباکور سفید استفاده می‌کنید، ابتدا آن را له کرده و درکاسه بریزید، بعد مواد دیگر را به کاسه اضافه کنید، به این ترتیب مواد بهتر ترکیب شده و خوشمزه تر است.

سالاد تن آووکادو

در صورتی که دستور تهیه سالاد تن آووکادو مورد توجه شما واقع شد، به دستور تهیه سالاد مرغ پاییزی هم نگاهی بیندازید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: cookingclassy

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث