مایکروسافت ساعتی به نام اما واچ (Emma Watch) ساخته است. بنا به گفته‌های این شرکت، ساعت اما می‌تواند به افرادی که بیماری پارکینسون دارند، برای نوشتن با وضوح بیشتر کمک کند. اما واچ یا همان ساعت اما ویبره‌هایی را به مغز می‌فرستد که برای کمک به کنترل لرزش‌های دست، مفید خواهد بود. مایکروسافت از اما واچ در کنفرانس Build، پرده برداری کرد. این ساعت فعلاً در حد یک نمونه اولیه است، اما می‌تواند گامی مفید به سمت پیشرفت در استفاده از فناوری‌های پوشیدنی باشد که به یاری افرادی با شرایط جسمی خاص خواهد شتافت. با مجله قرمز همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درمورد ساعت اما کسب کنید.

عملکرد ساعت اما برای کمک به بیماران مبتلا به پارکینسون چگونه است؟

لرزش غیر قابل کنترل، یکی از علائم متداول بیماری پارکینسون است و غیرقابل درمان است. بیش از ۱۰ میلیون انسان در سرتاسر دنیا به بیماری پارکینسون مبتلا هستند و سبب شده است کنترل حرکات خود را از دست بدهند. اما واچ را از روی نام اما لاوتون (Emma Lawton) نام گذاری کرده‌اند. اما لاوتون یک طراح گرافیک مبتلا به بیماری پارکینسون بوده و دوست مدیر نوآوری تحقیقات مایکروسافت (هایان ژانگ – Haiyan Zhang) است. ژانگ این ساعت را برای اما طراحی کرده بود. موتورهای ویبره‌ی کوچکی در ساعت اما تعبیه شده است که سیگنال‌هایی را برای منحرف کردن ذهن لاوتون تولید می‌کند تا سعی در ایجاد لرزه نکند. این موضوع سبب آرام شدن حرکت ماهیچه شده و نوشتن را ساده‌تر می‌کند که مهارتی حیاتی برای یک طراح گرافیک است.

نوشتن با ساعت اما (Emma Watch) و بدون آن توسط بیمار مبتلا به پارکینسون

لاوتون از مجموعه‌ای از ویبره‌های ریتمیک استفاده می‌کند، اما الگوی این ویبره‌ها می‌تواند با استفاده از اپلیکیشنی بر روی تبلتی با ویندوز ۱۰، سفارشی شود. ژانگ می‌خواهد تحقیقات بیشتری درمورد نحوه یاری سنسورها و هوش مصنوعی برای بیماری پارکینسون انجام دهد. لاوتون به مایکروسافت گفت:

ساعت اما، لرزش‌های دست من را متوقف نکرده است و نوشتن من با آن، بی نقص نیست؛ اما بسیار بهتر از حالت عادی است.

  • نظر شما درمورد ساعت اما (Emma Watch) چیست؟ آیا گمان می‌کنید این ساعت بتواند به صورت گسترده تولید شده و در کیفیت زندگی مبتلایان به بیماری پارکینسون، بهبود ایجاد می‌کند؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Angela Chen

منبع: theverge