خودروی HyperEconiq Ioniq محصول جدیدی است که به موجب همکاری شرکت خودروسازی کره‌ای Hyundai و شرکت امریکایی Bisimoto، که در زمینه‌ی تنظیم و تیونینگ خودروهای مختلف فعالیت می‌کند، در دست ساخت است. در ادامه‌ی این مطلب به اتفاق یکدیگر برخی از ویژگی‌های خودروی HyperEconiq Ioniq را از نظر خواهیم گذراند. پس اگر به دنیای پر هیجان خودرو علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که همچنان با مجله قرمز همراه باشید.

بر طبق برنامه ‌ریزی‌های موجود قرار است نخستین نمونه‌ از خودروی HyperEconiq Ioniq در همایش SEMA، که از تاریخ نهم تا دوازدهم آبان ماه امسال در مرکز همایش‌های شهر لاس وگاس امریکا برگزار می‌گردد، در معرض دید عموم قرار گرفته و برای نخستین بار نمایش داده شود.

ویژگی‌های مهم خودروی HyperEconiq Ioniq

در حال حاضر اطلاعات چندان دقیقی از مشخصات فنی خودروی HyperEconiq Ioniq شرکت هیوندا در دست نیست. با این حال این خودرو در مجموع نمونه‌ی بهینه سازی شده و اقتصادی‌تری از خودروی   Ioniq Hybridشرکت Hyundai محسوب می‌شود که مصرف سوخت را به شکل بسیار بهتری نسبت به خودرو مذکور مدیریت می‌کند. به بیان دقیق‌تر در مدل اصلی این محصول یعنی در خودروی Ioniq Hybrid شاهد پیمودن مسافتی معادل ۲۴.۲ کیلومتر به ازای مصرف هر لیتر سوخت در فضای شهری بودیم. رقمی که برای این خودروی هیبریدی به ۲۵ کیلومتر در فضای بزرگراه می‌رسید. این در حالی است که محصول جدید و مشترک دو شرکت Hyundai و Bisimoto یعنی خودروی HyperEconiq Ioniq  به طور متوسط مسافتی معادل ۳۴ کیلومتر را به ازای مصرف هر لیتر سوخت در مسیرهای مختلف می‌پیماید.

سوای ویژگی یاد شده یعنی بهینه‌تر شدن مصرف سوخت در خودروی HyperEconiq Ioniq نسبت به مدل هیبریدی Ioniq شرکت هیوندا، تقریبا هیچ نکته‌ی مهم دیگری از مشخصات فنی این خودرو در اختیار علاقه‌مندان به دنیای خودرو قرار نگرفته است. بر این اساس علاقه‌مندان به مدل‌های جدید از خودروهای هیبریدی برای آشنایی بیشتر با محصول جدید و مشترک دو شرکت Hyundai و Bisimoto یعنی خودروی HyperEconiq Ioniq باید تا آبان ماه امسال و زمان برگزاری همایش SEMA صبر کنند.

خودروی هیوندا

خریدن راحت خودروی HyperEconiq Ioniq از اینترنت

معرفی خودروی HyperEconiq Ioniq توسط شرکت Hyundai تقریبا هم‌زمان با مشخص شدن برنامه‌های جدید این شرکت برای هر چه بهینه‌تر ساختن فرآیند خرید اینترنتی خودروهای Hyundai صورت می‌گیرد. مجموعه‌ی این برنامه‌ها که تحت نام پشتگرمی به خریدار شناخته می‌شود و در گام نخست قرار است در کشور امریکا مورد اجرا قرار گیرد، موارد مختلفی نظیر امکان پس دادن اتومبیل خریداری شده به شرکت و دریافت کامل پول پرداختی به مدت سه روز پس از خرید اتومبیل، امکان تست کامل خودرویی که قرار است به مشتری تحویل داده شود، شفافیت هر چه بیشتر در رابطه با قیمت خودروی اعلام شده در وب‌سایت فروشنده، راحت‌ و سر راست‌تر شدن فرآیند خرید خودرو و کاغذ بازی‌های مربوط به آن و موارد مشابهی از این دست را در بر می‌گیرد.

بنابر اعتراف سران شرکت Hyundai این شرکت در حال حاضر از طولانی‌ترین پروسه‌ی خرید خودرو برخوردار است و این موضوع چندان برای آن‌ها قابل قبول نیست. چرا که در حال حاضر شرکت‌هایی وجود دارند که مشتریان آن‌ها در کمتر از چهار ساعت قادر به خرید اینترنتی یک اتومبیل، تکمیل اسناد مربوط به مالکیت آن و همچنین دریافت خودروی خریداری شده خواهند بود. به این ترتیب سران شرکت هیوندا قصد دارند با برنامه‌ی جدید خود یعنی پشتگرمی به خریدار برخی از کاستی‌های مربوط به خرید آنلاین خودروهای این شرکت را برطرف نمایند.

گفتنی است که موارد جدید موجود در برنامه‌ی پشتگرمی به خریدار در راستای همان ویژگی‌های پیشین این برنامه طراحی شده‌اند. به عبارت بهتر در سال ۲۰۰۹ میلادی و در زمان رکود اقتصادی کشور امریکا (و سایر نقاط جهان) شرکت Hyundai برای نخستین بار اقدام به معرفی برنامه‌ی پشتگرمی به خریدار در این کشور نمود. از طریق برنامه‌ی مذکور خریداران محصولات شرکت Hyundai می‌توانستند تا یک سال پس از خرید یک خودروی جدید از این شرکت، در صورت از دست دادن شغل خود، خودروی مذکور را پس داده و پول خود را به طور کامل دریافت کنند.

هرچند این برنامه‌ در سال ۲۰۱۱ میلادی و پس از بهبود شرایط اقتصادی امریکا به پایان رسید، اما به نظر می‌رسد که نیاز شرکت هیوندا به کسب درآمد بیشتر موجب شده است تا سران این شرکت برنامه‌ی مذکور را در قالبی جدید پیاده نمایند. در واقع میزان فروش خودروهای شرکت Hyundai برای نخستین بار در طول ۹ ماه اخیر با کاهشی ۱۵ درصدی همراه شده است. بر این اساس سران این شرکت خودروساز کره‌ای به هر طریق ممکن در صدد جبران این کاهش درآمد هستند.

منبع: سی نت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.