چرخه آرایش روزانه و پاک کردن آن در شب، در صورتی که آسیب‌های احتمالی به پوست را در مورد آن در نظر نگیریم بسیار خسته کننده و وقت گیر است و با قیمت بالای محصولات آرایشی هزینه‌بر نیز هست. بسیاری از خانم‌ها آرزو دارند که بدون آرایش پوست زیبا و بی نقصی داشته باشند تا برای همیشه آرایش و فونداسیون را کنار بگذارند، اما این آرزو دست نیافتنی نیست و شما می‌توانید با رعایت چند نکته و انجام چند ترفند ساده که در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز می‌خوانید در مدت کوتاهی پوست صاف و بی نقصی داشته باشید و بتوانید آرایش یا حداقل استفاده از کرم پودر و فونداسیون را کنار بگذارید و بدون آرایش زیبا باشید.

از اسیدهای مفید استفاده کنید

وقتی صورت شما کدر و بد رنگ به نظر می‌رسد آرایش کردن تنها پاک کردن صورت مساله است، علت این کدر شدن تجمع سلول‌های مرده روی سطح پوست است که نیاز به لایه برداری دارند. در دوران جوانی سلول‌های پوست در یک چرخه ۲۸ روزه عمر کرده و پس از آن می‌میرند و از سطح پوست جدا می‌شوند اما با افزایش سن این چرخه طولانی می‌شود و خودمان باید دست به کار شویم و این سلول‌ها را از سطح پوست جدا کنیم تا پوستمان درخشان و خوشرنگ شود. کارشناسان توصیه می‌کنند برای لایه برداری پوست از محصولات برپایه اسید استفاده کنید چون باعث نرم‌تر شدن پوست و کوچک شدن روزنه‌های پوستی و از بین رفتن چروک‌های سطحی می‌شوند در حالی که روش‌های دیگر لایه برداری ممکن است در عین از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست باعث بدتر شدن مشکلات دیگر مثل چروک و آکنه شوند. محصولاتی که حاوی اسید‌های آلفا هیدروکسی، اسید لاکتیک، اسید گلیکولیک و اسیدهای میوه باشند انتخاب مناسبی هستند و کمک می‌کنند بدون آرایش زیبا باشید.

پوست را ماساژ دهید

اگر ماساژ پوست را قبلا امتحان کرده باشید حتما با آثار مفید آن آشنا هستید، پس از انجام ماساژ، پوست شاداب‌تر و درخشان‌تر و کشش آن بیشتر می‌شود چون گردش خون در زیر سطح آن بهبود می‌یابد. هرچند این درمان معمولا توسط متخصص‌های ماساژ انجام  می‌شود اما ماساژ صورت کار سختی نیست و نیازی به هزینه زیاد ندارد. شما می‌توانید با یادگیری اصول این کار آن را خودتان در منزل انجام دهید و از مزایای آن بهره مند شوید. انجام ماساژ صورت دو یا سه بار در هفته تاثیر زیادی روی شادابی چهره شما خواهد داشت و با این کار می‌توانید بدون آرایش هم زیبا باشید. یکی از بهترین انواع ماساژ صورت، ماساژ ژاپنی با نام گانکین است که باعث تقویت ماهیچه‌های صورت می‌شود.

ماسک‌های یک دقیقه‌ای را امتحان کنید

بدون آرایش زیبا باشید

برندهای آرایشی از این حقیقت آگاهند که مشتریانشان با محدودیت زمان مواجه هستند و وقت زیادی برای صرف کردن در آرایش و مراقبت از پوست ندارند به همین دلیل ماسک‌های یک دقیقه‌ای را معرفی کردند. این ماسک‌ها با فرمول خاصی که دارند در کمترین زمان بیشترین اثر را خواهند داشت. شما نیز اگر قصد دارید بدون آرایش صورت، زیبا باشید به احتمال زیاد با کمبود وقت مواجه هستید و این نوع از ماسک‌ها می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این ماسک‌ها عموما حاوی ویتامین سی هستند که اثری فوری روی پوست دارد و به سرعت جذب شده و پوست را درخشان و شاداب می‌کند.

پوست را روشن و یکدست کنید

وقتی صحبت از پیری می‌شود همه به یاد چین و چروک می‌افتند اما مشکلی که بیش از چین و چروک آزار دهنده است و با افزایش سن نیز شدیدتر می‌شود ناهمواری و همرنگ نبودن پوست است. افرادی که پوست یکدست و همرنگی ندارند مجبور به آرایش و استفاده از کرم پودر و فونداسیون هستند اما اگر پوست شما روشن و یکدست باشد بدون آرایش هم زیبا خواهید بود. پس سعی کنید از سرم‌هایی استفاده کنید که رنگدانه‌های پوست را از بین برده و آن را روشن‌تر می‌کنند. این سرم‌ها و کرم‌های روشن کننده حاوی اسید‌های مفیدی هستند که این اثر را روی پوست دارد. البته می‌توان از مواد طبیعی مثل ماسک عسل و آبلیمو هم برای این کار استفاده کرد اما این کار به دفعات زیاد برای پوست زیان‌آور است و توصیه نمی‌شود.

روزنه‌ها را محو کنید

برای کوچک کردن روزنه‌های پوستی راه‌های مختلفی وجود دارد که در مقالات قبلی در مورد آن‌ها صحبت کردیم البته این روش‌ها موقتی هستند و اثر دائمی ندارند اما برخی از انواع محصولات مراقبتی پوست می‌توانند به طور بصری این روزنه‌ها را محو کنند. محصولاتی که روی پوست حالت مات ایجاد می‌کنند که باعث می‌شوند چروک‌ها و روزنه‌ها کمتر مشخص باشند و پوست یکدست و صاف به نظر برسد. پس ققبل از خرید هر نوع محصول مراقبتی پوست مانند ضدآفتاب یا مرطوب کننده حتما به بافتی که روی پوست ایجاد می‌کند توجه کنید و انواع مات کننده را انتخاب کنید.

همیشه هم نمی‌توان بدون آرایش بود

مراقبت از پوست بدون آرایش

هرچند در این مقاله درباره ترفندهای زیبایی پوست بدون آرایش صحبت کردیم اما همیشه شرایط پوست یکسان نیست. گاهی شما اعتماد به نفس لازم برای استفاده نکردن از کرم پودرها و فونداسیون‌ها را دارید و گاهی ندارید. گاهی هورمون‌های بدن طوری عمل می‌کنند که پوست صاف و یکدست به نظر می‌رسد و گاهی شرایط را بدتر می‌کنند. بنابراین آرایش کردن در برخی مواقع هیچ اشکالی ندارد و لازم است که شما کرم پودر و فونداسیون مناسب خود را در منزل داشته باشید و در مواقع لازم به مقدار مناسب از آن استفاده کنید. اگر نمی‌دانید چه نوع کرم پودری مناسب شماست این مقاله را در مورد انواع آن و نوع مناسب کرم پودر برای پوست خود مطالعه کنید. شما می‌توانید آرایش خود را تنها محدود به یک لایه کرم پودر کنید و طوری عمل کنید که به نظر برسد بدون آرایش هستید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)