عطرها در بسته بندی‌های متنوع و متفاوتی عرضه می‌شوند و بیشتر بطری‌های عطر گران قیمت و اصل، بطری‌های شیشه‌ای دارند که توسط طراحان مطرح جهان طراحی می‌شوند و برخی از آن‌ها آن قدر زیبا هستند که می‌توان از آن‌ها برای تزئین منزل هم استفاده کرد. اما زیباترین بطری‌های عطر که تا کنون ساخته شده‌اند کدامند؟ حتما همیشه شنیده‌اید که قضاوت از ظاهر افراد و حتی اشیاء کار درستی نیست اما زیبایی بطری یک عطر می‌تواند برای آن یک ارزش افزوده به شما آید و در کنار بوی خوش، جذابیت آن را چندین برابر کرده و یک بطری زیبای عطر نه تنها محیط خانه شما را خوشبو و زیبا می‌کند بلکه یک هدیه زیبا و دوست داشتنی هم هست. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز زیباترین بطری‌های عطر زنانه را که می‌توانند اتاق شما را زیباتر کنند به شما معرفی خواهیم کرد.

بطری یک عطر تنها یک ظرف شیشه‌ای که عطر در آن ریخته می‌شود نیست، بلکه این بطری می‌تواند “داستان عطر” را بیان کند و شما با یک نگاه بتوانید بگویید که عطر چه ویژگی‌هایی دارد، برای چه افرادی مناسب است و بوی آن در کدام دسته قرار می‌گیرد. اگرچه ترکیب عطرها معمولا پیچیده‌تر از آن است که بتواند در یک عنصر بصری مثل بطری بیان شود اما برخی از زیباترین بطری‌های عطر توانسته‌اند تا حد زیادی این کار را انجام دهند. به طور مثال عطرهایی که رایحه گل در خود دارند در ظروفی که الهام گرفته از شکل گل هستند و یا طرح گل روی خود دارند ارائه می‌شوند. اما عطرهای مدرن معمولا بطری‌هایی ساده و تروتمیز دارند که به کاربر اجازه می‌دهد بدون قضاوت وارد دنیای عطر شود. عطرهای تابستانی معمولا رنگ آبی آسمان و دریا دارند و عطرهای مجلسی و غلیظ معمولا در بطری‌هایی تیره رنگ ارائه می‌شوند. عطرها به خودی خود یک اثر هنری هستند ولی بطری‌های عطر هم می‌توانند در نوع خود یک اثر هنری بصری باشند و زیبایی بیشتری به محیط زندگی ما بدهند. در ادامه با ده نمونه زیباترین بطری‌های عطر زنانه آشنا خواهید شد که می‌توانند بهترین هدیه برای عزیزانتان باشند.

زیباترین بطری‌های عطر زنانه

عطر Bonbon از برند ویکتور و رولف

این عطر که در سال ۲۰۱۴ تولید شد نه فقط به خاطر رایحه بهاری جذابش بلکه به خاطر بطری زیبا و خاصی که دارد معروف شده است. بطری این عطر به شکل یک پاپیون طراحی شده است و زیبایی و خاص بودن آن هر کسی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و از این نظر مورد علاقه کلکسیونرهای بطری عطر است. البته برخی از علاقمندان به عطر معتقدند که این بطری شبیه به یک شکلات پیچیده شده در کاغذ است که این عقیده از نام عطر (نام نوعی آب نبات) سرچشمه می‌گیرد. اما برخی دیگر آن را شبیه به یک پروانه می‌دانند. اما در هر حالت، این بطری یکی از زیباترین بطری‌های عطر زنانه است که با فرم زیبا و نیمه شفاف و خوشرنگ خود می‌تواند زینت بخش قفسه هر خانه‌ای باشد.

زیباترین بطری‌های عطر زنانه

عطر Decadence از برند مارک جیکوبز

برند مارک جیکوبز علاقه خاصی به به طراحی زیباترین بطری‌های عطر دارد و در این مورد هم کاملا موفق عمل کرده است که یک نمونه بی‌نظیر آن عطر Decadence است. این عطر که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد یک بطری بی‌نهایت زیبا دارد که که مانند یک اثر هنری کامل است. این برطی فرمی شبیه به یک کیف لاکچری زنانه دارد و به رنگ سبز زمردی با طرح پوست ماری، یک قفل و یک زنجیر طلایی است. این فرم خاص و جذاب با ترکیب عطر داخل آن نیز هماهنگی کاملی دارد و اگر این عطر را تهیه کنید پس از تمام شدن آن یک شاهکار هنری کامل برای دکور منزل خود دارید.

زیباترین بطری‌های عطر زنانه

عطر Thierry Mugler Angrl یکی از زیباترین بطری‌های عطر

این عطر که در سال ۱۹۹۲ تولید شده است آن چنان رایحه خاصی دارد که یا عاشق آن هستید و یا از آن متنفر هستید. جدا از این که چه احساسی درباره رایحه عطر داشته باشید، بطری عطر مطمئنا در تحت تاثیر قرار دادن شما شکست نخواهد خورد. این عطر که در سال ۲۰۰۷ برند جایزه FiFi شده است در یک بطری آبی کمرنگ به شکل ستاره دنباله دار ارائه شده است. جالب است بدانید که ساخت این بطری بیش از دو سال به طول انجامیده است چون کارشناسان آن را غیرقابل ساخت تشخیص داده بودند. اما با ابداع سبک قالبگیری چرخشی ساخت این بطری زیبا و استثنایی میسر شد.

زیباترین بطری‌های عطر زنانه

عطر Honey از برند مارک جیکوبز

این عطر که در سال ۲۰۱۳ تولید شده است یکی از زیباترین بطری‌های عطر زنانه به شمار می‌رود که طراحی بسیار دوست داشتنی و جذابی دارد. رایحه آن عطر ترکیبی از رایحه‌های گل و میوه است که در یک بطری زرد رنگ پوشیده از خال‌هایی سفید ارائه می‌شود که یادآور گل بابونه است. روی این بطری هم دو فرم فلزی به رنگ‌های مشکی و طلایی راه راه مشاهده می‌شود که شما را به یاد زنبورها می‌اندازد و از هر زاویه که به این بطری نگاه کنید گل‌ها و زنبورهای زیبا را که روی قطعات مروارید قرار گرفته‌اند خواهید دید، چیزی که کاملا با رایحه و ترکیب عطر داخل آن هماهنگ است.

زیباترین بطری‌های عطر زنانه

عطر Dolce Floral Drops از برند دولچه گابانا

این عطر از برند دولچه گابانا در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شده است و  حاوی رایحه دلپذیر و تروتازه گل‌های بهاری است که در یک بطری ظریف و زیبای شیشه‌ای ارائه می‌شود که قلب میلیون‌ها زن را در سراسر جهان ربوده است. جنس این بطری از شیشه ضخیم دودی است و خطوط منحنی روی آن بر زنانگی عطر افزوده است. این بطری را می‌توان یک اثر هنری کامل دانست که درب آن فرمی شبیه به گل رز دارد و جزئیاتی کامل نیز در آن تعبیه شده است. رایحه این عطر هم مثل بطری آن جذاب، گیاهی و مرموز است و می‌تواند عطر محبوب بسیاری از خانم‌های خوش سلیقه باشد.

زیباترین بطری‌های عطر زنانه

عطر La Nuit Tresor از برند لانکوم

این عطر که در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شده است نیمه تاریک گل سرخ را به نمایش می‌گذارد و این وجه تاریک را به خوبی در بطری جذاب بنفش آن می‌توان دید. این بطری شبیه به یک الماس طراحی شده و هرگز راست نمی‌ایستد و شما می‌تواند از زوایای مختلف آن لذت ببرید. فرم ظریف و دقیق الماس حالتی سطح بالا و مدرن به بطری داده است و پاپیون رز سیاه هم بر زیبایی بطری افزوده و هم با محتوای عطر هماهنگی کاملی به وجود آورده است. طراح این بطری خاص و جذاب، چارلز بوسیکه طراح معروف فرانسوی بوده است.

زیباترین بطری‌های عطر زنانه

عطر Lady Million از برند پاکو روبان

وقتی صحبت از زیباترین بطری‌های عطر باشد نام برند پاکو روبان به خصوص عطر لیدی میلیون آن همیشه می‌درخشد. این عطر یک بطری به فرم الماس دارد و رنگ طلایی متالیک به زیبایی و شکوه آن افزوده است. طراح این بطری زیبا نوئه دوشافر لورنس بوده است که ایده این بطری را از الماس معروف ریجنت گرفته است و سعی کرده  با طرح زیبا و اصیل، جذابیت و استثنایی بودن و گران قیمت بودن این الماس را (که یکی از ظریف‌ترین الماس‌های شناخته شده دنیای امروز است) در بطری پیاده کند.

زیباترین بطری‌های عطر زنانه

عطر CH Eau De Parfum Sublime از برند کارولینا هررا

یک چیز خاص و استثنایی در مورد این عطر وجود دارد و همه ما همیشه در نگاه اول در قفسه عطرها سراغ این عطر جذاب و جالب می‌رویم. این چیز خاص، زیبایی و شیک بودن بطری عطر است که حالتی زنانه و جذاب به آن داده است و لیاقت این را دارد که همیشه مرکز توجه مشتریان و مصرف کنندگان عطر باشد. این بطری با یک پوشش بنفش پارچه‌ای که بافتنی شبیه به چرم دارد پوشیدن شده و داخل عطر را مخفی نگه  می‌دارد. یک پاپیون بنفش و درب فلزی طلایی هم زینت بخش این عطر هستند و حروف C و H هم از آن آویزان شده و زیبایی آن را چند برابر کرده‌اند.

زیباترین بطری‌های عطر زنانه

عطر Van Cleef & Arpels Feerie یکی از زیباترین بطری‌های عطر

اگر بخواهیم بطری این عطر را با یک کلمه توصیف کنیم، “شاهکار” کاملا برازنده آن است. این بطری حالتی جادویی، جذب کنند، رویایی و استثنایی دارد که آن را با همه عطرهای معمولی دیگر متفاوت کرده است. شیشه بطری شبیه به یک سنگ گران قیمت با رنگ آبی تیره طراحی شده و شبیه به آسمان شب است. یک مجسمه پری (که نماد این عطر است) روی شاخه گل ماه روی درب بطری جا خوش کرده و یک زیبایی رویایی و جادویی به آن داده است که در هیچ عطر دیگری نمی‌توانید پیدا کنید.

زیباترین بطری‌های عطر زنانه

عطر Insolence از برند گرلان

برند گرلان تاریخچه بلندبالایی در طراحی بطری‌های زیبای عطر دارد و ژان پل گرلان در کتاب خود درباره ارتباط بطری عطر و رایحه آن می‌نویسد “بسیاری از عطرسازان به بطری عطر تنها به عنوان یگ ظرف نگهدارنده نگاه می‌کنند در حالی که اجداد من از ابتدا ارتباط بین عطر و بطری آن را دریافته بودند و می‌دانستند که ارزش عطر با ظرف آن مشخص می‌شود.” عطر Insolence هم یک بطری کلاسیک و خلاقانه اما ساده و سطح بالا دارد که توسط طراح و مجسمه ساز فرانسوی سرژ مانساو طراحی شده است و فرمی شبیه به نیم دایره‌های دورانی دارد که می‌تواند زیبایی قفسه‌های عطرهای شما را چندین برابر کند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه عطر و ادکلن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Fragrances.bg (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)