شرکت فورد به زودی چهار خودروی Ford Focus جدید را در جریان برگزاری نمایشگاه SEMA امسال رونمایی خواهد کرد. محصولاتی که هر کدام از آن‌ها می‌توانند به گونه‌ای خاص و متفاوت توجه خودرودوستان را به سوی خود جلب نمایند. برای آشنایی بیشتر با این چهار خودروی Ford Focus جدید می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

همان گونه که طی روزهای اخیر و در این مطلب به آن اشاره کرده بودیم، نمایشگاه  SEMAامسال از تاریخ نهم تا دوازدهم آبان ماه در مرکز همایش‌های شهر لاس وگاس امریکا برگزار می‌گردد. بر این اساس بسیاری از فعالان حاضر در صنعت خودروسازی جهان با حضور در این نمایشگاه به رونمایی از محصولات جدید خود خواهند پرداخت. در این میان شرکت نام آشنای فورد نیز از این قاعده مستثنی نیست و قرار است در جریان برگزاری نمایشگاه SEMA 2017 از چهار خودروی Ford Focus جدید خود رونمایی کند. محصولاتی که هر کدام از آن‌ها از ویژگی‌‌های منحصر به فردی برخوردار هستند و قابلیت‌های ویژه‌ای برای عرضه به خودرودوستان دارند.

فورد اس تی

چهار خودروی Ford Focus جدید : خودروی Fender-Flared Focus ST

خودروی Fender-Flared Focus ST یکی از چهار خودروی Ford Focus جدید خواهد بود که شرکت فورد قصد معرفی رسمی آن را در جریان برگزاری نمایشگاه SEMA امسال دارد. همان گونه که از نام این خودرو بر می‌آید، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری آن که در همان نگاه نخست به چشم می‌آید، گلگیرهای پر ابهت و چشم نواز این خودرو است. گلگیرهایی که همراه با سایر اجزای طراحی شده برای بدنه‌ی این خودرو ظاهری متفاوت و خیره کننده به عضو جدید خانواده‌ی فورد فوکوس بخشیده و با ذات توربو و تمام مسابقه‌ای اجزای درونی آن کاملا همخوان است. به طور حتم مهم‌ترین بخش از اجزای درونی خودروی Fender-Flared Focus ST موتور ۲ لیتری I4 آن است که از طریق قابلیت تنظیمی Cobb Accessport قابل مدیریت خواهد بود.

سوای مشخصات مهم ظاهری و درونی خودروی Fender-Flared Focus ST، عضو جدید خانواده‌ی فورد فوکوس روی سقف خود به یک جایگاه فرود پهپاد نیز مجهز است. مشخصه‌ای که خودروی Fender-Flared Focus ST را به یکی از منحصر به فردترین نمونه‌ها در میان چهار خودروی Ford Focus جدید تبدیل می‌کند. در واقع سرنشینان خودروی Fender-Flared Focus ST از این امکان برخوردار خواهند بود تا کنترل یک پهپاد را از طریق تلفن همراه خود در دست گرفته و به تنظیم جایگاه فرود اختصاصی در نظر گرفته شده برای نشستن آن روی سقف خودروی جدید فورد فوکوس بپردازند.

فورد آر اس

چهار خودروی Ford Focus جدید : خودروی Focus RS TriAthlete

خودروی Focus RS TriAthlete هم یکی از همان چهار خودروی Ford Focus جدید است که در جریان برگزاری نمایشگاه SEMA امسال به شکل رسمی توسط شرکت فورد رونمایی خواهد شد. این عضو جدید خانواده‌ی فوکوس شرکت فورد نیز کم و بیش از مشخصات فنی مشابهی با خودروی Fender-Flared Focus ST بهره می‌برد. به گونه‌ای که از یک طرف به سیستم اختصاصی اگزوز ساخت فورد مجهز بوده و از طرف دیگر از وجود نوعی سیستم تعلیق هوایی سفارشی بهره می‌برد. با این حال خودروی Focus RS TriAthlete برخلاف همتای خود به یک موتور ۲.۳ لیتری اکو بوست I4 مجهز است. از دیگر شاخصه‌های متفاوت این محصول نیز می‌توان به مواردی نظیر بهره‌مندی آن از یک خنک کننده‌ی داخلی یا اینترکولر بزرگتر، مکانیزم محرک جدید خروجی توربو شارژ و سوپاپ مجزای مبتنی بر پمپ دوگانه اشاره کرد.

علاوه بر آن خودروی Focus RS TriAthlete به کاپوتی از جنس فیبر کربن مجهز بوده و از پنل‌های جدید بدنه بهره می‌برد. در مجموع برای آن دسته از خودرودوستانی که پهپادی برای به پرواز در آوردن در آسمان ندارند، خودروی Focus RS TriAthlete می‌تواند کم و بیش همان شرایطی را فراهم آورد که عضو دیگر خانواده‌ی فورد فوکوس یعنی خودروی Fender-Flared Focus ST فراهم می‌آورد.

آر اس استریت

چهار خودروی Ford Focus جدید : خودروی Focus RS Street Performance

در حالت کلی تمام چهار خودروی Ford Focus جدید که شرکت فورد قصد معرفی رسمی آن‌ها را در نمایشگاه SEMA 2017 دارد، از ظاهری اسپورت برخوردار هستند. با این حال اگر بخواهیم از میان این چهار خودرو ساده‌ترین آن‌ها را به لحاظ شکل ظاهری انتخاب کنیم، بی تردید باید به سراغ خودروی Focus RS Street Performance برویم.

گرچه موتور ۲.۳ لیتری خودروی Focus RS Street Performance تا حد فراوانی تعدیل نشده جلوه می‌کند، اما در عوض این خودرو از وجود سیستم‌های جدید درونی نظیر خنک کننده‌ی داخلی، اگزوز و مکش بهره می‌برد. سوای این موضوع در طراحی بسیاری از بخش‌های خودروی Focus RS Street Performance از وجود فیبر کربن استفاده شده است. بخش‌هایی که از میان آن‌ها می‌توان به اهرم تعویض دنده و قاب دور نمایشگر میزان مصرف سوخت و سرعت اشاره کرد. همچنین عضو کم زرق و برق خانواده‌ی فورد فوکوس از وجود یک سیستم ترمز کارآمد بهره می‌برد که به کمک آن می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن این خودرو را متوقف کرد.

در مجموع می‌توان خودروی Focus RS Street Performance را ساده‌ترین نمونه در میان چهار خودروی Ford Focus جدید قلمداد کرد که شرکت فورد قرار است به زودی آن‌ها را به صورت رسمی به خودرودوستان معرفی کند.

آر اس رالی

چهار خودروی Ford Focus جدید : خودروی Focus RS Rally Revival

درون و بیرون خودروی Focus RS Rally Revival پر از ویژگی‌هایی است که این خودرو را به یک اتومبیل قدرتمند رالی تبدیل می‌کند. در واقع می‌توان خودروی Focus RS Rally Revival را ادای احترام شرکت فورد به اتومبیل‌های رالی قدیمی خود قلمداد کرد. برای تبدیل هر چه بهتر خودروی Focus RS Rally Revival به یک اتومبیل سرسخت رالی، عضو جدید خانواده‌ی فورد فوکوس از وجود سیستم اختصاصی چهار چرخ محرک شرکت فورد یعنی Focus RS بهره می‌برد. سیستمی که تاکنون به خوبی امتحان خود را پس داده است. علاوه بر آن موتور این خودرو نیز برخلاف موتور خودروی Focus RS Street Performance به طور کامل تنظیم و بهینه شده است و همانند دو عضو دیگر خانواده‌ی فورد فوکوس، که در بخش نخست این متن به آن‌ها اشاره شد، به قابلیت تنظیمی Cobb Accessport مجهز است.

به منظور حصول اطمینان از فعالیت مناسب سیستم‌های داخلی خودروی Focus RS Rally Revival تحت سرعت و فشار زیاد (که خود دمای بالا را سبب می‌شود)، این خودرو از وجود سیستم خنک کننده‌ی داخلی ارتقا یافته بهره می‌برد و به یک رادیاتور بزرگ‌تر از حد معمول برای تعدیل دمای داخلی خود مجهز است. نظیر همین ویژگی را می‌توان در سیستم تعلیق و سیستم ترمز این خودرو نیز مشاهده کرد. سیستم‌هایی که زیر و بم تمام آن‌ها کاملا هم‌سو با توانایی‌های مسابقه‌ای عضو جدید خانواده‌ی فورد فوکوس طراحی شده است.

در مجموع شاید بتوان خودروی Focus RS Rally Revival را سریع‌ترین و اسپورت‌ترین نمونه‌ی موجود در میان چهار خودروی Ford Focus جدید قلمداد کرد. محصولی که احتمالا بیش از سه مدل دیگر خواهد توانست نظر مثبت عاشقان سرعت را به سوی خود جلب کند. به هر حال آن دسته از کسانی که در انتظار کسب اطلاعات بیشتر از چهار خودروی Ford Focus جدید به سر می‌برند، باید تا زمان برگزاری نمایشگاه SEMA 20017 یعنی روز نهم آبان ماه امسال منتظر باقی بمانند.

منبع: سی نت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.