آن‌ گونه که از شواهد امر بر می‌آید، به زودی شاهد رونمایی رسمی از مدل ۲۰۱۸ خودروی کاین پورشه خواهیم بود. محصولی که مراحل تولید آن اکنون مدت‌ها است ادامه دارد و بسیاری از خودرودوستان برای ملاقات با آن لحظه‌شماری می‌کنند. در صورت تمایل به دانستن نکات بیشتری از خودروی کاین پورشه می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی این مطلب همراهی کنید.

بر اساس اطلاعات موجود، مدل جدید خودروی کاین پورشه کمتر از یک هفته‌ی دیگر یعنی در روز سه‌شنبه هفتم شهریور ماه، به طور رسمی در شهر اشتوتگارت آلمان رونمایی خواهد شد. افزون بر آن به نظر می‌رسد که این خودرو پس از معرفی رسمی، در نمایشگاه شهر فرانکفورت نیز در معرض دید خودرودوستان قرار خواهد گرفت. به هر حال آن دسته از علاقه‌مندانی که نسبت به دیدار با این خودرو بسیار کنجکاو بودند، دیگر ناگزیر از تحمل انتظار طولانی مدت نیستند و به زودی می‌توانند با مشخصات ظاهری و باطنی مدل ۲۰۱۸ از خودروی کاین پورشه آشنا شوند.

آزمایش کامل و همه جانبه‌ی مدل ۲۰۱۸ خودروی کاین

مدل جدید خودروی کاین، در مجموع سومین نسل از خانواده‌ی کاین پورشه به شمار می‌رود. این خانواده‌ی خوش بر و رو و پرطرفدار کار خود در صنعت خودروسازی را از سال ۲۰۰۲ میلادی آغاز کردند و اکنون چیزی نزدیک به پانزده سال عمر دارند.

در این میان مراحل ساخت مدل جدید از خودروی کاین پورشه از سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شده و از آن زمان تاکنون این خودروی مورد انتظار تست‌های متعددی را پشت سر گذاشته است. در مجموع مهندسان پورشه در طول سه سال گذشته مدل جدید خودروی کاین را در شرایط مختلفی مورد آزمایش قرار داده‌اند و میزان مسافتی که نسخه‌های آزمایشی این خودرو تاکنون طی کرده‌اند به رقم ۴.۴ میلیون کیلومتر بالغ می‌شود.

پورشه کاین

در لابلای این متن می‌توانید تصاویر نسخه‌های آزمایشی خودروی کاین پورشه را مشاهده کنید. خودروهایی که در مناطق مختلف جهان، تحت وضعیت‌های آب و هوایی متنوع و در مسیرهای متفاوتی با سطح و نوع پوشش گوناگون مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. از محیط‌های گرم و خشک با متوسط دمای بالای پنجاه درجه گرفته تا محیط‌های سرد و مرطوبی که دمای هوا در آن‌ها حتی به زیر ۴۵ درجه می‌رسد. در واقع نسخه‌های آزمایشی خودروی کاین پورشه در مناطق مختلف جهان نظیر صحراهای داغ و پر فراز و فرود دبی، مناطق یخ زده و پر برف آلاسکا، وادی مرگ در شرق کالیفرنیا و همچنین مسیر پر پیچ و خم و پر چالش پیست نوربورگرینگ در آلمان مورد آزمایش قرار گرفته‌ و توانسته اند بسیاری از این آزمایش‌های سخت‌گیرانه را با موفقیت کامل پشت سر بگذارند.

البته مراحل آزمایش مدل جدید خانواده‌ی کاین بسیار کامل بوده است و میزان توان و کارایی این خودرو در مناطق پر ترافیک شهری نیز مورد محک قرار گرفته است. هنگامی که سخن از مناطق شلوغ و پر ترافیک جهان به میان می‌آید چه جایی بهتر از چین و خیابان‌های پر تردد این کشور که می‌تواند شرایط بسیار مناسبی را برای آزمایش‌های مبتنی بر حرکت و توقف مداوم خودروهای جدید فراهم آورد. حتی مهندسان پورشه برای سنجش میزان توانایی مدل جدید خودروی کاین، این خودرو را در مسیرهای آفرود زلاند نو و آفریقای جنوبی نیز مورد آزمایش‌های کامل و همه جانبه قرار داده‌اند تا عیار این خودرو در مسیرهای ناهموار و پر دست‌انداز هم کاملا مشخص گردد.

آن چه در حال حاضر از مدل ۲۰۱۸ خودروی کاین می‌دانیم

بنابر ادعای پورشه، مدل جدید خودروی کاین که با اسم رمز E3 شناخته می‌شود، به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفته است و یک مدل کاملا پوست انداخته به شمار می‌رود. این خودرو بر اساس پلتفرم شرکت فولکس واگن یعنی پلتفرم MLB Evo طراحی شده است. پلتفرمی که شاهد اشتراک‌گذاری آن با تعدادی از مدل‌های اخیر سایر خودروهای شناخته شده‌ی جهان نظیر Audi Q7 و بنتلی بنتایگا نیز هستیم.

کاین پورشه

از سوی دیگر گفته می‌شود که مدل ۲۰۱۸ خودروی کاین قرار است بر اساس نسخه‌های متفاوتی از موتور داخلی به بازار عرضه گردد. به گونه‌ای که احتمال می‌رود پایین‌ترین مدل این خودرو بر اساس موتور V6 و بالاترین مدل نیز مبتنی بر موتور V8 طراحی شود. در این میان حتی گفته می‌شود که ممکن است مدل جدید خودروی کاین پورشه بر اساس موتور هیبریدی به بازار عرضه گردد.

افزون بر آن به نظر می‌رسد که در امر طراحی داخلی (طراحی کابین) مدل ۲۰۱۸ خودروی کاین قرار است از دکمه‌های کمتری نسبت به مدل‌های قبل استفاده شود و در عوض، بسیاری از قابلیت‌های کاربردی موجود در این خودرو در قالب نمایشگرهای لمسی آن تعریف گردد. با این حال مواردی که به آن اشاره شد، در حال حاضر تنها در حد حدس و گمان و احتمال مطرح هستند. به این ترتیب برای آشنایی با مشخصات نهایی مدل جدید خودروی کاین باید تا زمان رونمایی رسمی از این خودرو منتظر باقی ماند.

انتظار می‌رود که با معرفی مدل جدید خودروی کاین، اعضای خانواده‌ی کاین پورشه همچنان بتوانند نام خود را در قامت محبوب‌ترین مدل‌های تولیدی پورشه مطرح سازند. هرچند که به نظر می‌رسد در حال حاضر مدل مکان پورشه توانسته گوی سبقت را از مدل‌های موجود در خانواده ی کاین برباید. از طرفی آمار موجود نشان از آن دارد که از سال ۲۰۰۲ تاکنون چیزی بیش از ۷۶۰ هزار نمونه از خانواده‌ی کاین به فروش رسیده است. آماری که شاید عضو جدید این خانواده بتواند آن را به طرز قابل توجهی بهبود بخشد.

اگر مایل به آشنایی با ده خودروی لوکس برتر سال ۲۰۱۷ میلادی هستید، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. در قالب این مطلب نیز می‌توانید با ده مورد از ویژگی‌های مهم خودروی Volkswagen Golf Alltrack آشنا شوید.

منبع: سی نت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.