روش صحیح کشیدن خط چشم گربه‌ای زیبا و بی‌نقص در کمترین زمان


خط چشم گربه ای

هرچند توصیه کارشناسان همیشه آرایش ملایم و ساده است اما گاهی شرایطی پیش می‌آید که ترجیح می‌دهیم از آرایش‌های فانتزی‌تر و جذاب‌تر مثل خط چشم گربه‌ای استفاده کنیم. خط چشم گربه‌ای خط چشمی نیست که بخواهد جزو آرایش روزانه شما باشد اما برای مراسم خاص مثل مهمانی‌ها و عروسی‌ها می‌تواند انتخابی جالب و جذاب باشد و به چهره شما زیبایی رویایی بدهد.

هرچند کشیدن این نوع خط چشم به ظاهر ساده نیست اما برای مهارت در آن لازم نیست که حتما کارشناس آرایش باشید. با دقت و حوصله و البته رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر خواهد شد می‌توانید روش صحیح کشیدن خط چشم گربه‌ای را فرا بگیرید و آن را خودتان انجام دهید.

خط چشم‌ها انواع مختلفی دارند. خط چشم دودی انتخابی ساده است که تمام روز را می‌تواند دوام داشته باشد ولی همراه با سایه چشم استفاده نمی‌شود و برای مراسم خاص مناسب نیست.

نوع ساده که کاملا در امتداد خط مژه کشیده می‌شود برای آرایش روزمره و مراسم هم مناسب است اما اگر کمی دنباله خط چشم را امتداد دهید می‌توانید خط چشم دنباله‌دار یا بالدار خواهی داشت که با آن می‌توانید چشمان خود را جذاب‌تر و درشت‌تر جلوه دهید. در انتهای این طیف خط چشم گربه‌ای قرار دارد که بسیار مجلسی است و چشم‌ها را درشت و دراماتیک نشان می‌دهد و جذابیت خاصی به آن‌ها می‌بخشد.

برخلاف تصور عموم کشیدن این نوع خط چشم کار سختی نیست و حتی تازه‌کارها هم می‌توانند آن را با کمی تمرین انجام دهند. حقه این کار اختصاص زمان زیاد برای آن و تقسیم کار به چند بخش ساده‌تر است که تصحیح اشتباهات را ساده‌تر می‌کند و با کمی تمرین در این کار حرفه‌ای و سریع خواهید شد.


برنامه‌ریزی کنید

روش کشیدن خط چشم گربه ای زیبا

اگر از خط چشم مایع بادوام برای این کار استفاده می‌کنید باید قبل از شروع کار نقشه بکشید و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید تا احتمال خطا کاهش یابد چون این نوع خط چشم به سادگی پاک نمی‌شود.

ابتدا به آینه نزدیک شوید و خطوط خارجی چشم‌ها را بررسی کنید. زاویه خط پلک پایین را ببینید و تصور کنید که اگر این خط تا گوشه ابرو امتداد یابد چطور خواهد شد برای این کار می‌توانید از یک وسیله صاف یا چسب کاغذی برش خورده هم کمک بگیرید.

این زاویه اهمیت زیادی دارد و اگر زاویه خط چشم شما از این زاویه بالاتر باشد چشم‌ها شکسته به نظر خواهند رسید و اگر از آن پایین‌تر باشد چشم‌های شما افتاده دیده خواهند شد.

حال خط بیرونی محل تا خوردن پلک‌ها را در نظر بگیرید، محل تقاطع این خط و زاویه قبلی نقطه پایان خط چشم شما را شکل خواهد داد. این نقطه‌ها را می‌توانید خیلی آرام با مداد علامت بزنید تا بعدا استفاده کنید.


علامت گذاری محل خط چشم گربه‌ای

در این مرحله شما نمی‌توانید از مداد چشم با نوک کلفت برای کشیدن خط چشم استفاده کنید چون در این مدل خط چشم خطوط باید کاملا تمیز و دارای مرز باشند و ظاهر دودی با آن هماهنگی ندارد به همین دلیل استفاده از خط چشم مایع با ظاهر مخملی و نیمه براق انتخاب مناسب‌تری است و طبیعی است که هرچه خط چشم مورد استفاده شما کیفیت بالاتری داشته باشد نتیجه کار راضی کننده و حرفه‌ای خواهد بود.

برای شروع کار یک خط باریک از گوشه چشم را تا نقطه مورد نظر که قبلا علامت زده‌اید بکشید. هنگام انجام دادن این کار چشم‌ها را باز نگه دارید اما پلک‌ها را طوری بگیرید که سطح آن مشخص باشد. توجه کنید که هرگز نباید موقع کشیدن خط چشم پلک‌ها را بالا بکشید، در این صورت زاویه خط چشم شما غلط از آب درخواهد آمد.


پهن کردن خط و تمیزکاری

این قسمت آسان‌ترین بخش کار است. شما کافی است خطی را روی پلک بالای خود در امتداد مژه‌ها بکشید و این خط را تا نوک خطی که در مرحله قبل کشیدید امتداد دهید. میزان انحنای این خط و ضخامت آن کاملا بستگی به سلیقه شما دارد و می‌توانید آن را باریک یا خیلی ضخیم بکشید که البته برای چشم‌های کوچک نمی‌توان از خط ضخیم استفاده کرد چون باعث کوچک‌تر دیده شدن آن خواهد شد.

در این مرحله کار کشیدن خط چشم به پایان رسیده است. طبیعی است که همه این مراحل را باید برای چشم دیگر خود هم انجام بدهید. اما حتی اگر صدها بار هم این کار را انجام داده باشید همیشه احتمال خطا وجود دارد و ممکن است نتیجه با چیزی که می‌خواستید متفاوت شود و یا خط چشم‌ها با هم قرینه و یکسان نباشد. اما الان وقت ناامیدی و عصبانیت نیست و خطای کشیدن خط چشم و تمیزکاری آن نیز بخشی از کشیند خط چشم است!

برای پاک کردن این اشتباه می‌توانید از مقدار کمی کرم مرطوب کننده و یا مایع پاک کننده آرایش استفاده کنید، یک دستمال کاغذی را به شکل نوک‌تیز تا کنید و داخل این ماده فرو ببرید سپس به گوشه چشم بکشید و در موازات خط چشم خود حرکت دهید به طوری که این حرکت، زاویه یکسانی با خط داشته باشد.

این کار همه لبه‌های ناصاف و نامتقارن را پاک و اصلاح خواهد کرد. این کار را برای هر دو چشم انجام دهید. گاهی ممکن است لازم باشد قسمت زیادی از خط چشم پاک شود و مجددا ترسیم شود که در این صورت باید مراحل را از ابتدا تکرار کنید.

خط چشم گربه ای

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)