داشتن موهای متوسط همیشه باعث دردسر است. در این حالت موهای شما نه خیلی بلند هستند که بتوانید هر مدلی به آن‌ها بدهید و نه آنقدر کوتاه هستند که بتوانید آزادشان بگذارید. اما با تشکر از چهره‌های معروفی مثل اما استون و کیم کارداشیان این مدل مو یعنی موهای متوسط که تا روی شانه می‌رسد یکی از محبوب‌ترین ترندهای آرایش مو در سال‌های اخیر بوده است. حال اگر شما نیز موهای خود را به این شکل کوتاه کرده‌اید و یا قصد بلند کردن موهای کوتاه خود را دارید و به مرحله موهای متوسط رسیده‌اید و در انتخاب مدل و آرایش مناسب برای موهای خود مردد هستید و دچار مشکل شده‌اید این مقاله را بخوانید و با چند مدل زیبا و جذاب که برای درست کردن موهای متوسط تا شانه مناسب هستند آشنا شوید.

توجه داشته باشید که همیشه می‌توان موهای متوسط را باز و صاف روی شانه‌ها ریخت اما این روش برای همه جواب نمی‌دهد و به خصوص با حالت تختی که در موها ایجاد می‌کند باعث می‌شود چهره شما پیرتر دیده شود. اما اگر موهای ما یکدست نباشد می‌توان با کمی حالت دادن و استفاده از رنگ مو موهای خود را حجیم و خوش حالت نشان دهید. در هر صورت اگر برای مهمانی یا مراسم خاصی آماده می‌شوید و دوست دارید تغییری اساسی در موهای خود ایجاد کنید بهتر است مدل‌های معرفی شده در این مقاله را که استایل چهره‌های مد و سلبریتی‌های شیک و خوش لباس الهام گرفته شده‌اند امتحان کنید.

مدل دم اسبی دوحلقه‌ای برای موهای متوسط

روش درست کردن موهای متوسط

وقتی موهای شما به اندازه کافی بلند نیستند تا بتوانید با آن دم اسبی زیبایی بسازید چه باید کرد؟ در این حالت اگر هم بتوان موها را پشت سر جمع کرد حالت زیبایی ایجاد نخواهد شد و موها کم و نامرتب به نظر خواهند رسید. برای حل این مشکل کافی است مانند اما واتسون عمل کنید. موها را جمع کنید و به شکل دو حلقه ساده یکی در قسمت بالا و یکی در قسمت پایین درست کنید. این کار را خودتان هم می‌توانید در منزل انجام دهید و تنها به یک کش نازک و تعدادی سنجاق مویی نیاز دارید. در انتها با کمک تعدادی اکسسوری موی زیبا عیب‌های مشخص و نامرتبی موهای خود را بپوشانید.

مدل گرد تک حلقه‌ای برای موهای متوسط

روش درست کردن موهای متوسط

باز هم با یک دم اسبی کوچک و کوتاه روبرو هستید؟ کافی است مانند اما استون عمل کنید. ابتدا جهت مناسب را به فرق موها بدهید و در موها حجم و حالت مناسب را ایجاد کنید (در صورت لزوم از ابزارهای صاف کننده یا فر کننده هم می‌توانید استفاده کنید) سپس موها را با یک کش نازک محکم ببندید و موها را دور کش به شکل گرد پشت سر خود جمع کرده و با سنجاق مویی محکم کنید. البته می‌توانید این کار را تنها با سنجاق و بدون استفاده از کش و دم اسبی کردن هم انجام دهید. از آن‌جایی که موهای شما چندان بلند نیست وزن زیادی به این قسمت وارد نمی‌شود و این مدل گرد دوام بیشتری خواهد داشت.

مدل عقب داده شده

روش درست کردن موهای متوسط

اگر به دنبال یک مدل موی ساده اما تمیز و شیک برای موهای متوسط خود هستید مانند کریسی تیگن عمل کنید. در این روش که ساده‌ترین و سریع‌ترین روش درست کردن مو است و نیازی که ابزارهای اضافی و کش و سنجاق ندارد موهای شما حالتی طبیعی و شیک به خود خواهد گرفت و اگر طرفدار مدل‌هایی هستید که در بالای سر تمیز و صاف و در انتها پفی و حجیم است  این مدل را انتخاب  کنید. ابتدا حالت دلخواه را به موها بدهید سپس مقدار کمی ژل مو بردارید و روی ریشه موها بزنید و با شانه حالت دهید. این مدل برای زمانی که موهایتان چرب شده است و وقت حمام کردن را نداشته‌اید بسیار مناسب است.

مدل دم اسبی فرق وسط

روش درست کردن موهای متوسط

یک مشکل اساسی در دم اسبی کردن موهای متوسط این است که قسمت جلوی موها به راحتی به پشت سر نمی‌رسد اما اگر از فرق وسط استفاده کنید این مشکل تا حدود زیادی (بسته به مدلی که قبل موهایتان را بر اساس آن کوتاه کرده‌اید) برطرف خواهد شد. این همان ترفندی است که اولیویا مان از آن برای دم اسبی کردن موهای خود استفاده کرده است و یک مدل دم اسبی شیک و تمیز درست کرده است. در این روش می‌توانید مدها را دو قسمت کنید (قسمت جلو و قسمت عقب) قسمت عقب را حجم داده و دم اسبی کنید و موهای قسمت جلو را نیز به حالت دلخواه خود سنجاق زده و با دم اسبی یکی کنید.

مدل یک طرفه موج‌دار

روش درست کردن موهای متوسط

اگر روش‌های معمول دم اسبی کردن و جمع کردن موها مورد علاقه شما نیست یا این که موهایتان کوتاه‌تر از آن است که بتوانید این روش‌ها را عملی کنید بهتر است مانند بری لارسون به موهای متوسط خود حالت دهید. او در این تصویر موهای خود را تا حد ممکن از قسمت چپ جدا کرده و قسمت راست آن را با ژل و اکسسوری‌های  مناسب صاف کرده است و در قسمت پشت سر جمع کرده است. سپس بقیه موها را با بیگودی و ابزارهای فر کننده حالت داده است و حجم زیبایی را در بالای سر ایجاد کرده است که با فرم صورت وی نیز هماهنگ است.

مدل نیمه دم اسبی برای موهای متوسط

روش درست کردن موهای متوسط

اگر موهای شما آنقدر بلند نیست که از دم اسبی معمولی استفاده کنید و یا موهای شما حجم کافی را ندارد که به شکل دم اسبی جذابی درآید بهتر است مانند کیت مارا عمل کنید. این مدل یکی از جالب‌ترین و خاص‌ترین مدل‌های مو است که نیاز به زحمت زیادی ندارد و خودتان به سادگی می‌توانید آن را انجام دهید. فقط کافی است زمانی که موها را دم اسبی می‌کنید در مرحله آخر تما مو را از حلقه کش خارج نکنید و به صورت نیمه تا شده نگه دارید و سعی کنید با دست به آن حالت دهید. البته قبل از انجام این کار لازم است حالت مناسب به موهای خود داده باشید تا موها حجیم و زیبا دیده شوند.

مدل بافت یک طرفه مخفی

روش درست کردن موهای متوسط

اگر از طرفدارهای مدل‌های بافت مو هستید این مدل که جینا رودریگز از آن استفاده کرده است مناسب موهای متوسط شما است. در این روش کافی است در یک طرف موها (یا هر دو طرف بسته به سلیقه و دلخواه شما) بافت فرانسوی ساده را انجام دهید و به این ترتیب از افتادن موها روی صورت جلوگیری کنید بدون آن که حالت خاصی به موها بدهید. این روش برای موهای حجیم که پتانسیل وز شدن هم دارند بسیار مناسب است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)