بهترین لوازم آرایشی چه ویژگی‌هایی دارد؟ شاید فکر کنید داشتن قیمت بالا یکی از شرایط لازم و کافی برای انتخاب لوازم آرایشی باکیفیت است اما همیشه اینطور نیست. لوازم آرایشی نه تنها باید کیفیت مناسبی داشته باشند بلکه روش استفاده، رنگ و جنس آن باید مناسب شرایط شما باشد. یک لوازم آرایشی مناسب ممکن است دامنه قیمت گسترده‌ای را شامل شود و لزوما همیشه قیمت بالا به معنای این نیست که با بهترین لوازم آرایشی مواجه هستید. در این مقاله نکاتی را بیان می‌کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید بهترین لوازم آرایشی مورد نیاز خود را در همه دسته‌ها انتخاب کنید. در ادامه نیز با انواع رژ لب و ویژگی‌های هرکدام آشنا می‌شوید و خواهید دید که کدام نوع آن برای شما مناسب‌تر است.

بهترین لوازم آرایشی را چطور پیدا کنیم؟

لوازم آرایشی مورد استفاده خانم‌ها انواع مختلفی دارند مانند کرم پود، رژ لب، خط چشم، سایه، مداد و … که هرکدام بسته به سلیقه و نیاز شما انتخاب می‌شوند. هر نوع لوازم آرایشی شرایط و ویژگی‌های خاصی دارد که باید با در نظر گرفتن آن‌ها به دنبال بهترین گزینه باشید، باز هم یادآوری می‌کنیم که لازم نیست برای خرید بهترین لوازم آرایشی سراغ گران‌ترین برندها بروید اما انتخاب ارزان‌ترین گزینه ها هم می‌تواند با خطراتی برای پوست و بدن شما همراه باشد:

برای انتخاب بهترین کرم پودر و فونداسیون: قبل از انتخاب هر نوع کرم پودر، فونداسیون یا کانسیلر شما باید نوع پوست خود را بشناسید. آیا پوست شما خشک است؟ نرمال است یا چرب؟ یا ترکیبی از این‌ها؟ اگر پوست شما نرمال است می‌توانید همه انواع فونداسیون را انتخاب کنید، اگر پوست چرب دارید بهتر است از فونداسیون‌هایی که پودری و فشرده هستند استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید فونداسیون‌هایی برای شما مناسب هستند که مقدار زیادی مرطوب کننده در خود دارند، مرطوب کننده‌های رنگی هم گزینه مناسبی برای شما هستند.

اگر پوست شما مختلط است یعتی در برخی نقاط خشک و در برخی نقاط چرب است بهتر است از فونداسیون‌های مایع، کرمی یا موس‌ها استفاده کنید. پس از انتخاب نوع فونداسیون نوبت به رنگ آن می‌رسد. برای این منظرو لازم است که حتما فونداسیون را روی صورت یا قسمت داخلی بازوی خود (که رنگ نزدیکتری به رنگ پوست دارد) امتحان کنید. چند طیف نزدیک به هم را به صورت نوارهایی روی پوست بزنید و زیر نور طبیعی آن را مشاهده کنید، رنگی که کمتر روی پوست مشخص است بهترین رنگ فونداسیون برای شما است.

روش انتخاب بهترین لوازم آرایشی

برای انتخاب بهترین خط چشم: خط چشم انواع مختلفی دارد که می‌توانید بر اساس نیاز خود یک نوع را انتخاب کنید، خط چشم مدادی ساده‌ترین کاربرد را دارد، تنوع رنگی بالایی دارد و به خوبی با سایه چشم هم ترکیب می‌شود بنابراین اگر در آرایش کردن و کشیدن خط چشم تازه‌کار هستید بهتر است خط چشم مدادی را انتخاب کنید. خط چشم پودری قابل کنترل‌تر است و آرایشی ملایم‌تر به شما می‌دهد و با انتخاب برس مناسب می‌توانید شکل و ضخامت خط را کنترل کنید. اما اگر به دنبال آرایشی سطح بالا و با ظاهری دراماتیک هستید خط چشم مایع را انتخاب کنید، اما دقت کنید که کشیدن این نوع خط چشم نیاز به مهارت و دستان قوی و بدون لرزش دارد.

برای انتخاب بهترین سایه چشم: سایه چشم در سه نوع پودری، مایع و فشرده در بازار موجود است، نوع پودری نرم‌تر است اما استفاده آن مشکل‌تر است، نوع مایع هم محدودیت رنگی دارد و معمولا به صورت تکرنگ به کار می‌رود، نوع فشرده هم همان سایه‌های پالتی است که همه جا مشاهده می‌کنید و استفاده از آن ساده‌تر است و تنوع رنگی بالایی دارند. برای انتخاب رنگ سایه هم بهتر است به چهره خود توجه کنید و آن را متناسب با رنگ چشم و رنگ پوست خود انتخاب کنید. اگر چشمان قهوه‌ای دارید از سایه با رنگ بنفش، آبی و رنگ‌های متالیک مثل مسی، نقره‌ای و طلایی استفاده کنید. اگر چشمان سبز-عسلی دارید از رنگ‌های بنفش تیره، زرد و سبز برای سایه چشم استفاده کنید، اما آبی گزینه مناسبی نیست. اگر چشمان آبی دارید طیف‌های سرد، طیف‌های تیره قهوه‌ای یا نارنجی را انتخاب کنید. برای چشمان سبز سایه دودی خاکستری، زغالی، بادمجانی، بژ و بزنره گزینه مناسبی است. اگر پوست شما روشن است از رنگ‌های تیره برای سایه اجتناب کنید و رنگ‌های روشن و خنثی را انتخاب کنید. برای پوست تیره رنگ‌های تند گزینه مناسبی هستند اما بهتر است از رنگ‌های طیف خاکستری و سفید اجتناب کنید.

برای انتخاب بهترین رژگونه: رژگونه یکی از بخش‌های مهم و ضروری برای آرایش کامل است که در دو نوع پودری و مایع موجود است که این دو نوع از نظر کاربرد تفاوت زیادی با هم ندارند اما رنگ رژگونه باید بر اساس رنگ پوست شما انتخاب شود. اگر پوست روشن دارید از طیف‌های خیلی روشن صورتی و هلویی استفاده کنید. اگر پوست متوسطی دارید که چندان تیره یا روشن نیست طیف صورتی گلی و طیف‌های تیره‌تر هلویی انتخاب مناسبی برای شما است. برای پوست‌های تیره‌تر از طیف‌های صورتی نزدیک به رنگ پوست و نارنجی سوخته استفاده کنید.

بهترین رژ لب برای شما کدام است؟

محبوب‌ترین لوازم آرایشی خانم‌ها رژهای لب هستند. رژ لب چهره شما را جوان‌تر، شاداب‌تر و جذاب‌تر می‌کند و جایگاه خاصی در آرایش رسمی و روزمره دارد. برای انتخاب رنگ رژ لب بهتر است به رنگ طبیعی لب‌های خود نگاه کنید و رنگی را که یک یا چند درجه تیره‌تر است برای خودتان انتخاب کنید. اگر طرفدار رژ لب قرمز هستید برای پوست روشن از قرمز گیلاسی، برای پوست زیتونی از قرمز تند و برای طیف‌های تیره‌تر پوست از زرشکی و بنفش استفاده کنید. اگر ظاهر طبیعی‌تری می‌خواهید برای پوست روشن از رنگ‌های صورتی و کرمی، برای پوست متوسط از رنگ گلی و شاه توتی و برای پوست تیره از رنگ‌های طیف قهوه‌ای استفاده کنید. البته رژهای لب از نظر شکل و بافت هم انواع مختلفی دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:

رژ لب مات: رژ لب مات همان طور که از نامش برمی‌آید حالت براقی روی لب ایجاد نمی‌کند و مات است. این نوع رژها اکثرا مایع هستند اما نوع جامد آن هم وجود دارد. اگر طرفدار رژ لب مات هستید انواعی را انتخاب کنید که حالت چسبندگی و سنگینی روی لب ایجاد نکند و باعث خشکی مضاعف لب نشود.

روش انتخاب بهترین لوازم آرایشی

برق لب یکی از بهترین لوازم آرایشی : برق لب نوعی از رژ لب مایع (گاهی هم جامد) است که باعث مرطوب شدن و درخشندگی لب‌ها می‌شود که معمولا بدون رنگ هستند اما گاهی ته رنگ صورتی یا گلی هم دارند. این نوع رژ لب می‌تواند به تنهایی یا به عنوان مکمل در کنار رژهای دیگر به کار رود.

روش انتخاب بهترین لوازم آرایشی

Lip Stain یا رژ لب طبیعی: اگر طرفدار آرایش طبیعی هستید و دوست ندارید آرایش شما چندان مشخص باشد این نوع رژ لب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این نوع رژ لب لکه‌های رنگی طبیعی روی لب ایجاد می‌کند که ماندگاری بالایی هم دارد و این روزها جزو محبوب‌ترین ترندهای رژ لب به شمار می‌رود.

روش انتخاب بهترین لوازم آرایشی

رژ لب کرمی: این نوع رژ لب جامد است و بافتی نرم دارد و اگر کیفیت بالایی داشته باشد به راحتی روی لب می‌نشیند. این نوع رژها معمولا رنگدانه‌های قوی مثل قرمز و زرشکی دارند و برای آرایش رسمی و مجلسی به کار می‌روند.

روش انتخاب بهترین لوازم آرایشی

رژ لب بالمی یکی از بهترین لوازم آرایشی : این نوع رژ لب مرطوب کننده زیادی در خود دارد و در واقع ترکیبی از رژ لب و بالم لب است و مزایای هردو را در خود دارد بنابراین می‌تواند رژ لب روزمره شما باشد که علاوه بر نرم کردن و رطوبت بخشیدن به لب‌ها، آن‌ها را خوشرنگ و زیبا هم می‌کند.

روش انتخاب بهترین لوازم آرایشی

رژ لب متالیک: رژ لب متالیک براقی زیادی دارد و جزو محبوب‌ترین انواع رژ لب است چون باعث می‌شود لب‌ها پرتر و درخشان‌تر به نظر برسند. این نوع رژها رنگبندی متنوعی هم دارند و درخشش متالیک آن‌ها می‌تواند نقره‌ای، طلایی یا در رنگ‌های دیگر باشد.

روش انتخاب بهترین لوازم آرایشی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)