یکی از رازهای جوانی و زیبایی داشتن رنگ موی زیبا است. اگر رنگ مناسب و درستی برای موهای خود انتخاب کنید اعتماد به نفس بالاتری خواهید داشت و احتمالا همه دوستان و آشنایان و حتی غریبه‌ها در مورد رنگ مویتان از شما سوال خواهند کرد. اما استفاده از رنگ‌های معمولی و روش‌های معمولی برای رنگ کردن موها شاید نتیجه شگفت انگیزی در پی نداشته باشد و پس از مدتی تکراری و کسل کننده شود. اما کارشناسان زیبایی ترفندهایی را برای داشتن رنگ موی زیبا و متفاوت پیشنهاد کرده‌اند که در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز می‌توانید این ترفندها را یاد بگیرید.

این  روزها دنیای مد به سمتی می‌رود که همه به دنبال چیزهای طبیعی هستند و اصیل و خاص بودن است که زیبا شمرده می‌شود نه زیبایی‌های مصنوعی و چهره‌ها و موهای دستکاری شده. در مورد رنگ مو هم چنین شرایطی حکم فرماست، کارشناسان مد معتقدند مهم نیست چه رنگ مویی داشته باشید، با ترفندها و تغییراتی ساده در رنگ مو می‌توانید رنگ موی زیبا و جذاب‌تری داشته باشید، مثلا با روشن‌تر کردن موهای مشکی و یا نشان دادن ریشه تیره موهای بلوند شده هم می‌توان این تغییر و زیبایی را ایجاد کرد. این ترفندها هم برای رنگ کردن کل موها و هم ترمیم موهای رنگ شده کاربرد دارد و برای رنگ‌های قرمز، مشکی، قهوه‌ای و بلوند می‌تواند استفاده شود.

رنگ موی قرمز زیباتر

علم ثابت کرده است که رنگ قرمز متابولیسم بدن و ضربان قلب را افزایش می‌دهد پس داشتن موهای قرمز چه طبیعی  و چه رنگ کرده یک مزیت است. موهای قرمز زیبا و جذاب هستند و به افرادی که پوست روشنی دارند می‌آیند اما رنگ موی قرمز دوام زیادی ندارد چون مولکول‌های رنگ قرمز نسبت به رنگ‌های دیگر مو درشت‌تر هستند و به آسانی و به طور عمیق نمی‌توانند در ساقه مو نفوذ کنند. حتی اگر رنگ طبیعی موهای  شما قرمز باشد به مرور زمان این رنگ کدر و مرده به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید رنگ موی زیبا و درخشانی داشته باشید از یک رنگ یکدست مسی روی موهای خود استفاده کنید و اگر به طور طبیعی موی قرمز دارید کراتینه کردن موها به شما توصیه می‌شود. برای نگهداری از موی قرمز توصیه می‌شود تا ۴۸ ساعت پس از رنگ کردن مو از شامپو زدن موها خودداری کنید. ترجیحا شامپو زدن را به یک یا دوبار در هفته محدود کنید و از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. موها را با آب ولرم آبکشی کنید و هفته‌ای یکبار از ماسک آبرسان مو استفاده کنید.

یک رنگ مشکی روشن‌تر

ترفند رنگ موی زیبا برای موی مشکی

اگر موهای قهوه‌ای تیره یا مشکی دارید و از بی‌حالت بودن و کسل کننده بودن موهای خود خسته شده‌اید بهترین کار این است که از هایلایتی یک یا دو درجه روشن‌تر در قسمت پایین موها استفاده کنید تا رنگ موی زیبا و چهره‌ای شاد و جوان‌تر داشته باشید. این هایلایت با اومبره و بالیاژ تفاوت دارد و در واقع یک درجه تیره‌تر از آن است که به آن سومبره Sombra می‌گویند. این کار به موهای شما عمق و حجم می‌دهد و از حالت یکنواخت و تک بعدی خارج می‌کند. از آنجایی که سومبره روی ضعیف‌ترین قسمت مو یعنی نوک موها انجام می‌شود نیاز به مراقبت بیشتری دارد تا موها شاخه شاخه و شکننده نشوند. اگر موهای شما حالت دار است و صاف و لخت نیست این خطر جدی‌تر خواهد بود. برای پیشگیری از موخوره، موها را با آب داغ نشویید و حتما در قسمت نوک موها از روغن و حالت دهنده و نرم کننده مناسب استفاده کنید.

هایلایت عسلی برای موی قهوه‌ای

اگر موهای قهوه‌ای دارید برای داشتن رنگ موی زیبا و متفاوت توصیه می‌کنیم مانند آنچه که درباره موهای مشکی و تیره گفته شد از هایلایت استفاده کنید. اما هرچه رنگ طبیعی موهای شما روشن‌تر باشد هایلایت روشن‌تری هم نیاز خواهید داشت. اضافه کردن رنگی که یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ زمینه موهایتان باشد باعث ایجاد حجم و اضافه شدن عمق به موها می‌شود و چهره شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. این رنگ موی زیبا در واقع ترکیبی از حالت بلوند و قهوه‌ای در موها ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بتوانید از مزایای موهای بور هم تا اندازه‌ای بهره‌مند شوید. این تکنیک، بالیاژ نام دارد  و اغلب توسط آرایشگرهای حرفه‌ای انجام می‌شود این روش نیاز به استفاده از فویل و کلاه ندارد و اگر شما مهارت کافی داشته باشید می‌توانید آن را در منزل انجام دهید. از آنجایی که موهای بلوند و قهوه‌ای روشن بیشتر مستعد کدر شدن و تغییر رنگ هستند توصیه می‌شود هر ده روز یکبار موقع شامپو زدن موها از شامپوی بنفش که خاصیت ضدرسوب دارد و خنثی کننده رنگ زرد است استفاده کنید تا موهایی خوشرنگ و درخشان داشته باشید.

رنگ موی زیبا و طبیعی برای بلوندها

ترفند رنگ موی زیبا برای موی بور

برای موهای قهوه‌ای و تیره باید از نوک موها برای ایجاد حجم و عمق استفاده کنید اما در مورد موهای بلوند و بور شرایط کاملا برعکس است. بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند برای پوشش دادن موهای سفید خود از رنگ‌های بلوند قوی استفاده کنند اما داشتن موهای خیلی روشن چهره شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد و نتیجه چندان راضی کننده نخواهد بود. برای این که چهره‌ای جوان‌تر و جذاب‌تر داشته باشید توصیه می‌کنیم ریشه موهای خود را تیره‌تر کنید. این ترفند به موهای شما عمق می‌دهد و هم موهای سفید را به خوبی می‌پوشاند. حتی اگر رنگ طبیعی موهای شما قهوه‌ای (بدون سفید) باشد نیازی به رنگ کردن ریشه‌ها هم ندارید و کافی است اجازه دهید موها رشد کنند، به همین سادگی! برای مراقبت از چنین موهایی لازم است کمتر از شامپو استفاده کنید و ترجیحا شامپوهای ملایم فاقد سولفات به کار ببرید. ترجیحا موها را به صورت طبیعی خشک کنید و از سشوار و ابزارهای حرارتی برای موهای بلوند استفاده نکنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)