رنگ‌ها بخش تعیین کننده پوشاک ما هستند و این که چه رنگی را با چه رنگی بپوشیم جزو دغدغه‌های روزمره همه ماست. در این میان رنگ کفش هم از اهمیت زیادی برخوردار است و این سوال همیشه برای ما پیش می‌آید که هر رنگ کفشی را با چه رنگ و چه مدل لباسی باید پوشید. اما از آنجایی  که تعداد رنگ‌های اصلی در لباس‌ها و کفش‌ها محدود است و تنها میزان تیرگی  و روشنی و شدت رنگ آن متفاوت است می‌توان در چند قانون کلی مشخص کرد که هر رنگ کفش از قرمز و زرد و متالیک تا آبی و سبز با چه نوع لباسی هماهنگی بیشتری دارد.

کفش قرمز

رنگ لباس مناسب برای هر رنگ کفش

این رنگ کفش بیشترین کاربرد را در کفش‌های مجلسی زنانه دارد اما در کفش‌های راحتی هم می‌توان از این رنگ استفاده کرد و یک جفت کفش قرمز بهترین وسیله برای جذاب‌تر کردن یک استایل ساده و خنثی است. توصیه می‌شود کفش قرمز را با رنگ‌های تند و چشم‌گیر ترکیب نکنید چون خود این رنگ به اندازه کافی گیرایی دارد اما قرمز با قرمز می‌تواند زیبا باشد. شما می‌توانید کفش قرمز را با لباس‌هایی به رنگ صورتی، نارنجی، سرمه‌ای و طیف‌های تیره آبی و کلیه رنگ‌های خنثی از جمله سیاه و سفید، خاکستری و قهوه‌ای همراه کنید و استایلی شیک و جذاب خلق کنید.

رنگ لباس مناسب برای هر رنگ کفش

کفش سبز

رنگ لباس مناسب برای هر رنگ کفش

لباس‌های رنگ سبز تطبیق پذیری زیادی ندارند و نمی‌توان آن‌ها را با هر رنگی هماهنگ کرد اما کفش سبز استثناست و برخلاف تصور، کفش سبز را می‌توان تقریبا با هر رنگ لباسی پوشید. فقط سعی کنید قرمز و نارنجی را فراموش کنید چون ظاهر شما بیش از اندازه فانتزی و غیرعادی خواهد شد. در مورد بقیه رنگ‌ها محدودیت خاصی وجود ندارد اما رنگ‌های پیشنهادی ما برای پوشیدن با کفش سبز لباس‌هایی به رنگ قهوه‌ای، مشکی، آبی، زرد، خود سبز و رنگ‌های خنثی مثل شتری، کرم و خاکستری است.

رنگ لباس مناسب برای هر رنگ کفش

 

کفش آبی

رنگ لباس مناسب برای هر رنگ کفش

رنگ آبی از محبوب‌ترین رنگ‌ها است و پس از رنگ‌های خنثی مهم‌ترین جایگاه را در پوشاک زنانه و مردانه دارد. شاید تصور کنید که پوشیدن کفش آبی با هر لباسی ممکن است اما برای این که استایل شما سرد و بیروح به نظر نرسد باید به چند نکته در ترکیب لباس با کفش آبی دقت کنید. پوشیدن کفش آبی با شلوار جینی که یک درجه از رنگ کفش تیره‌تر یا روشن‌تر باشد و همرنگ آن نباشد انتخابی بدون ریسک است. همچنین می‌توان کفش آبی را با رنگ‌های خانواده آبی مثل سرمه‌ای به عنوان یک رنگ خنثی و جایگزین مشکی پوشید. چون این قانون قدیمی در فشن وجود دارد که شما را از پوشیدن مشکی با آبی منع می‌کند. در هرحال بهترین رنگ‌ها برای لباسی که با کفش آبی پوشیده می‌شود، رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، سفید و همه رنگ‌های خنثی است.

 

کفش نارنجی

رنگ لباس مناسب برای هر رنگ کفش

رنگ نارنجی شاید از نظر بیشتر خانم‌ها آخرین انتخاب برای رنگ کفش باشد چون این رنگ یک رنگ تند است و هماهنگ کردن آن با رنگ‌های دیگر شاید کار ساده‌ای نباشد اما کافی است چند قانون ساده را در مورد ترکیب رنگ‌ها در نظر بگیرید و به راحتی کفش نارنجی خود را بپوشید. کفش نارنجی را با لباس‌های سبز تند و بنفش نپوشید. چون این کار معادل با آرایش زیاد و غلیظ در فشن محسوب می‌شود. کفش نارنجی با طیف‌های گرم رنگ‌های خنثی مثل بژ و شتری هماهنگی خاصی پدید می‌آورد و باعث می‌‌شود نارنجی جلوه زیبایی پیدا کند و چنین ترکیبی یادآور استایل بوهمیا در دهه ۱۹۷۰ میلادی است. بهترین رنگ‌های لباس برای پوشیدن با کفش نارنجی شامل آبی، سفید، قرمز، زرد و رنگ‌های زمین (خاکی، کرم، بژ و برنزه) است.

رنگ لباس مناسب برای هر رنگ کفش

 

کفش متالیک

رنگ لباس مناسب برای هر رنگ کفش

هروقت سراغ کفش‌های متالیک رفتید باید لباسی بپوشید که با این کفش‌ها هماهنگ باشد و کمک کند تا کفش شما به خوبی خود را نشان دهد و بدرخشد، در غیر این صورت استایل موفقی نخواهید داشت و کفشتان توی ذوق خواهد زد. سعی کنید کیف خود را با بقیه لباس‌ها هماهنگ کنید و نه کفشتان، چون یک بخش متالیک برای کل لباس‌های شما کافی است. برای کفش نقره‌ای بهتر است از لباس‌هایی به رنگ سفید، قرمز، بنفش، آبی تیره، مشکی و رنگ‌های خنثی استفاده کنید و برای کفش طلایی لباس‌هایی به رنگ مشکی، قرمز، سفید، سبز، آبی و زرشکی بپوشید.

رنگ لباس مناسب برای هر رنگ کفش

 

کفش بنفش

رنگ لباس مناسب برای هر رنگ کفش

شاید این رنگ کفش جزو پرکاربردترین رنگ‌ها در میان کفش‌های زنانه نباشد اما قطعا جزو شیک‌ترین و زیباترین رنگ‌ها است که ظرافت و زنانگی خاصی دارد. برای ترکیب این رنگ کفش با رنگ لباس محدودیت زیادی وجود دارد اما اگر به دنبال یک ترکیب شیک هستید بهتر است آن را با لباس خاکستری بپوشید. در مورد لباس‌های مجلسی هم می‌توانید از کفش و لباس همرنگ استفاده کنید. بهترین رنگ‌هایی که می‌توان با کفش بنفش هماهنگ کرد رنگ زرد، خردلی، آبی نفتی، صورتی، خانواده سبز و رنگ‌های خنثی از جمله رنگ سفید است.

رنگ لباس مناسب برای هر رنگ کفش

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)