اگر ترندهای رنگ مو را در چند فصل اخیر دنبال کرده باشید احتمالا می‌دانید که رنگ رزگلد یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین مدل‌های رنگ مو است و ترند شدن آن چهره دنیای مد و زیبایی را به کلی تغییر داده است. رنگ رزگلد در حال حاضر به یکی از خاص‌ترین رنگ‌های مو برای خانم‌های خوش سلیقه تبدیل شده است و این رنگ هرچند در دسته رنگ‌های متالیک و بلوند قرار می‌گیرد و یک طیف صورتی جذاب در خود دارد اما چندان فانتزی و غیرواقعی نیست. اگر شما هم جزو علاقمندان به این رنگ خاص هستید این مقاله را مطالعه کنید چون ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز همه چیزهایی را که باید در مورد رنگ رزگلد برای موهای خود بدانید بیان خواهیم کرد.

غوغای رنگ رزگلد در دنیای مد و زیبایی

وقتی صحبت از رنگ‌های متالیک می‌شود همه به رنگ‌هایی معمول مثل طلایی و نقره‌ای و یا برنزی فکر می‌کنند اما رنگ‌های متالیک می‌توانند طیف‌های گسترده‌تری داشته باشند هرچند جذابیت این رنگ‌ها در همه طیف‌های متالیک به یک اندازه نیست. رنگ رزگلد هم یکی از رنگ‌های متالیک است که زیبایی و جذابیت آن اخیرا مورد توجه قرار گرفته است و آن را به یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها نه فقط در آرایش و زیبایی بلکه در مد و لباس و حتی موارد دیگر مثل اکسسوری‌ها و لوازم الکترونیکی هم تبدیل کرده است. به طور مثال لباس‌های متالیک رزگلد، جواهرات رزگلد، عینک آفتابی و آرایش به رنگ رزگلد از ترندهای جدیدی است که در هر گوشه‌ای می‌توان دید. در کنار آن گوشی‌های تلفن همراه، ادوات پخش موسیقی و ماوس و کیبورد هم در رنگ زیبای رزگلد تهیه و تولید می‌شود که مشتریان و طرفداران زیادی دارد. رنگ رزگلد یک رنگ با طیف سرد است و از این جهت برای آرایش و لباس کسانی که پوست آن‌ها ته رنگ سرد و روشن دارد مناسب‌تر است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای رنگ‌های سرد متالیک دیگر مثل نقره‌ای باشد.

رنگ رزگلد

رنگ رزگلد یک رنگ جدید و خاص برای موهای شما

اما در میان همه چیزهایی که این روزها در رنگ رزگلد می‌توان یافت موهای رزگلد شرایط خاصی دارند. این رنگ در دسته رنگ‌های پاستل برای مو قرار می‌گیرد اما به اندازه رنگ‌هایی مثل آبی روشن و صورتی روشن برای موها عجیب نیست چون با طیف طبیعی رنگ‌های مو سازگاری بیشتری دارد. برای خانم‌هایی که موهای بلوند (طبیعی یا رنگ شده) دارند رنگ رزگلد می‌تواند بهترین گزینه باشد چون حالتی زنده و گیرا به موها می‌دهد که با طیف بلوند هم هماهنگی خاصی دارد. اما اگر موهای شما روشن و بلوند نیست نگران نباشید، شما می‌توانید طیف رزگلد را برای هایلایت موها و بالیاژ به کار ببرید. این نوع هایلایت زیبایی خاصی دارد که با همه طیف‌های رنگ مو به خصوص قهوه‌ای تیره و مشکی هماهنگی دارد و باعث حجیم دیده شدن موها می‌شود. این مدل هایلایت هم حالت فانتزی دارد و هم با طیف سرد و گرم موها نیز به خوبی هماهنگ است و برای فصل تابستان می‌تواند بهترین گزینه باشد.

رنگ رزگلد

جدیدترین مدل‌ها و ترندها برای رنگ مو

اگرچه در این مقاله با رنگ رزگلد به عنوان یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ترندهای رنگ مو آشنا شدید اما رزگلد تنها رنگ موی مدل جدید برای این فصل نیست بلکه کارشناسان سه ترند مهم برای رنگ موی زنانه در سال جدید معرفی کرده‌اند که می‌تواند برای همه سلیقه‌ها مناسب باشد. در ادامه با این سه رنگ و روش اعمال کردن آن روی موها آشنا خواهید شد.

رنگ موی قهوه شکلاتی: اگر به رنگ موی تیره علاقه دارید و یا رنگ طبیعی موهای شما تیره است و دوست ندارید آن‌ها را روشن کنید رنگ موی قهوه شکلاتی یا لاته همان چیزی است که نیاز دارید. این رنگ به دلیل تیره بودن آن بهترین گزینه برای فصل‌های سرد است و از زمستان سال گذشته نیز مطرح و محبوب شد. این رنگ در دسته رنگ‌های گرم و تیره قرار می‌گیرد و با هر نوع رنگ پوستی سازگار است و به خصوص کسانی که رنگ طبیعی موهای آن‌ها مشکی و یا قهوه‌ای تیره است به راحتی می‌توانند این رنگ را برای موها خود انتخاب کنند. این ترکیب رنگ سه طیف مختلف دارد که از قهوه‌ای شروع می‌شود و با میدلایت کارامل و عسلی و هایلایت طلایی روی نوک موها کامل می‌شود. برای داشتن رنگ موی قهوه‌ شکلاتی شما باید موهای متوسط و یا بلند داشته باشید و کافی است تصویر این رنگ را به آرایشگر متخصص خود نشان دهید و از وی بخواهید که موهای شما را به این رنگ درآورد.

رنگ رزگلد

رنگ موی شرابی: در سال های گذشته ترند غالب و اصلی در رنگ موی زنانه، رنگ‌هایی با طیف خاکستری و سرد مد روز بودند اما امسال رنگ‌های تند و گرم ترند غالب رنگ مو را تشکیل می‌دهد و نمونه مهم آن رنگ موی شرابی است که با همه رنگ‌های پوست سازگاری دارد و از زیباترین و پرطرفدارترین رنگ‌های موی زنانه نیز هست. رنگ موی شرابی همان طور که می‌دانید ته رنگ قرمز دارد و تیره و پررنگ است در نتیجه بهترین گزینه برای خانم‌هایی است که موهای تیره دارند. اما شما مجبور نیستید حتما از رنگ قرمز برای این کار استفاده کنید، رنگ شرابی مایل به بنفش و زرشکی و حتی نارنجی هم جزو طیف‌هایی است که در محدوده رنگ‌های شرابی قرار می‌گیرد و طرفداران خاص خود را دارد.

رنگ رزگلد

رنگ رزگلد برای موها: حال به محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رنگ موی فصل می‌رسیم یعنی رنگ رزگلد. همان طور که در بخش‌های قبلی این مقاله اشاره شد این رنگ یک رنگ مناسب برای فصل بها و تابستان است و حتی در فصل پاییز هم می‌توانید موهای خود را به رنگ رزگلد درآورید. برخلاف تصور عموم رنگ رزگلد یک رنگ خاص و محدود نیست و طیف نسبتا گسترده‌ای دارد مثلا می‌تواند رنگ صورتی چرک و یا صورتی مایل به بنفش و انواع دیگر صورتی را بنا به سلیقه و سبک شما در خود داشته باشد. این رنگ مو توصیف کاملی از “صورتی ولی نه صورتی” است که زیبایی آن چشم هر کسی را خیره می‌کند بدون آن که توجه بیش از حدی را به خود جلب کند. شما می‌توانید این رنگ را به عنوان رنگ تمام موها و یا به عنوان بالیاژ و هایلایت برای رنگ پایه موهای خود انتخاب کنید و زیبایی موهای خود را چندین برابر کنید.

رنگ رزگلد

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)