رنگ خودرو مسئله ای اجتناب ناپذیر

 وقتی برای خرید خودرو به یک نمایشگاه خودرو یا یک نمایندگی مراجعه می کنیم فارق از اینکه قصد خرید چه خودرو با چه امکاناتی را داشته باشیم با مسئله مهم تری روبرو هستیم که همان انتخاب رنگ خودرو می باشد. این موضوع زمانی مهم تر خواهد شد که خانم ها هم در خرید خودرو نقش داشته باشند؛ مثلا زمانی که بخواهید برای خانمی خودرویی بخرید یا بخواهید همراه خود همسرتان را نیز به نمایشگاه خودرو ببرید. در این موقع اولین مسئله ای که نظر خانم ها را جلب می کند رنگ خودرو است.

تحقیقات بسیاری بر روی اینکه افراد با انتخاب رنگ های مختلف برای خودروی خود بخش هایی از شخصیت و درون خود را نمایان می کنند. ضمن اینکه در انتخاب رنگ عوامل دیگری هم نقش دارند. مثلا خانم ها رنگ های روشن را ترجیح می دهند. اما آیا در هنگام انتخاب رنگ خودرو تنها باید به ظاهر توجه کرد؟ آیا این موضوع یک موضوع سلیقه است؟ نمی توان برای انتخاب رنگ خودرو منطق قانع کننده ای داشت؟

در اینجا ما مطلبی جالب راجع به ارتباط رنگ خودرو با میزان ایمنی آن آورده ایم. بیه این مطلب توجه کنید.

رنگ خودرو و ایمنی

 رنگ خودرو با ایمنی

آیا تا به حال توجه کرده بودید که برخی رنگ های خودرو باعث ایمنی بیشتری در خودرو می شوند؟ مرکز پژوهش های تصادفات دانشگاه موناش مطالعه ای اختصاصی انجام داده که رنگ خودروها را در تصادفات منجر به مرگ، جراحت یا دیگر خسارات شده اند در سال های ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۴ بررسی می کند.

 رنگ سفید به عنوان ایمن ترین رنگ خودرو برای سال های زیاد و همچنین طبق نتایج این پژوهش، که تعاملی بین رنگ خودرو و تصادفات نشان می دهد، انتخاب شده است. رنگ سفید در مقایسه با رنگ قرمز ۱۲ درصد بیشتر در معرض خطر تصادف قرار دارد.

ناایمن ترین رنگ های خودرو نقره ای و خاکستری هستند. یه حقیقت جالب توجه نیز وجود دارد گه رنگ نقره ای محبوب ترین رنگ خودرو در میان خریداران خودرو در استرالیا می باشد. ضمن اینکه سفید ایمن ترین رنگ خودرو می باشد، دیگر رنگ های ایمن رنگ های روشن می باشند؛ از جمله قرمز و زرد. دلیل اینکه چرا سفید و رنگ های روشن به عنوان رنگ های ایمن تر نسبت به رنگ سیاه و رنگ های تیره، مثلا رنگ آبی تیره یا سبز تیره، انتخاب شده اند این است که این رنگ های به راحتی در برابر رنگ سیاه جاده دیده می شوند.

رنگ خودرو با ایمنی

این مطالعه همچنین در ساعات مختلف روز هم انجام گرفته است که رنگ سفید به عنوان ایمن ترین رنگ در طول زمان شب می باشد، اگرچه به درجات کمتر. دیگر مشاهده ی جالب توجه در این پژوهش این است که خودرو هایی که به رنگ های تیره تر هستند خطر قرار گرفتن در تصادفات جدی تر و مخرب تر را دارند.

حال با وجود اینکه رنگ خودرو می تواند با میزان ایمن بوزن آن مرتبط باشد، باید توجه کرد که در بسیاری از موارد این مسئله اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد. ظاهرا دو دلیل عمده برای این مسئله وجود دارد؛ اول اینکه در جامعه برای رنگ خودرو همواره یک مد و تمایل جمعی وجود دارد. این مسئله به خصوص نسبت به خودرو های خاص یا نوع خاصی از خودرو ها به طور مشهودی دیده می شود. به طور مثال ممکن است رنگ سفید برای خودروهای شاسی بلند بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. لذا این عامل مهم تمایل جمعی و مد بسیار در انتخاب کردن رنگ تاثیر گذار است.

دلیل دوم قیمت و بحث مالی خودرو است. در بسایری از موارد دیده شده که رنگ خاصی از خودرو نسبت به رنگ های دیگر گران تر باشد. همین مسئله موجب می شود که خریداران در انتخاب رنگ خودرو تحت تاثیر قرار بگیرند.

در پایان باید گفت که تمام این تحقیقات و پژوهش ها تنها کمک کننده و آگاهی بخش هستند. پس در انتخاب رنگ خودروی خود این شما هستید که تصمیم گیرنده اید.

این مقاله ترجمه ای از وبگاه news.dm توسط تیم ترجمه تخصصی مجله قرمز می باشد. شما می تواند در بخش نظرات دیدگاه خود را در باره انتخاب رنگ خودرو با ما در میان بگذارید.

برای دیدن دیگر مقالات ما با موضوع خودرو کلیک کنید.