لاکی که غلیظ شده رو چیکار کنیم؟


آیا از دوام کم لاک ناخن خود ناراضی هستید؟ آیا لاک‌های شما خیلی سریع غلیظ و غیرقابل استفاده می‌شوند و می‌خواهید روشی برای رقیق کردن لاک کهنه خود پیدا کنید؟

لاک ناخن تاریخ مصرف مشخصی دارد و پس از مدتی با تبخیر حلال‌های موجود در آن غلیظ و خمیری می‌شود و نمی‌توان با آن لاکی یکدست و زیبا داشت.

با روشی ساده شما می‌توانید لاک ناخن قدیمی خود را رقیق کرده و مجددا استفاده کنید. از طرف دیگر اگر لاک‌های شما کاملا سطح ناخن را پوشش نمی‌دهد و دوام و ماندگاری زیادی ندارد یک روش جدید برای لاک زدن که روشی برزیلی است و باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شود به شما معرفی می‌کنیم.

پس روش رقیق کردن لاک کهنه و لاک زدن به روش برزیلی برای دوام و ماندگاری لاک را در این مقاله بخوانید.


روش رقیق کردن لاک ناخن غلیظ شده

حتما دیده‌اید که لاک‌های نو روان هستند و به راحتی روی ناخن را پوشش داده و یکدست می‌شوند اما اگر در لاک ناخن را کاملا نبندید پس از مدتی لاک خاصیت روان بودن خود را از دست می‌دهد و دیگر یکدست روی ناخن‌ها فرم نمی‌گیرد. البته این اتفاق پس از گذشت تاریخ مصرف لاک و بسته به کیفیت و جنس لاک در مدت زمان مشخصی رخ می‌دهد.

توصیه می‌کنیم از لاکی با بهترین کیفیت استفاده کنید و پس از هر بار استفاده در لاک را محکم ببندید تا غلیظ شدن و کهنه شدن لاک تا حد ممکن دیرتر رخ دهد؛ هرچند وقت یک بار هم با این ترفند ساده لاک خود را هم بزنید تا از ته نشین شده آن جلوگیری شود، ابتدا در لاک را محکم ببندید سپس بطری لاک را برعکس کرده و بین دو دست خود بگیرید و به مدت یک دقیقه دستان خود را به هم بمالید تا لاک بچرخد و مواد داخل آن در هم حل شود. به این ترتیب از غلیظ شدن و سفت شدن لاک پیشگیری می‌کنید.

رقیق کردن لاک کهنه

اما اگر به هر دلیلی این اتفاق افتاده است و لاک محبوب شما غلیظ و خمیری شده است و به درستی روی ناخن‌های شما فرم نمی‌گیرد و یکدست نمی‌شود نگران نباشید، لازم نیست لاک را دور بریزید و لاک جدیدی بخرید ما به شما آموزش می‌دهیم که برای رقیق کردن لاک چه کارهایی باید انجام دهید، برای برای رقیق کردن لاک شما به بطری لاک کهنه خود نیاز دارید به همراه مقداری استون و ظرف قطره چشم یا قطره چکان:

توجه کنید که ظرف قطره چشم باید خالی باشد، البته این کار را می‌توان با قطره چکان معمولی هم انجام داد. با این وسیله دو قطره از استون بردارید و داخل بطری لاک خشک شده بریزید، سپس در بطری لاک را محکم ببندید و لاک را برعکس کرده و به مدت یک دقیقه طبق روشی که گفته شد در دستان خود بچرخانید تا قطرات استون درون لاک مخلوط و حل شود. حال در لاک را باز کنید و ببینید که لاک کهنه خمیری شما چطور رقیق و نرم و روان شده است.

در انجام این کار باید به نکاتی توجه داشته باشید از جمله این که در ریختن استون زیاده روی نکنید چون در این صورت لاک خیلی رقیق می‌شود و موقع زدن روی ناخن، لاک شما ترک خواهد خورد. از طرف دیگر باید بپذیرید که هر چیزی خوبی یک روز تمام می‌شود لاک هم از این چیزهای تمام شدنی است. این روش رقیق کردن لاک شاید بتواند کمک کند که چند بار دیگر بتوانید از آن استفاده کنید اما بیش از یکی دوبار قابل اعمال نیست و بهتر است خساست را کنار گذاشته و یک لاک نوی زیبا برای خودتان بخرید.

رقیق کردن لاک کهنه


روش برزیلی برای داشتن لاک ماندگارتر و زیباتر

لاک زدن مرتب و یکدست کار ساده‌ای نیست و افراد غیرحرفه‌ای همیشه یا اطراف ناخن‌های خود را به لاک آغشته می‌کنند یا از ترس این که پوست ناخنشان رنگی نشود نمی‌توانند تمام سطح ناخن را با لاک بپوشانند در نتیجه لاک آن‌ها دوام کمتری خواهد داشت. استفاده از چسب‌های پوشاننده اطراف ناخن نیز اگرچه این قسمت‌ها را پوشش می‌دهد اما یک کار اضافی و هزینه بر است و نتیجه همیشه رضایت بخش نیست. اما برزیلی‌ها به عنوان یکی از پیشگامان زیبایی و آرایش روش خاصی برای لاک زدن دارند که نه تنها تمام ناخن را پوشش می‌دهد بلکه لاک یکدست‌تر و بادوام‌تر خواهد شد. این روش خیلی شبیه به زمانی است که شما بی‌حوصلگی به خرج می‌دهید و پوست اطراف ناخن خود را نیز به لاک آغشته می‌کنید اما نتیجه نهایی خیلی ظریف‌تر و زیباتر خواهد شد.

این روش برزیلی برای لاک زدن در سالن‌های حرفه‌ای زیبایی در جهان اجرا می‌شود و اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از دوام کم لاک خود شاکی هستید و آرزوی زدن یک لاک یکدست و کامل را دارید می‌توانید این روش را امتحان کنید. برای این کار شما به لاک دلخواه خود، بیس کوت و تاپ کوت و سیخ‌های چوبی مخصوص مانیکور نیاز دارید. البته این روش نیاز به برداتن دو لایه کوتیکول هم دارد که اگر مهارت انجام این کار را ندارید بهتر است به یک سالن زیبایی مراجعه کنید:

در روش لاک زدن برزیلی ابتدا ناخن‌ها آماده سازی می‌شوند سپس دو لایه از کوتیکول ناخن‌ها عقب داده شده و برداشته می‌شود، این کار برای این انجام می‌شود که لاک تا لبه‌های زیرین ناخن هم نفوذ کند و با رشد ناخن به سادگی جدا نشود. پس از این کار سطح ناخن‌ها را با بیس کوت بپوشانید. سپس لاک رنگ دلخواه خود را (که کیفیت و دوام مناسبی هم دارد) بردارید و با آن همه سطح ناخن و پوست اطراف آن را نیز بپوشانید طوری که لبه‌ها و مرزهای پوست و ناخن پوشیده شود مانند تصویر زیر:

رقیق کردن لاک کهنه

در این مرحله پس از این که لاک خشک شد سیخ چوبی مخصوص مانیکور را که از جنس چوب پرتقال است بردارید و لاک روی پوست اطراف ناخن را با آن جدا کنید. این کار لاک‌های اطراف ناخن را کاملا پاک می‌کند ولی به لاک روی ناخن صدمه‌ای نمی‌زند. پس از این مرحله می‌توانید بقیه تزئینات روی ناخن را انجام دهید و تاپ کوت بزنید. به این ترتیب تمام سطح ناخن از زیر کوتیکول گرفته تا کناره‌ها و لبه‌ها با لاک پوشیده خواهد شد و رشد ناخن در قسمت زیرین آن نیز تا مدتی مشخص نخواهد بود.


اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)