کانسیلر از مهم‌ترین و پرکاربردترین لوازم آرایشی مورد استفاده خانم‌ها است که برای پوشاندن عیوب مختلف پوستی به کار می‌رود. کاربرد کانسیلر تنها برای پوشاندن جوش و تیرگی زیر چشم نیست و برای مقاصد دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این موارد روش استفاده و نوع کانسیلری که باید انتخاب شود نیز متفاوت خواهد بود. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز کاربردهای مختلف کانسیلر و روش استفاده برای هر کدام را بیان خواهیم نمود.

کاربرد کانسیلر در رفع تیرگی زیر چشم

کاربرد کانسیلر در رفع تیرگی زیر چشم

برخی افراد در نقاط اطرف چشم خود دچار تیرگی هستند که این مشکل علل مختلفی دارد، اگر با روش‌های معمول تیرگی زیر چشم شما درمان نشد باید با کانسیلر آن را بپوشانید. برای این منظور شما به کانسیلر مایع، اسفنج آرایشی و پودر تثبیت کننده نیاز دارید. برای انجام این کار ابتدا باید ناحیه مورد نظر را آماده کنید، کمی کرم دور چشم بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا جذب شود. کانسیلری به رنگ هلویی یا زرد انتخاب کنید که یک درجه روشن‌تر از پوست طبیعی شما باشد و تیرگی‌های اطراف چشم را با آن بپوشانید، کناره‌های بینی و گوشه چشم را فراموش نکنید. با کانسیلر یک مثلث معکوس در ناحیه زیر چشم بکشید و آن را پر کنید سپس با اسفنج آن را محو کنید. در نهایت یک لایه کرم پودر بزنید و از برس تثبیت کننده استفاده کنید تا آرایشی طبیعی داشته باشید.

کاربرد کانسیلر در پوشاندن تیرگی‌ها و جای زخم

کاربرد کانسیلر در تیرگی و جای زخم

اگر در صورت خود لکه‌های تیره یا جای زخم دارید برای پوشاندن آن می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. برای این منظور شما به کانسیلر کرمی بدون چربی، برس کانسیلر، اسفنج آرایشی و پودر تثبیت کننده نیاز دارید. ابتدا با برس، یک لایه از کانسیلر کرمی را تنها روی ناحیه مورد نظر بزنید و با اسفنج آن را محو کنید سپس از کرم پودر استفاده کنید.

کاربرد کانسیلر در پوشاندن پف در نقاط مختلف صورت

کاربرد کانسیلر در پوشاندن پف صورت

گاهی نقاطی مثل زیر چشم دچار پف و ورم می‌شود که به طور کلی نمی‌توان آن را با روش‌های عادی پوشش داد ولی می‌توان کاری کرد که کمتر مشخص باشند. برای این کار شما به کانسیلر مایع و استیکر هایلایت کننده نیاز دارید. کمی از هایلایت کننده را با کانسیلر مایع مخلوط کنید و با انگشت روی برآمدگی‌ها بزنید. این کار باعث می‌شود ناحیه برآمده نور را منعکس کند و کمتر به چشم بیاید.

کاربرد کانسیلر در پوشاندن قرمزی اطراف بینی

کاربرد کانسیلر در رفع قرمزی

برای این کار شما به کانسیلر فشرده پودری یا کرمی نیاز دارید، اگر پوستتان خشک است نوع کرمی توصیه می‌شود اما معمولا ناحیه اطراف بینی چرب است و نوع پودری و بدون چربی برای آن مناسب‌تر است. اسفنج آرایشی اشکی برای محو کردن و پودر برای تثبیت کردن آرایش نیز لازم خواهید داشت. از انگشت خود برای زدن کانسیلر روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید سپس با نوک تیز پد اشکی آن را کاملا بپوشانید و در نهایت از پودر تثبیت کننده استفاده کنید.

کاربرد کانسیلر + تصحیح کننده در پوشاندن آکنه

کاربرد کانسیلر در پوشاندن آکنه

همان طور که در مقاله قبلی درباره تصحیح رنگ توضیح دادیم شما برای پوشاندن کامل جوش و آکنه به تصحیح کننده رنگ و کانسیلر نیاز دارید. تصحیح کننده به رنگ سبز که مکمل رنگ قرمز جوش‌های شما است آن‌ها را به طور کامل می‌پوشاند. علاوه بر آن شما به یک کانسیلر مدادی، اسفنج آرایشی و پودر تثبیت کننده هم نیاز دارید. ابتدا با برس کانسیلر ماده سبز رنگ را روی جوش بمالید سپس از کانسیلر مدادی استفاده کنید، کانسیلر مدادی با نوک تیزش کمک می‌کند تا پوشش آکنه دقیق‌تر و به اندازه انجام شود. در نهایت از اسفنج استفاده کرده و با کرم پودر صورت را بپوشانید.

کاربرد کانسیلر در پوشاندن تیرگی اطراف دهان

کاربرد کانسیلر در اطراف دهان

نواحی اطراف لب و دهان به دلیل افزایش سن و یا رشد موهای زائد گاهی دچار تیرگی می‌شوند. برای پوشاندن این تیرگی شما می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر استیکی به رنگ سفید بهترین انتخاب برای این منظور است، علاوه بر آن شما به برس کانسیلر، اسفنج آرایشی و پودر تثبیت کننده نیاز دارید. کانسیلر سفید را روی نواحی اطراف لب و حتی روی خود لب‌ها بزنید چون می‌تواند پایه آرایشی مناسبی برای رژ لب باشد سپس آن را با اسفنج محو کنید. سپس از کرم پودر یا فونداسیون همرنگ پوست استفاده کرده و صورت را بپوشانید.

کاربرد کانسیلر در پوشاندن ماه گرفتگی و تتو

کاربرد کانسیلر در ماه گرفتگی و تتو

برخی افراد در قسمت‌هایی از صورت دچار لکه‌هایی مادرزادی هستند که به آن‌ها ماه گرفتگی می‌گویند. در بیشتر موارد این ماه گرفتگی مانعی برای زیبایی است و گاهی نیز خالکوبی و تتوها ممکن است زیبایی فرد را تحت الشعاع قرار دهد و فرد علاقمند باشد که موقتا آن را بپوشاند. برای این منظور باید از چند لایه کانسیلر استفاده کرد، برای انجام این کار شما به کانسیلر کرمی، برس کانسیلر، اسفنج آرایشی و پودر تثبیت کننده نیاز دارید. کرم کانسیلر را یک درجه روشن‌تر از پوست خود انتخاب کنید و یک لایه از آن را با برس روی محل مورد نظر بزنید سپس آن را با اسفنج محو کنید. بسته به وسعت و شدت ناحیه تا سه بار می‌توانید این کار را انجام دهید تا این که لکه کاملا پوشیده شود. سپس از کرم پودر همرنگ پوست استفاده کنید و کل صورت یا قسمت مورد نظر را در بدن بپوشانید و در نهایت با پودر تثبیت کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: TotalBeauty (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)