رسیدن به استایل شخصی نیاز به تمرین، تجربه و حتی مطالعه و تحقیق و بررسی نیاز دارد و انجام این مراحل قطعا زمان زیادی خواهد برد و موفق شدن در این حیطه نیاز به سلیقه و تخصص کافی در مد و فشن دارد. اما افراد زیادی را می‌توان در دنیای مد نام برد که به این مهم دست یافته‌اند و در رسیدن به استایل شخصی خود موفق بوده‌اند، استایلی که آینه‌ای تمام نما از شخصیت و موقعیت آنان بوده و در یک نگاه می‌تواند مهارت آن‌ها را در شیکپوشی نشان دهد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با شش نفر از این زنان موفق در رسیدن به استایل شخصی و رازهای موفقیت آن‌ها آشنا خواهید شد.

شاید استایل شخصی زنانی که در این مقاله معرفی می‌شوند برای همه شما جالب و جذاب نباشد و تصور کنید این افراد در رسیدن به استایل شخصی موفق نبوده‌اند یا سلیقه مناسبی نداشته‌اند. اما واقعیت این است که استایل شخصی شما نمی‌تواند و نباید همه مخاطبین را راضی کند، به تعداد انسان‌های دنیا راه برای پوشیدن لباس وجود دارد و هریک از این روش‌ها می‌تواند تنها قشر خاصی را راضی کرده و به خود جلب کند. این شما هستید که باید در میان این روش‌ها بهترین روش را برای لباس پوشیدن خود انتخاب کنید، روشی که منعکس کننده شخصیت و جایگاه شما در اجتماع است و به همه اعلام می‌کند که شما چه کسی هستید و چه هدفی دارید.

خدیجه اوسنی

راه‌های رسیدن به استایل شخصی

خدیجه اوستی ۳۲ ساله و ساکن بروکلین نیویورک است که در زمینه وبلاگ نویسی سفر فعالیت می‌کند. او معتقد است استایل شخصی به طور کلی به معنای تصویرسازی چیزی است که شما در درون خود دارید. اوسنی بیان می‌کند:” استایل من گلچینی از چیزهایی است که با شخصیت درونی من همخوانی دارد و به دیگران اعلام می‌کند که من فردی برونگرا هستم و در عین این که ارزش‌های شخصی خودم را دارم به ارتباط برقرار کردن و تجربه کردن علاقمند هستم که این تجربیات و ارتباط از طریق سفر کردن به دست آمده و به بخشی از وجود من تبدیل شده است.”

اولگا کامرر

راه‌های رسیدن به استایل شخصی

اولگا کامرر ۵۱ سال دارد و در پلهام نیویورک زندگی می‌کند، او خبرنگار بخش آمریکایی مجله آلمانی فروندین و دونا است. او راه رسیدن به استایل شخصی را عشق و علاقه می‌داند و برخلاف بقیه معتقد است همه چیزهایی که دوست داریم با کمی حس شوخ طبعی می‌تواند استایل ما را تشکیل دهد. کامرر می‌گوید:”استایل من ادامه‌ ای از روش فکر و احساس من است، من چیزهایی را از فیلم‌ها و مجلات می‌گیرم و به بخشی از سبک خودم تبدیل می‌کنم. من دوست دارم چیزهایی بپوشم که هیچ کس نمی‌پوشد و هرگز لباس پوشیدن را بیش از حد جدی نمی‌گیرم.

تامارا راپا

راه‌های رسیدن به استایل شخصی

تامارا راپا ۴۳ سال دارد و در نیویورک زندگی می‌کند، او موسس و سردبیر مجله آنلاین مد Story and Rain است. او استایل شخصی خود را ترکیبی از لباس‌ها و اکسسوری‌هایی می‌داند که توجه او جلب کرده است. تامارا راپا می‌گوید: “استایل شخصی من گلچینی از لباس‌های ساده با تاکید روی اکسسوری‌ها است که بیانگر شخصیت درونی من است. شما نیز برای رسیدن به استایل شخصی بهتر است به دنبال چیزهایی باشید که می‌دانید به شما می‌آید سپس با اکسسوری‌هایی که توجه شما را جلب می‌کند آن را کامل کنید.”

کت لوید

راه‌های رسیدن به استایل شخصی

کت لوید ۲۸ سال دارد، او در بروکلین نیویورک زندگی می‌کند و کارشناس آرایش است. او معتقد است استایل شخصی باید تمثیلی از سبک زیبایی شناختی خاص شما باشد که قطعا برای همه مناسب نیست. کت لوید می‌گوید:” من فکر می‌کنم پس از پیدا کردن استایل شخصی خریدن لباس‌هایی که در راستای آن باشند ارزش هزینه کردن دارند. من به عنوان یک کارشناس آرایش دوست دارم در جامعه دیده شوم اما تعهدی بر این سبک ندارم و دوست دارم آن را به طور مداوم تغییر دهم.”

ماریس بودل

راه‌های رسیدن به استایل شخصی

ماریس بودل ۳۱ سال دارد و مدیر بخش هنری مجله اینترنتی Real Simple است که در بروکلین نیویورک زندگی می‌کند. او علاقه خاصی به رنگ، استایل و بافت دارد و در استایل شخصی خود نیز به این موارد توجه دارد. او می‌گوید: “من خود به خود به سمت رنگ‌های خنثی و سیلوئت‌های خاث کشیده می‌شوم چون این لباس‌ها تطبیق پذیری بالایی دارند و با لباس‌های ساده و رنگارنگ به خوبی هماهنگ می‌شوند. اما موقعیت‌هایی هم هست که برای آن‌ها رنگ‌های تند و روشن را ترجیح می‌دهم و دوست دارم از لباس‌های غیرمنتظره برای تعریف استایل شخصی خودم استفاده کنم.”

جولیا رستوئین روتفلد و راز او در رسیدن به استایل شخصی

جولیا رستوئین روتفلد دختر کارین روتفلد سردبیر و عکاس معروف مجلات مد است که توانسته است خود به یکی از چهره‌های معروف دنیای مد تبدیل شود. او که ۳۷ سال دارد و در نیویورک زندگی می‌کند در مدرسه پارسونز نیویورک تحصیل کرده است و با برندهای مختلفی مثل زک پوزن و ژان پل گوتیه همکاری داشته است. اگرچه او ساکن نیویورک است اما اصالتی فرانسوی دارد و این سبک فرانسوی را می‌توان در لباس پوشیدنش هم مشاهده کرد. همان طور که خود جولیا می‌گوید زنان فرانسوی نسبت به زنان کشورهای دیگر جسارت کمتری در استفاده از طرح و رنگ در لباس‌های خود دارند و ساده‌تر لباس می‌پوشند. استایل بیشتر زنان فرانسوی سرتاپا مشکی است و جولیا روتفلد هم بیشتر مواقع چنین لباس‌هایی می‌پوشد و استایل ساده و راحت پاریسی را به عنوان استایل شخصی خود انتخاب کرده است. جولیا روتفلد اصول استایل پاریسی را در چند اصل ساده خلاصه کرده است که در ادامه می‌خوانید:

استفاده از دامن و لباس فون: دامن فون و لباس و مانتویی که دامن فون داشته باشد شما را قدبلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد اما این تنها مزیت دامن فون نیست بلکه دامن فون لباس باعث می‌شود کمر شما باریک‌تر به نظر برسد. حال اگر از یک کمربند شیک و زیبا و کفش پاشنه بلند هم همراه با آن استفاده کنید استایل شما بسیار جذاب‌تر و زیباتر خواهد شد.

راه‌های رسیدن به استایل شخصی

زیاده روی نکردن در آرایش مو و چهره: اگر به تصاویر جولیا روتفلد نگاهی بیندازید به ندرت آرایش قابل تشخیصی در چهره او می‌بینید. موهای او هم همیشه ساده است و روی شانه‌هایش ریخته است. این تعادل در آرایش یکی از نشانه‌های اصلی زنان فرانسوی است و آنان هرگز در آرایش کردن و درست کردن موها زیاده روی نمی‌کنند و همیه سادگی را را در این بخش ترجیح می‌دهند.

استفاده از ساپورت و لگینگ: جولیا روتفلد یک راز مهم در استفاده از ساپورت و لگینگ دارد و آن این است که او همیشه ساپورت را همراه با لباس‌های مشکی می‌پوشد. در این شرایط دیگر کوتاه بودن لباس  هم اهمیتی ندارد و در هر صورت ظاهر شما متعادل و جذاب خواهد شد. البته جولیا توصیه می‌کند حتما از جوراب شلواری‌های مشکی و ضخیم در سایز بزرگ استفاده کنید تا پاهای شما مشخص نباشند.

راه‌های رسیدن به استایل شخصی

استفاده از کفش پاشنه بلند: پوشیدن کفش پاشنه بلند به روش صحیح و ماهرانه یکی از رازهای شیکپوشی زنان فرانسوی است اما این نکته را فراموش نکنید که کفش پاشنه بلند تنها یک  مدل و یک شکل نیست، اما ممکن است تنها یک برند خاص از کفش برای شما مناسب باشد. در هر صورت همیشه اندازه بودن کفش و راحتی آن را اولویت قرار دهید تا به راحتی بتوانید راه بروید و اعتماد به نفس کافی داشته باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)