خرید لوازم آرایشی یکی از کارهای لذت بخش اما دشوار برای خانم‌ها است چون احتمال اشتباه و انتخاب نادرست همیشه وجود دارد و از آنجایی که این وسایل قیمت پایینی ندارند ممکن است ضرر حاصل از این اشتباه چندان قابل چشمپوشی نباشد. با توجه به این که لوازم آرایشی عمر محدودی دارند خانم‌ها همیشه به خرید لوازم آرایشی نیاز دارند و لازم است که بودجه‌ای را برای این کار اختصاص دهند. اما در صورت انتخاب و خرید صحیح می‌توان این هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش داد که برای این کار لازم است نکاتی را رعایت کنید. در این مقاله هشت نکته برای خرید لوازم آرایشی موفق و به صرفه را به شما آموزش خواهیم داد.

نکته اول: برای خرید لوازم آرایشی حساب و کتاب کنید

این نوع حاسب و کتاب جدا از بودجه بندی شما برای خرید لوازم آرایشی است. منظور از حساب و کتاب برای لوازم آرایش این است که شما هنگام خرید در مغازه دقیقا بدانید که برای هر گرم یا حجم از محصول خاصی چقدر پول پرداخت می‌کنید. مثلا اگر یک کرم پودر خاص با قیمت صدهزارتومان ۱۰۰ میلی‌لیتر حجم دارد قیمت آن از کرم پودری که با ۲۰۰ هزارتومان قیمت ۲۵۰ میلی‌لیتر حجم دارد بیشتر است در نتیجه اگرچه شما پول کمتری می‌پردازید ولی در مجموع هزینه بیشتری را پرداخت می‌کنید. این حساب و کتاب‌ها را به سادگی می‌توانید با ماشین حساب تلفن همراه خود انجام دهید. اما به طور کلی این نکته را مد نظر داشته باشید که خرید با حجم بیشتر برای کالاهایی که مصرف بالایی دارند و از کیفیت آن‌ها مطمئن هستید به صرفه‌تر است.

راهنمای خرید لوازم آرایشی

نکته دوم: خودتان و پوستتان را بشناسید

آیا واقعا رژ لبی که بسته بندی شکل حیوانات دارد مناسب شما است؟ چند بار در هفته قرار است از این اسفنج خامه‌ای گران قیمت استفاده کنید؟ آیا به روغن اسطوخودوس حساسیت دارید یا به طور کلی چربی برای پوست شما مضر است؟ این‌ها سوالاتی هستند که شما باید پیش از اقدام به خرید پاسخ آن‌ها را بدانید. شناخت درست از سبک زندگی خودتان، استایل شخصی و از همه مهم‌تر نوع پوست، میزان چرب و حساس بودن و محدودیت‌های دیگری که دارید مثل آکنه یا رزاسه نقشی تعیین کننده در انتخاب یک محصول آرایشی مناسب دارد. اگر اهل آرایش روزمره نیستید قطعا چیزهایی مثل پالت سایه چندرنگ مناسب شما نیستند و نباید برای آن‌ها پول بپردازید. اصل اساسی در این مورد این است که اگر چیزی را حداقل دوبار در هفته استفاده نمی‌کنید پسبه آن نیازی ندارید.

راهنمای خرید لوازم آرایشی

نکته سوم: اشانتیون‌های رایگان هم چیز خوبی هستند

چرا باید برای چیزی که قرار نیست از آن خوشمان بیاید و از آن استفاده کنیم پول بدهیم؟ گاهی قبل از استفاده از محصولی نمی‌توان قطعا گفت که آن محصول به درد ما  می‌خورد یا خیر. در این شرایط بهترین کار استفاده از اشانتیون‌های رایگان آن محصول است که به خصوص در مورد کرم‌ها بیشتر استفاده دارد و برای یک یا دوبار استفاده طراحی شده‌اند. با استفاده از این اشنتیون‌ها می‌توان نظر قطعی را در مورد مفید بودن و مناسب بودن محصول مورد نظر بیان کرد. البته همه فروشگاه‌ها و برندها اشانتیون‌های رایگان ارائه نمی‌کنند اما اگر فروشگاهی چنین امکاناتی داشته باشد حتما از آن استفاده کنید.

 

نکته چهارم: هماهنگ خرید کنید

مثل کمد لباس‌ها، کمد لوازم آرایشی شما هم باید با هم هماهنگ باشند. چون همان طور که می‌دانید نمی‌توان هر رنگ رژ لبی را با هر رنگ سایه یا رژگونه استفاده کرد و اگر بین این رنگ‌ها و طیف‌ها هماهنگی وجود نداشته باشد عملا نیمی از لوازم آرایشی داخل کمد شما بلااستفاده خواهد ماند. خرید لوازم آرایشی زمانی موفق است که با در نظر گرفتن مجموعه لوازم آرایش و برای کامل کردن آن صورت گیرد تا شاهد خرید‌های ناهماهنگ و احتمالا تکراری نباشید.

راهنمای خرید لوازم آرایشی

نکته پنجم: قبل از خرید هرچیز نقدهای آنلاین مربوط به آن را مطالعه کنید

گاهی ممکن است محصولی را از برندی خاص انتخاب کنید اما در مورد کیفیت، رنگ بندی و ویژگی‌های دیگر آن مطمئن نباشید. در این شرایط فروشگاه‌های آنلاین لوازم آرایشی و نقدها و نظراتی که کاربران درباره آن محصول ارائه می‌کنند می‌تواند بهترین راهنما برای خرید شما باشد. دقت کنید که این نظرات حتما معتبر باشند و با خواندن نظرات افرادی که شرایط مشابه شما را دارند و بر اساس نظر اکثریت کاربران تصمیم بگیرید. برخی از ویدئوهای آنلاین هم در آشنایی بیشتر با کیفیت و ویژگی‌های محصول موثر هستند.

راهنمای خرید لوازم آرایشی

نکته ششم: از کشوی لوازم آرایشی خود عکس بگیرید

حتما پیش آمده است که یک رنگ رژ لب یا لاک ناخن خریده‌اید و پس از مراجعه به منزل و نگاه به کشوی لوازم آرایشی خود، دیده‌اید حداقل دو رنگ مشابه آن را داشته‌اید و در واقع این خرید شما بیهوده و دور ریختن پول بوده است. برای جلوگیری از این اتفاق کارشناسان لوازم آرایشی توصیه می‌کنند یک عکس از مجموعه لوازم آرایشی خود بگیرید و همیشه در گوشی همراه خود داشته باشید تا فراموش نکنید چه چیزهای را دارید و چه چیزهایی را ندارید. در این صورت احتمال خرید ناهماهنگ یا تکراری هم به حداقل می‌رسد.

راهنمای خرید لوازم آرایشی

نکته هفتم: گول حرف‌ها و تعریف‌های فروشنده‌ها را نخورید

با احترام به همه فروشنده‌های منصف و صادق، خیلی از فروشندگان لوازم آرایشی راهنمایی درستی به مشتریان ارائه نمی‌دهند که ممکن است به دلیل عدم آگاهی یا تلاش برای به فروش رساندن کالاهای بی‌کیفیتی باشد که در مغازه‌شان انبار شده و تاریخ انقضای آن‌ها نزدیک است. البته همه فروشنده‌ها اینطور نیستند و کارشناسان فروش ماهر در فروشگاه‌های معتبر می‌توانند شما را برای انتخاب صحیح و به صرفه راهنمایی کنند. اما این شما هستید که تصمیم نهایی را می‌گیرید و هرگز به توصیه و پیشنهاد فروشنده یا کارشناس اکتفا نکنید.

نکته هشتم: برای خودتان ارزش قائل باشید

اگرچه خرید به صرفه همشه توصیه می‌شود اما به خاطر داشته باشید که لوازم آرایشی در تماس نزدیک با پوست و بدن شما هستند و لازم است که کیفیتی عالی و قابل قبول داشته باشند چون ارزش سلامتی و زیبایی شما بیش از آن است که با پول قابل قیاس باشد. سعی کنید بین بودجه خودتان و قیمت لوازم آرایشی تعادل مناسبی برقرار کنید و همیشه چیزی را بخرید که در بهترین کیفیت و نزدیک‌ترین حالت به بودجه محدود شما باشد.

راهنمای خرید لوازم آرایشی

و اما چند ترند جدید آرایشی برای سال ۲۰۱۸

نقاشی با خط چشم: یکی از ترندهای جالب فصل خط‌ چشم‌هایی هستند که خارج از عرف طبیعی کشیده می‌شوند مثل این خط چشم سه نقطه که زیبایی خود را دارد، کشیدن آن بسیار ساده است و نشان دهنده سلیقه خاص و استثنایی شما است.

راهنمای خرید لوازم آرایشی

خط چشم آبی تیره: این مدل زیبای خط چشم با که خط چشم رنگی آبی تیره و به صورت ضخیم و بالدار کشیده می‌شود از ترندهای جالب امسال است که به خط چشم شلوار جین هم معروف شده است.

راهنمای خرید لوازم آرایشی

لب‌های اومبره: اگر به دنبال مدل آرایش متفاوت برای لب‌های خود هستید چند رنگ مختلف رژ لب را به این شکل با هم روی لب ترکیب کنید و لب‌های اومبره برای خودتان بسازید. این کار به حجیم دیده شدن لب‌ها هم کمک می‌کند.

راهنمای خرید لوازم آرایشی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)