چگونه بهترین فرم ناخن را انتخاب کنیم؟


برخلاف تصور عموم انتخاب رنگ لاک تنها تصمیم مهم شما برای داشتن یک مانیکور زیبا و مناسب نیست. هرچند انتخاب رنگ لاک اهمیت زیادی دارد اما فرم ناخن نیز اگر مهم‌تر از رنگ لاک نباشد اهمیتی کمتر از آن ندارد.

انواع مختلفی از فرم ناخن وجود دارد، فرم مربعی و فرم گرد را احتمالا همه می‌شناسید اما در کنار آن ناخن فرم بادامی و نوک‌تیز هم وجود دارند که به شکل بلند یا کوتاه در هر دوره‌ای ترند می‌شوند که شما باید فرم ناخن خود را بر اساس فرم دست‌ها و انگشتان خود و شرایط کاری و بهداشتی و … انتخاب کنید تا هم دست‌ها را زیباتر نشان دهید و هم بتوانید به راحتی به کارهای خود برسید. در این مقاله شما را با انواع فرم ناخن و ویژگی‌های هرکدام و روش زیباتر جلوه دادن هر فرم ناخن آشنا خواهیم کرد.

برای ناخن‌های کوتاه: فرم ناخن مستطیلی

فرم ناخن کوتاه مستطیلی

برای روزهای گرم و پرمشغله تابستانی که احتمال انتقال بیماری‌ها نیز بسیار بالا است این مدل ناخن بهترین، ساده‌ترین و بهداشتی‌ترین انتخاب است. به خصوص اگر ناخن‌هایی کشیده و انگشتانی زیبا داشته باشید این فرم ناخن در دستان شما بسیار زیبا دیده می‌شود و می‌توانید در کنار داشتن دستانی شیک و جذاب به کارهای روزمره خود نیز رسیدگی کنید.

برای داشتن چنین ناخن‌هایی خوشبختانه لازم نیست ناخن‌های خود را بلند کنید و با هر مدل ناخنی می‌توانید این فرم را برای خود داشته باشید، فقط کافی است به آرامی ناخن‌ها را در جهت عمود بر انگشتان سوهان بزنید و به بلندی مناسبی برسانید. سپس گوشه ناخن‌ها را سوهان بکشید تا تیزی آن از بین برود، اگر این کار را انجام ندهید احتمال شکستن و ریش ریش شدن ناخن‌ها در آینده وجود دارد، سپس با بافر ناخن سطح ناخن‌ها را صاف کنید و جلا دهید. در انتها از رنگ لاک دلخواه خود استفاده کرده و روی ناخن‌ها بزنید.

برای ناخن‌های متوسط: فرم ناخن بیضی

فرم ناخن بیضی

اگر ناخن‌های چندان بلندی ندارید اما باز هم می‌خواهید مدل متنوع و جذابی به آن‌ها بدهید ما فرم ناخن بیضی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این فرم باعث می‌شود دستان و ناخن‌های شما کشیده‌تر و جذاب‌تر شود و به خصوص برای افرادی که انگشتان کوتاه و چاقی دارند توصیه می‌شود. برای داشتن ناخن بیضی اگر بلندی ناخن‌های شما به سه یا چهار میلی‌متر هم برسد کافی است و می‌توانید این مدل ناخن را برای خود بسازید.

یک ناخنگیر تیز و تمیز بردارید و آن را با زاویه ۴۵ درجه بگیرید و کناره‌های ناخن را بچینید. در صورت لزوم می‌توانید کمی از قد ناخن را هم کوتاه کنید. پس از گرفتن ناخن‌ها نوبت به سوهان کشیدن و تمیزکاری می‌رسد. سوهان را بردارید و همه ناخن‌ها را به یک شکل متقارن درآورید به نحوی که قسمت سر ناخن کاملا گرد باشد و کل ناخن به شکل بیضی دیده شود. در انتها سطح ناخن‌ها را بافر بزنید و از لاک به رنگ دلخواه استفاده کنید.

برای ناخن‌های بلند: فرم ناخن بادامی

فرم ناخن بادامی

تا کنون به فرم بادام دقت کرده‌اید؟ بادام فرم بیضی شکل دارد اما نوک آن کمی تیز و زاویه‌دار است البته نه به اندازه‌ای که با یک خط شکسته مواجه باشید. ناخن بادامی نیز چنین فرمی دارد یعنی خطوط منحنی تندی دارد که کمی حالت تیزی به خود گرفته‌اند. اگر بلندی ناخن‌های شما بین سه تا شش میلی‌متر باشد می‌توانید ناخن‌های خود را به این شکل آرایش کنید. طبیعی است که این فرم ناخن بیش از فرم بیضی انگشتان شما را کشیده و بلند نشان خواهد داد که زیبایی خاصی دارد.

برای درست کرن ناخن‌ها به این شکل بازهم به یک ناخنگیر تیز و تمیز نیاز دارید، این بار ناخنگیر را با زاویه بازتری (حدود شصت درجه) در کناره ناخن‌ها بگیرید و اضافات ناخن‌ها را بچینید. سپس با سوهان ناخن زائده‌ها را صاف کنید و ناخن‌ها را به صورت یک شکل و متقارن درآورید. در انتها ناخن‌ها را بافر بزنید و از لاک به رنگ دلخواه خود استفاده کنید.

برای ناخن‌های خیلی بلند: فرم ناخن نوک‌تیز

فرم ناخن نوک تیز

این مدل ناخن که به ناخن‌های پاشنه بلند هم معروف است به لطف خانواده کارداشیان به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. اگر ناخن‌های بلندی دارید که طول آن از پنج و شش میلی‌متر هم فراتر می‌رود می‌توانید این مدل ناخن را برای خود انتخاب کنید.

مدل ناخن نوک‌تیز همان طورکه از نامش پیداست حالت نوک تیزی دارد که باعث می‌شود دستان شما شبیه به پنجه به نظر برسد و برای کارهای روزمره چندان مناسب نباشد. به هر حال اگر این مدل ناخن را دوست دارید برای درست کردن آن باز هم باید سراغ ناخنگیر بروید. این بار ناخنگیر را با زاویه بازتری در کناره ناخن‌ها بگیرید (هفتاد درجه و بالاتر که بستگی به بلندی ناخن‌های شما دارد به نحوی که انتهای دیگر ناخنگیر به لبه ناخن برسد) و اضافات ناخن‌ها را بچینید.

سپس سراغ سوهان ناخن بروید و زائده‌ها و اضافات ناخن را صاف کرده و همه ناخن‌ها را همشکل و متقارن درست کنید. سپس از بافر ناخن استفاده کنید و سطح ناخن‌ها را صاف کنید. در انتها از هر رنگ و مدل لاکی می‌توانید استفاده کنید، توجه کنید که این مدل ناخن را نباید بدون لاک باقی بگذارید چون هم احتمال شکستن آن زیاد است و هم این ناخن‌ها بدون لاک ظاهر خوبی نخواهند داشت. البته این نکته را فراموش نکنید که هرچه ناخن‌های شما بلندتر باشد انجام کارهای روزمره و تمیز نگه داشتن آن‌ها نیز مشکل‌تر خواهد بود. پس بهتر است قبل از تصمیم برای انتخاب فرم ناخن این مسائل را در نظر بگیرید.