کاربرد کمربند چیزی بیشتر از نگه داشتن شلوار شما است و کمربند مردانه یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها در استایل آقایان به شمار می‌رود که نقش مهمی در خوش‌تیپ‌تر شدن شما دارد. اما کمربند شما باید اندازه باشد و شیک و زیبا باشد و به درستی انتخاب شده باشد تا بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند، از آنجایی که کمربند مردانه تنوع مدل و جنس بالایی دارد چطور یک کمربند مناسب انتخاب کنیم؟ سایزبندی کمربند مردانه چگونه است و بهترین انواع کمربند برای آقایان کدامند؟ سگک کمربند چه ویژگی‌هایی دارد و چطور انتخاب می‌شود؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز پاسخ همه این سوالات را بخوانید.

انتخاب کمربند مناسب

اولین نکته در انتخاب یک کمربند مناسب در نظر گرفتن رنگ آن است. هنگام خرید کمربند مردانه رنگ لباسی را که قرار است با آن کمربند را استفاده کنید مد نظر قرار دهید، اگر تعداد زیادی کفش قهوه‌ای در منزل دارید خرید کمربند قهوه‌ای بهترین گزینه است اما اگر کفش قهوه‌ای ندارید کمربند قهوه‌ای در تیپ شما بلااستفاده خواهد بود. اگر برای خرید کمربند از منزل خارج می‌شوید شلوار محبوبتان را که بیش از بقیه شلوارها می‌پوشید به تن داشته باشید. در این صورت بهتر می‌توانید سایز کمربند را بررسی کنید. تنها با انتخاب اولتان راضی نشوید و چندین سایز و مدل را انتخاب کنید و ببندید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای انتخاب و خرید کمربند مردانه

سایزبندی کمربند

شاید تصور کنید کمربند نیازی به سایزبندی ندارد و با سوراخ‌ها و سگک کمربند می‌توان هر سایزی را تنظیم کرد اما این تصور اشتباه است. شما باید سایز کمر خود را بدانید تا بتوانید کمربند مناسبی انتخاب کنید، اگر نمی‌توانید چطور باید این سایز را پیدا کنید کافی است به شلوار جینی که همیشه می‌پوشید و کمر آن اندازه است نگاه کنید و سایز کمر آن را ببینید. اما خودتان هم می‌توانید با یک متر نواری به سادگی دور کمر خود را اندازه بگیرید. متر را دور باریک‌ترین قسمت کمر (حدود دو سانتی‌متر بالاتر از ناف) بپیچید و به عددی که به دست آمده پنج سانتی‌متر اضافه کنید و آن را به خاطر بسپارید، این عدد راهنمای شما در انتخاب سایز کمربند است.

راهنمای انتخاب و خرید کمربند مردانه

انواع کمربند مردانه

کمربندهای راحتی و روزمره: نکته مثبت در مورد این کمربندها این است که تنوع مدل بالایی دارند و در انواع مختلف چرم، سنگ دوزی شده، گلدوز شده، بافتنی و … موجود هستند بنابراین هر نوع تیپ و سلیقه‌ای که داشته باشید می‌توانید یک کمربند دلخواه از این میان برای خود پیدا کنید. اما سعی کنید مدل‌های ساده‌تر را انتخاب کنید تا در ترکیب و ست کردن آن با لباس‌ها دچار مشکل نشوید. این مدل کمربند از نظر رنگبندی محدودیتی ندارد و شما هر رنگی را می‌توانید برای آن انتخاب کنید و حتی می‌توانید آن را در رنگ متضاد با لباس‌های خود هم در نظر بگیرید. یکی از محبوب‌ترین انواع کمربند روزمره و راحتی کمربند بافتنی است که از بافته شدن چندین رشته چرم تشکیل می‌شود، این نوع کمربند تنها برای فصل تابستان مناسب است و با شلوار تابستانی  تیشرت ترکیب زیبایی به وجود می‌آورد و برای تنوع هم که شده بهتر است یک عدد از این کمربندها را در کمد لباس خود داشته باشید.

راهنمای انتخاب و خرید کمربند مردانه

کمربندهای رسمی: هر مردی حداقل به یک عدد کمربند رسمی در کمد لباس‌های خود نیاز دارد. پس اگر برای لباس رسمی خود دنبال کمربند هستید بهتر است این کمربند را از جنس چرم ظریف و باکیفیت و در رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و یا رنگ‌های خنثای دیگری که با کفش و شلوار شما هماهنگ باشد انتخاب کنید. از انتخاب مدل‌های طرح‌دار و غیرساده با سگک‌های بزرگ و مشخص اجتناب کنید چون این مدل‌ها با لباس‌های رسم همخوانی و هماهنگی ندارند. این که کت و شلوار خود را با کمربند بپوشید یا نپوشید به سلیقه خودتان بستگی دارد اما کمربندی که برای کت و شلوار انتخاب می‌کنید باید از نظر رنگ، جنس و سایز کاملا مناسب تیپ رسمی باشد.

راهنمای انتخاب و خرید کمربند مردانه

انواع سگک کمربند

سگک کمربند تنها از نظر کاربردی مطرح نیست، این بخش فلزی کمربند در قسمت جلوی بدن قرار می‌گیرد و بیش از هر قسمت دیگر لباس‌های شما در معرض توجه است پس می‌تواند به عنوان نشانه و نماد استایل شما باشد و بهترین وسیله برای ایجاد و ساخت استایل شخصی باشند. سگک کمربند معمولا جدا از خود کمربند انتخاب می‌شود و از نظر جنس و شکل انواع مختلفی دارد، مربع، بیضی، استیل، برنج یا نقره. جنس سگک بهتر است با جنس و رنگ ساعت شما هماهنگ باشد یعنی اگر ساعت شما نقره‌ای یا استیل است سگک کمربند را از همین جنس انتخاب کنید و اگر ساعت طلایی دارید سگک کمربند شما نیز بهتر است طلایی باشد اما این قانون برای تیپ رسمی ضروری است و اگر تیپ شما راحتی است می‌توانید رنگ‌های مختلفی برای ساعت و سگک کمربند خود استفاده کنید.

راهنمای انتخاب و خرید کمربند مردانه

 سگک کمربند می‌تواند نشانه مخصوص شما باشد مثلا آن را به شکل نماد تیم ورزشی محبوب خود یا به شکل حرف اول اسم خود انتخاب کنید اما جانب اعتدال را در این موارد رعایت کرده و از انتخاب طرح‌های شلوغ و رنگارنگ اجتناب کنید.  استایل سگک کمربند هم حائز اهمیت است و ضرورتی ندارد شما آن را به شکل و فرم سنتی آن ببندید به طور مثال الویس پریسلی سال‌ها پیش عادت داشت سگک کمربند خود را کمی مایل به سمت چپ ببندد که مورد استقبال آقایان قرار گرفت اما سعی کنید در هیچ موردی زیاده‌روی نکنید و ساده و متعادل لباس بپوشید.

راهنمای انتخاب و خرید کمربند مردانه

استایل کمربند مردانه

شما می‌توانید کمربند را به عنوان یک اکسسوری معمولی و مکمل تیپ خود و یا به عنوان نقطه کانونی آن انتخاب کنید، بهتر است رنگ کمربند شما با رنگ کفش‌های شما ست باشد تا هماهنگی رنگی و سادگی بیشتری در استایل شما حس شود اما خود را به این قانون سخت محدود نکنید و سعی کنید با ترکیب رنگ‌های مختلف سلیقه خود را به رخ بکشید. حتی روش بستن کمربند را هم می‌توانید تغییر دهید، همیشه نوک کمربند از حلقه و زائده آن عبور می‌کند اما شما می‌توانید برعکس این کار را انجام دهید یا با گره زدن کمربند و روش‌های دیگر چیزهای جدیدی بیافرینید.

راهنمای انتخاب و خرید کمربند مردانه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان و جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Idle Man (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)