اکسسوری‌ها می‌توانند هر تیپی را ارتقاء ببخشند و استایل شما را زیباتر و جذاب‌تر کنند. جواهرات مختلف هم به عنوان زیرمجموعه‌ای از اکسسوری‌ها می‌توانند در این بخش تعیین کننده باشند. استفاده از جواهرات مناسب، به اندازه و با روش صحیح زیبایی لباس‌های شما را بیشتر می‌کند و می‌تواند به تیپ‌های تکراری و خسته کننده شما تنوع ببخشد. اما از چواهرات مختلف چطور استفاده کنیم تا بیشترین و بهترین تاثیر را روی استایل ما داشته باشند؟ کدام جواهرات این تاثیر را دارند و به چه شکلی باید به کار روند؟ پاسخ این سوالات را در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز بخوانید.

انتخاب جواهرات مختلف بر اساس مد و استایل

برای موقعیت از جواهرات مناسب استفاده کنید: جواهرات شما باید برای محلی که برای آن آماده می‌شوید مناسب باشد. مثلا اگر برای محیط کار آماده می‌شوید باید جواهرات خود را محافظه‌کارانه‌تر انتخاب کنید و جواهرات ریز و آویزهای ظریف که چندان مشخص نباشند انتخاب کنید. اگر برای یک مهمانی رسمی مثل عروسی آماده می‌شوید باید جواهراتی شیک و ظریف و گران‌قیمت مثلا جواهرات مختلف با سنگ‌های زینتی استفاده کنید و یا اگر برای یک مهمانی خودمانی آماده می‌شوید می‌توانید از جواهرات رنگارنگ، نسبتا ارزان و جسورانه‌تر استفاده کنید.

همه انتخاب‌های خود را بشناسید: در دنیای جواهرات تنوع بالایی وجود دارد و انتخاب‌های متعددی برای استفاده از جواهرات وجود دارد مثلا گردنبند، گوشواره، دستبند، ساعت و حلقه همگی انتخاب‌های پیش روی شما هستند. جواهرات مختلف در شکل‌ها، رنگ‌ها، جنس و ابعاد متنوعی در بازار موجودند که شما باید بهترین و مناسب‌ترین را بر اساس ویژگی‌ها ظاهری و سبک و سلیقه خود انتخاب کنید. اگر هنوز تازه‌کار هستید با گوشواره‌ها شروع کنید، یک جفت گوشواره میخی کوچک استفاده کنید و به تدریج به تعداد آن‌ها اضافه کنید و از دستبند و انگشتر و … هم استفاده کنید.

لباس‌های خود را هم در نظر بگیرید: اگر لباسی رنگارنگ با طرح‌های شلوغ پوشیده‌اید باید جواهرات خود را ساده و خیلی کم انتخاب کنید اما گر لباس‌های ساده و بدون طرح پوشیده‌اید می‌توانید از جواهرات جذاب به شکل خلاقانه استفاده کنید. پس فراموش نکنید که جواهرات کامل کننده تیپ شما هستند و قرار نیست با آن مقابله کنند.

  • اگر لباس‌های سنگدوزی و منجوق دوزی شده پوشیده‌اید جواهرات خود را ساده انتخاب کنید مثلا یک جفت گوشواره حلقه کوچک.
  • جواهرات شما می‌تواند به تیپ شما وحدت ببخشد مثلا اگر بلوز و دامن شما چندان هماهنگی رنگی ندارند یک دستبند متشکل از رنگ این دو با هم می‌تواند تیپ شما را جمع و جور و زیبا کند.
  • شما نمی‌توانید با یک بلوز پلنگی یک گردنبند درشت و رنگارنگ ببندید اما اگر یک تیشرت ساده پوشیده‌اید می‌توانید با چنین گردنبندی لباس خود را جذاب‌تر کنید.

جواهرات مختلف را با هم استفاده کنید: اگر تاکنون جواهرات با فلزهای مختلف را باهم استفاده نکرده‌اید وقت آن رسیده که این ترس را کنار بگذارید. اکنون استفاده کردن طلا با نقره و رنگ‌های دیگر مثل رزگلد و مس و استیل یک ترند در دنیای جواهرات است و شما می‌توانید جواهرات مختلف را بر اساس سایز، ضخامت و بافت هم با هم ترکیب کنید مثلا النگوی درشت طلا را با دستبند ظریف نازک نقره دست کنید و یا گردنبند بلند رزگلد را با زنجیر کوتاه طلا ببندید. شما در یک انگشت می‌توانید چند انگشتر بیندازید و انگشترهای مخصوص بند وسط انگشت از ترندهای جدید فصل هستند که زیبایی خاصی دارند.

خط یقه لباس را در نظر بگیرید: گردنبند شما باید با فرم یقه لباس شما متناسب باشد تا زیبایی خود را نشان دهد و به خوبی دیده شود. در این مورد می‌توانید بر اساس راهنمای تصویری زیر عمل کنید.

جواهرات مختلف : فرم گردنبند و یقه

یکی از جواهرات را به عنوان بخش اصلی انتخاب کنید: یک راه ساده برای استفاده از جواهرات به عنوان اکسسوری این است که یکی از آن‌ها را به عنوان بخش اصلی در نظر بگیرید. این بهش می‌تواند گردنبند یا هرچیز دیگری باشد که به عنوان نقطه کانونی تیپ شما در نظر گرفته می‌شود و متناسب با آن بقیه جواهرات شما باید ساده‌تر انتخاب شوند تا نقطه کانونی جلوه بهتری داشته باشد. مثلا اگر گردنبند شما بخش اصلی است دستبند و انگشتر شما باید ساده و مینیمال باشد.

بیش از حد ست نکنید: رنگ جواهرات شما نباید دقیقا با رنگ لباس‌ها یا بقیه اکسسوری‌ها و جواهرات یکی باشد. شما می‌توانید از چندین رنگ هماهنگ و متنوع در کنار هم استفاده کنیدو معمولا توصیه می‌شود جواهرات کانونی را در رنگ روشن و جذاب و بقیه اکسسوری‌ها و لباس‌ها را در رنگ‌های خنثی انتخاب کنید تا جلوه آن چندین برابر شود. جواهرات فلزی و نگین‌های الماس (و مشابه الماس) همیشه بهترین انتخاب برای جواهرات هستند به خصوص اگر رنگ بقیه لباس‌های شما روشن باشد.

جواهرات مختلف : ساعت و دستبند

انتخاب جواهرات بر اساس ویژگی‌های ظاهری شما

گوشواره را بر اساس فرم صورت خود انتخاب کنید: بهترین فرم گوشواره بر اساس فرم صورت شما انتخاب می‌شود اما این موارد تنها پیشنهاد هستند و حتما قبل از خرید آن را روی گوش امتحان کنید و اگر احساس زیبا بودن داشتید آن را انتخاب کنید:

  • اگر صورت بیضی شکل دارید گوشواره‌های میخی و کوتاه انتخاب کنید.
  • اگر صورت مربعی یا گرد دارید گوشواره‌های آویز به شما بیشتر می‌آید.
  • گوشواره‌های حلقه‌ای برای هر فرم صورت مناسب است.

انگشتر را متناسب با دست خود انتخاب کنید: اگر می‌خواهید انگشتان خود را کشیده‌تر نشان دهید حلقه ساده نازک دست کنید اما اگر انگشتان کشیده دارید می‌توانید مدل‌های ضخیم‌تری هم دست کنید. یک قانون در مورد انگشتر وجود دارد که انگشترهای جدی مثل حلقه و نشان خانوادگی باید در دست چپ و انگشترهای زینتی و غیررسمی باید در دست راست باشند.

جواهرات مختلف : انواع انگشتر

رنگ پوست خود را در نظر بگیرید: برای افرادی که پوست سرد دارند رنگ‌های سرد جواهرات مثل نقره، پلاتین و طلای سفید مناسب است و برای کسانی که پوست گرم دارند طلا و رزگلد مناسب است اما رزگلد روی اکثر پوست‌ها جلوه زیبایی دارد پس در انتخاب آن شک نکنید.

فرم اندام و قد و هیکل خود را نیز در نظر بگیرید: اگر ریزجثه هستید از جواهرات بزرگ استفاده نکنید و در مقابل اگر درشت هیکل هستید از جواهرات ریز استفاده نکنید. اگر قد شما زیر ۱۶۲ سانتیمتر است گردنبندی انتخاب کنید که بلندی آن تا استخوان ترقوه یا کمی پایین‌تر باشد. اگر قدبلند هستید گردنبند خیلی کوتاه نبندید و اگر گردن کوتاهی دارید باید گردنبند ظریف‌تر و نازک‌تری استفاده کنید و چیزی مثل چوکر مناسب گردن خیلی کوتاه و چاق نیست.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)