داشتن آرایش کامل و دراماتیک با چشمان دودی و رژ لب قرمز هرچند زیبا و جذاب است اما در حال حاضر دنیای مد مسیری کامل متفاوت و حتی متضاد با این روش آرایش را طی می‌کند. این روزها آرایش طبیعی و ملایم بهترین و مناسب‌ترین نوع آرایش محسوب می‌شود. اما چطور می‌توانیم چنین آرایشی داشته باشیم؟ اولین گام این است که چهره طبیعی خود را بپذیرید و سعی در تغییر دادن آن نداشته باشید فقط کمی روی زیبایی‌های چهره تاکید کنید و عیب‌ها را تا حدی بپوشانید که چهره شما طبیعی دیده شود و به نظر نرسد که آرایش خاصی انجام داده‌اید. این چهره با چهره بدون آرایش شما متفاوت و از آن زیباتراست اما آرایشی در آن به چشم نمی‌خورد. در این مقاله روش داشتن آرایش ملایم و طبیعی را همراه با یک راهنمای تصویری به شما آموزش خواهیم داد.

در مطالعه‌ای که در کشور امریکا روی هزار زن آمریکایی ۴۵ ساله و بالاتر انجام شد مشخص شد که ۵۹ درصد از این زنان وقتی طبیعی به نظر می‌رسند احساس زیبا بودن و اعتماد به نفس بیشتری دارند، در مقابل تنها ۲۲ درصد از این زنان اعتقاد داشتند که با آرایش کامل زیباتر به نظر می‌رسند. از آنجایی که این تحقیق روی زنان میانسال و مسن انجام شده است طبیعی است که برای زنان جوان‌تر شرایط بهتر است و زنان جوان آرایش طبیعی و ملایم را بیشتر ترجیح می‌دهند. برای داشتن چنین آرایشی شما باید چند مرحله زیر را انجام دهید:

فونداسیون با پوشش کامل را فراموش کنید

فونداسیون با پوشش کامل هرچند چهره شما را یکدست و بی‌نقص نشان می‌دهد اما با آرایش ملایم و طبیعی فاصله زیادی داردو اگر می‌خواهید آرایش شما طبیعی جلوه کند باید خال‌ها و کک و مک‌های شما دیده شوند و به این منظور باید از کرم پودر با پوشش کم یا از کرم‌های ب‌ب یا مرطوب کننده رنگی یا ضدآفتاب رنگی برای پوشش مختصر صورت استفاده کنید. استفاده از این نوع محصولات نسبت به کرم پودر ساده‌تر هم هست و وقت کمتری از شما می‌گیرد. اگر مشکلی در پوست خود ندارید می‌توانید به طور کلی فونداسیون را کنار بگذارید و تنها ضدآفتاب بیرنگ استفاده کنید.

کاری کنید پوستتان بدرخشد

پوست مات باعث می‌شود چهره شما مصنوعی و غیرطبیعی به نظر برسد اما درخشش در صورت و انعکاس نور کمک می‌کند که چهره شما سالم، طبیعی و جوان دیده شود. برای ایجاد درخشش روی پوست می‌توانید یک قطره درخشان کننده مایع به مرطوب کننده خود اضافه کنید و آن را روی صورت بمالید تا صورت شما درخشان شود. اما اگر نمی‌خواهید همه صورتتان براق شود تنها کمی از این ترکیب را روی برحستگی گونه‌ها بزنید و یا از براق کننده‌های استیکی استفاده کنید و آن را روی گونه بمالید تا چهره شما شاداب‌تر شود.

رژگونه را کنار بگذارید

اگر چهره شما نوعی سرخی طبیعی دارد و از کرم پودر پوشاننده هم استفاده نکرده‌اید پس نیازی به استفاده از رژگونه هم ندارید. اما اگر چهره شما حالت تک بعدی دارد اضافه کردن کمی سرخی به گونه‌ها شما را جذاب‌تر و جوان‌تر نشان خواهد داد. برای این کار بهتر است به جای رژگونه‌های پودری که حالتی مصنوعی به وجود می‌آورند از رژگونه کرمی و مایع استفاده کنید. یک رنگ ملایم و مناسب برای رژگونه مایع انتخاب کنید و مقدار خیلی کمی از آن را روی برجستگی گونه‌ها بمالید و محو کنید. اگر پوستتان ته رنگ زرد دارد از رژگونه مرجانی و اگر ته رنگ صورتی دارد از رژگونه صورتی کمرنگ استفاده کنید. اگر پوستتان متوسط و تیره است رژگونه‌های طلایی-صورتی انتخاب بهتری هستند.

به ابروها رسیدگی کنید

رسیدگی به ابروها تفاوتی اساسی در چهره شما به وجود می‌آورد که ممکن است شما را شگفت زده کند. پس اگر عجله دارید و وقتی برای آرایش ندارید روی تمیز و مرتب کردن و آرایش ابروها تمرکز کنید. از یک ژل ابروی تیره کننده استفاده کرده و موهای ابرو را به سمت بالا شانه کنید، اگر ابروهای پراکنده‌ای دارید با یک مداد ابرو خطوطی موازی خطوط طبیعی ابرو و تنها داخل کادر ابرو بکشید تا فضای ابرو پر شود. سپس اطراف ابرو را به دقت تمیز کنید و موهای زائد رشد کرده را بردارید تا خطوط ابرو تیز و مشخص شود.

آرایش طبیعی و ملایم

مژه‌ها را فر کنید

وقتی قرار نیست آرایش خاصی روی چشم‌های خود داشته باشید استفاده از فرمژه می‌تواند به زیبا شدن و باز شدن چشم‌ها کمک زیادی بکند. برای فر کردن مژه‌ها از روش‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید که رایج‌ترین آن استفاده از فرمژه است. سپس می‌توانید از یک لایه مختصر ریمل برای پرتر کردن مژه‌ها استفاده کنید. ترجیحا از ریمل مشکی استفاده نکنید، ریمل قهوه‌ای یا بیرنگ انتخاب بهتری برای داشتن آرایش طبیعی و ملایم است به خصوص اگر پوست شما روشن است و رنگ مشکی روی آن تضاد زیادی ایجاد می‌کند.

آرایش ملایم روی لب‌ها داشته باشید

شما برای داشتن آرایش طبیعی و ملایم نیازی به استفاده از رژ لب مایع یا جامد براق و مات  ندارید اما لب‌های شما هم نباید خشک و بیرنگ باشند. برای آرایش لب کافی است از مقداری بالم لب استفاده کنید و در انتها با مداد لب هلویی یا صورتی کمرنگ سطح لب را کادربندی کرده و پوشش دهید. بالم لب باعث می‌شود رنگ مداد لب پراکنده شود و حالتی طبیعی پیدا کند.

براقی صورت را کنترل کنید

هرچند داشتن صورت مات برای آرایش طبیعی توصیه نمی‌شود اما براقی و چرب بودن بیش از حد صورت هم مانع از داشتن چهره‌ای زیبا و شاداب می‌شود. اگر پوستتان چرب است بهتر است روی آرایش خود از پودرهای مات کننده هم استفاده کنید و هر چند وقت یکبار چربی اضافی صورت را با دستمال بگیرید.

راهنمای تصویری برای آرایش طبیعی و ملایم

تصویر زیر یک نمونه کامل و زیبا از آرایش طبیعی و ملایم را نشان می‌دهد که در آن از مرطوب کننده رنگی برای پوشش صورت به همراه پودر مات کننده استفاده شده است و مقدار کمی هایلایت کننده و برنزه کننده مات هم به گونه‌ها اضافه شده است. آرایش چشم و ابرو هم محدود به ژل ابرو و ریمل قهوه‌ای و مقدار کمی سایه صورتی است. برای آرایش لب نیز از بالم لب استفاده شده و در انتها برخی از ایرادهای صورت با کانسیلر پوشانیده شده است.

راهنمای تصویری آرایش طبیعی و ملایم

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)