حتما شنیده‌اید که یک لبخند ساده بهترین آرایش برای چهره شما است اما تنها یک لبخند زیبا می‌تواند چنین اثری داشته باشد و یک لبخند با دندان‌های زرد و نازیبا نه تنها باعث افزایش جذابیت شما نخواهد شد بلکه ممکن است تاثیر منفی هم در آن داشته باشد و اعتماد به نفس شما را برای خندیدن در جمع از شما بگیرد. اگرچه ستاره‌های سینما همگی لبخند زیبایی دارند اما داشتن یک لبخند زیبا دور از دسترس نیست و لزوما نیاز به هزینه‌های گزاف ندارد. شما تنها با رعایت چند نکته کوچک و انجام چند کار کم هزینه می‌توانید زیبایی لبخند خود را افزایش دهید و چهره‌ای دلنشین و جذاب داشته باشید و از همه مهم‌تر اعتماد به نفس خود را برای خندیدن در جمع مجددا به دست آورید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما به شما خواهیم گفت که چطور یک لبخند زیبا داشته باشید و جذابیت و اعتماد به نفس خود را از این طریق افزایش دهید

استفاده از برنزه کننده به جای رژگونه

حتما شما نیز تاکنون متوجه شده‌اید افرادی که پوست تیره‌تری دارند دندان‌هایشان سفیدتر به نظر می‌رسد و حتی خود شما وقتی پوستتان را برنزه می‌کنید دندان‌های سفیدتری نسبت به وقتی دارید که برنزه نکرده‌اید. علت این اتفاق در تضاد رنگی بین سفیدی دندان و تیرگی پوست است که باعث می‌شود دندان‌ها سفیدتر به نظر برسند و لبخند زیباتری داشته باشید. به همین دلیل برای داشتن یک لبخند زیبا توصیه می‌شود سبک آرایش خود را عوض کنید و به جای استفاده از رژگونه و روشن نگه داشتن پوست از برنزه کننده‌ای که یک یا دو درجه تیره‌تر از پوستتان است استفاده کنید و آن را زیر گونه‌ها، پیشانی، چانه و اطراف بینی بزنید تا هم چهره شما عمق بیشتری پیدا کند و هم دندان‌هایتان سفیدتر به نظر برسند.

راز داشتن یک لبخند زیبا

استفاده نکردن از نوشیدنی‌های رنگی

یکی از علل اصلی زردی و تیرگی دندان‌ها لکه‌هایی است که بر اثر نوشیدن مواد رنگی روی آن‌ها شکل می‌گیرد. موادی مثل نوشابه، آبمیوه‌های رنگی، شربت و … علاوه بر این که حاوی مقدار زیادی قند هستند و باعث پوسیدن دندان‌ها می‌شوند با لک کردن آن‌ها باعث زردی دندان شده و زیبایی لبخند را از شما می‌گیرند. پس تا حد ممکن از این نوشیدنی‌ها اجتناب کنید و حتی‌الامکان از نوشابه‌های بدون رنگ مثل دلستر استفاده کنید و آبمیوه را با نی بنوشید تا کمترین تماس را با دندان‌های شما داشته باشند. پس از نوشیدن آن نیز بلافاصله دهان خود را بشویید اما مسواک را به نیم ساعت بعد موکول کنید چون مسواک زدن بلافاصله پس از نوشیدن مواد حاوی اسید باعث پوسیدگی بیشتر دندان‌های می‌شوند چون این کار مثل این است که کمی اسید روی ماشین خود بریزید و روی آن سمباده بکشید!

راز داشتن یک لبخند زیبا

سفید کردن دندان‌ها با پوست موز

هرچه دندان‌های شما سفیدتر باشد لبخند شما نیز زیباتر خواهد بود اما سفید کردن دندان کار پرهزینه‌ای است و استفاده از مواد مصنوعی سفید کننده مثل خمیردندان‌های سفید کننده و … نه تنها تاثیر چشمگیری ندارد بلکه بی عارضه هم نیست و می‌تواند باعث آسیب به مینای دندان شود. اما روش‌های طبیعی همیشه کم هزینه و بی‌ضرر هستند و یکی از روش‌های طبیعی مفید برای سفید کردن دندان نیز استفاده از پوست موز است. اگر قسمت داخلی پوست موز را روی دندان‌های خود بمالید مواد و لکه‌های باقیمانده را از آن پاک می‌کند و به دلیل دارا بودن پتاسیم، منیزیم و منگنز بالا فواید زیادی را به دندان‌ها می‌رسانند. پس دفعه بعد پوست موز را دور نیندازید و از آن برای سفید کردن دندان‌ها و داشتن یک لبخند زیبا بهره ببرید.

راز داشتن یک لبخند زیبا

مراقبت از لب‌ها برای داشتن یک لبخند زیبا

اگرچه در داشتن یک لبخند زیبا سفیدی دندان‌ها مهم‌ترین فاکتور است اما نباید زیبایی و طراوت لب‌ها را در این امر نادیده بگیریم. قطعا لبخندی که با لب‌های صاف و مرطوب و خوشرنگ زده می‌شود بسیار زیباتر از لبخندی است که با لب‌های خشک و پوسته پوسته و چروکیده روی لب نقش می‌بندد. به همین دلیل مراقبت از لب‌ها برای داشتن یک لبخند زیبا اهمیت زیادی دارد. سعی کنید هر شب از بالم و مرطوب کننده لب استفاده کنید و لب‌ها را موقع مسواک زدن یا حمام کردن لایه برداری کنید. سیگار کشیدن را فراموش کنید و از دهان شویه‌های حاوی الکل استفاده نکنید. با این کارها همیشه لب‌های شما صاف و مرطوب و حجیم باقی می‌مانند و زیبایی آن‌ها به خوبی حفظ می‌شود.

راز داشتن یک لبخند زیبا

استفاده از رژ لب با ته رنگ آبی

آرایش لب با رژ لب نقش مهمی در زیبایی لبخند شما دارد اما رژ لبی که رنگ آن قرمز خالص و یا از خانواده نارنجی باشد باعث می‌شود که دندان‌های شما زرد به نظر برسند حتی اگر واقعا زرد نباشند. علت این اتفاق به انعکاس رنگ رژ لب در دندان‌ها مربوط می‌شود، چون ته رنگ زرد و قرمز رژ در دندان‌های شما منعکس می‌شود و رنگ آن‌ها را تغییر می‌دهد. به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند به جای رژهای خانواده نارنجی و زرد از رژ لبی استفاده کنید که ته رنگ آبی در خود دارد مثل رژ لب آلبالویی، آلویی، بنفش و تمشکی و از رژهایی که رنگ نارنجی، قرمز-نارنجی، مرجانی، قهوه‌ای و زرد دارند اجتناب کنید، با این کار ته رنگ آبی رژ لب روی دندان‌های شما منعکس می‌شود و آن‌ها سفیدتر و درخشان‌تر به نظر می‌رسند.

راز داشتن یک لبخند زیبا

کاهش مصرف چای و قهوه

اگرچه همه ما هر روز به مصرف مقداری چای و قهوه نیاز داریم تا نشاط و هوشیاری خود را بازیابیم و بتوانیم روز خود را آغاز کنیم اما چای و قهوه حاوی موادی هستند که باعث رنگ گرفتن دندان‌ها می‌شوند و آن‌ها را زرد می‌کنند. علاوه بر این ما معمولا با این نوشیدنی‌ها قند و شکر نیز مصرف می‌کنیم که مستقیما باعث پوسیدگی دندان می‌شوند. البته لازم نیست مصرف چای و قهوه را برای همیشه قطع کنید بلکه به جای نوشیدن چندین فنجان در روز، آن را به یک فنجان در صبح کاهش دهید و به جای فنجان‌های اضافی، آب و یا دمنوش‌های مفید دیگر مصرف کنید. اگرچه چای و قهوه باعث لک شدن دندان می‌شوند اما همان طور که گفتیم هرگز نباید بلافاصله پس از نوشیدن آن مسواک بزنید چون این کار باعث پوسیدگی سریع‌تر دندان‌ها خواهد شد.

راز داشتن یک لبخند زیبا

رسیدگی به بهداشت دهان و دندان

بیشتر مواردی که در قسمت‌های قبلی بیان شد روش‌هایی برای سفید نشان دادن دندان‌ها با کمک خطای دید و آرایش بود. اما حقیقت آن است که تا زمانی که دندان‌های شما به طور طبیعی سفید و مرتب و زیبا نباشند این کارها تاثیر چندانی در سفیدی و زیبایی دندان‌ها نخواهند داشت و تنها از ایجاد زردی بیشتر روی دندان‌های شما جلوگیری می‌کنند. بنابراین برای داشتن یک لبخند زیبا لازم است که از دندان‌های خود درست مراقبت کنید و مسواک زدن را جدی بگیرید. حداقل یک یا دوبار در روز به طور کامل مسواک بزنید و از یک خمیردندان مناسب و یک مسواک نو که بیش از سه ماه از عمر آن نگذشته است استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که مسواک زدن شما حداقل باید دو دقیقه طول بکشد. نخ دندان را نیز فراموش نکنید و هر شب قبل از مسواک زدن از آن استفاده کنید. مشکلات لثه را نیز جدی بگیرید و مرتب از دهان شویه برای تقویت لثه و دندان‌ها استفاده کنید تا با داشتن دندان‌هایی سالم، یک لبخند زیبا داشته باشید.

مراجعه مرتب به دندان پزشک برای داشتن یک لبخند زیبا

هرچقدر هم که سعی کنید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید باز هم ممکن است دندان‌های شما زرد شوند، خراب شوند و یا نیاز به مرتب کردن داشته باشند. کارشناسان توصیه می‌کنند دو بار در سال برای جرم‌گیری و معاینه دندان‌ها و در صورت نیاز سفید کردن آن‌ها به دندانپزشک مراجعه کنید. چون دندانپزشک شما می‌تواند از موادی برای سفید کردن دندان استفاده کند که در هیچ خمیردندان و پودر سفیدکننده‌ای وجود ندارد. واضح است که داشتن دندان خراب و نامرتب نیز تاثیر بسیار بدی روی ظاهر شما دارد و می‌تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد. پس اگر لازم است که از سایر هزینه‌های خود بکاهید و برای سلامت و زیبایی دندان‌ها هزینه کنید حتما این کار را انجام دهید چون داشتن یک لبخند زیبا و جذابیت و اعتماد به نفسی که این لبخند به شما می‌دهد ارزش فوق العاده‌ای دارد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)