کاربرد کانسیلر همان طور که از نام آن پیداست در پوشاندن ایرادات چهره مثل سیاهی زیر چشم، قرمزی اطراف بینی و جوش است اما اگر از این وسیله استفاده کرده باشید احتمالا آن طور که انتظار داشته اید نتیجه نگرفته‌اید و پوستتان ظاهری یکدست پیدا نکرده است. اگر از کانسیلر درست استفاده نشود ممکن است حتی ظاهر پوست شما ناهماهنگ‌تر از قبل شود و لازم است که اصول درست کاربرد کانسیلر را بدانید. استفاده از کانسیلر رازهایی دارد که تنها حرفه‌ای‌ها آن را بلد هستند و با کمک آن آرایش بی نقصی دارند. اما این رازها چیست؟ رازهای کاربرد کانسیلر را در این مقاله بخوانید.

ناحیه مورد نظر را آماده کنید

اگر کانسیلر را قبل از آماده سازی روی پوست بزنید قطعا نتیجه خوبی نخواهید گرفت و همیشه آرایشی زیباتر است که روی پوست آماده شده انجام شود. آماده کردن پوست برای استفاده از کانسیلر توسط مرطوب کننده مناسب انجام می‌شود پس لازم است حتما قبل از استفاده از کانسیلر از مرطوب کننده روی پوست خود استفاده کنید و صبر کنید تا کاملا جذب شود سپس کانسیلر بزنید. اگر اطراف چشم هم از کانسیلر استفاده می‌کنید کرم دور چشم را فراموش نکنید. برای کیفیت بهتر آرایش و دوام بیشتر کانسیلر روی پوست  می‌توانید از پرایمر هم استفاده کنید، نوع مرطوب کننده و کرم دور چشم را حتما مناسب با پوست خود انتخاب کنید.

غلظت کانسیلر نکته کلیدی است

رازهای کاربرد کانسیلر

کانسیلرها از نظر غلظت و فرم انواع مختلفی دارند و از نوع مایع رقیق کرمی تا جامد استیکی و مدادی در بازار موجودند. هر کدام از این نوع کانسیلر برای کاربرد خاصی و نوع پوست خاصی طراحی شده است. بیشتر افراد تصور می‌کنند نوع غلیظ کانسیلر برای پوشاندن تیرگی اطراف چشم مناسب است در حالی که این تصور اشتباه است و نوع کرمی با غلظت متوسط و کم برای این کار ایده‌آل است و ظاهر طبیعی‌تری به پوست شما خواهد داد. در مقابل انواع غلیظ‌تر کانسیلر و انواع استیکی و مدادی برای پوشاندن جوش و نقاط کوچک مناسب است.

رنگ صحیح کانسیلر را به کار ببرید

شاید گفتن این نکته ضروری به نظر نرسد اما درصد بالایی از اشتباهات در کاربرد کانسیلر ناشی از انتخاب رنگ نامناسب برای پوست است. معمولا رنگی که برای کانسیلر استفاده می‌شود بیش از حد روشن یا بیش از حد زرد و یا بیش از حد صورتی است و این مساله باعث می‌شود کانسیلر کاملا با پوست شما هماهنگ نشود. اگر پوست روشنی دارید به دنبال رنگ‌هایی باشید که کمی متمایل به صورتی باشد، اگر پوست متوسطی دارید رنگ‌های هلویی روشن و ترکیب صورتی و نارنجی را انتخاب کنید و اگر پوست تیره‌ای دارید هلویی و نارنجی را امتحان کنید. رنگی که انتخاب می‌کنید باید یک یا دو درجه (و نه بیشتر) از رنگ پوست شما روشن‌تر باشد اما برای پوشاندن جوش از کانسیلر همرنگ پوست استفاده کنید.

کاربرد کانسیلر در چند لایه

رازهای کاربرد کانسیلر

اشتباه رایج در کاربرد کانسیلر ( و بیشتر مواد آرایشی دیگر) این است که افراد برای پوشاندن لکه‌های صورت خود در یک مرحله مقدار زیاد از آن را روی پوست می‌مالند در حالی که این کار باعث می‌شود آرایش شما خمیری و غیرحرفه‌ای شود. اگر یک لایه نازک کانسیلر برای پوشاندن تیرگی زیر چشم یا جوش‌های شما کافی نیست به جای استفاده از مقدار زیادی کانسیلر، آن را در چند مرحله و چند لایه به کار ببرید. ابتدا لایه اول را بزنید و پس از تثبیت لایه دوم کانسیلر را استفاده کنید و این کار را ادامه دهید تا به پوشش دلخواه برسید.

مثلث زیر چشم را فراموش کنید

اگر فیلم‌های آموزش آرایش را در اینترنت مشاهده کرده باشید حتما دیده‌اید که این افراد کانسیلر را به شکل یک مثلث بزرگ زیر چشم استفاده می‌کنند و در واقع سعی می‌کنند با این کار خود را حرفه‌ای نشان دهند. باید بگوییم این کار هیچ ضرورتی ندارد و لازم نیست این مقدار از ماده آرایشی را برای پوشاندن کمی تیرگی هدر دهید. به دقت به زیر چشمان خود نگاه کنید و نقاطی را که تیرگی دارند مشخص کنید و کانسیلر را تنها روی ناحیه تیره زیر و اطراف چشم بزنید، چند میلمیتر از این ناحیه فراتر بروید تا بعدا در محو کردن آن دچار مشکل نشوید.

با پودر آن را تثبیت کنید

رازهای کاربرد کانسیلر

تثبیت کردن کانسیلر با پودر کمک می‌کند آرایش شما طبیعی‌تر و بادوام‌تر شود و شما می‌توانید این کار را با پودر تثبیت کننده با رنگ روشن انجام دهید. اگر نگران هستید که مقدار زیادی پودر روی نقاط مورد نظر بزنید می‌توانید از این ترفند استفاده کنید. دولای دستمال کاغذی را از هم باز کنید و روی لایه نازک کمی پودر بریزید و بتکانید سپس این دستمال را به آرامی روی نقاط مورد نظر قرار دهید تا پودر روی آن بنشیند و آرایش شما تثبیت شود.

کاربرد کانسیلر در نقاطی که انتظار نمی‌رود

برخلاف تصور عموم کانسیلر تنها برای پوشاندن تیرگی زیر چشم و روی جوش‌ها کاربرد ندارد بلکه می‌توان از ان برای پوشاندن قرمزی اطراف بینی و گوشه چشم که در بیشتر افراد وجود دارد و همچنین تیرگی‌های اطراف دهان هم استفاده کرد که باعث می‌شود پوست یکدست و زیبایی داشته باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)