حتما شما نیز کسانی را می‌شناسید که همیشه زیبا به نظر می‌رسند و با وجود این که آرایش دارند چهره آن‌ها طبیعی و بی‌نقص است. اما رازهای زیبایی این خانم‌ها چیست؟ قطعا شما نیز می‌توانید چنین آرایش بی‌نقصی داشته باشید و همیشه زیبا به نظر برسید فقط کافی است رازهای زیبایی این افراد را بدانید. در این مقاله از مجله قرمز از رازهای زیبایی برای داشتن آرایش بی‌نقص پرده برداری کرده‌ایم.

رازهای زیبایی برای آرایش بی‌نقص تنها در استفاده از لوازم آرایشی گران‌قیمت یا مراجعه به آرایشگرهای متخصص و حرفه‌ای نیست هرچند این کارها باعث می‌شود آرایش زیباتری داشته باشید اما هزینه زیادی را هم متحمل خواهید شد. با لوازم آرایشی معمولی باکیفیت و داشتن مهارت متوسط در آرایش هم می‌توان بی‌نقص بود به شرطی که نکات زیر را رعایت کنید:

آماده کردن پوست برای آرایش

قبل از شروع آرایش هرچقدر پوست شما مرطوب‌تر باشد نتیجه بهتری خواهید گرفت و آرایش شما دوام بیشتری روی صورت خواهد داشت. روش صحیح مرطوب کردن پوست قبل از آرایش این است که بین ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از شروع آرایش از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید و حداقل سی ثانیه پوست را با حرکات دورانی ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. اگر پوست شما خشک است از مرطوب کننده قوی و آب رسان و اگر پوست شما چرب است از مرطوب کننده سبک استفاده کنید، فراموش نکنید که مرطوب کردن با چرب کردن تفاوت دارد و چرب کردن پوست نتیجه عکسی روی زیبایی آرایش شما خواهد داشت.

رازهای زیبایی خانم‌هایی که همیشه آرایشی بی‌نقص دارند

استفاده از فونداسیون و کرم به صورت لایه لایه

بیشتر خانم‌ها تصور می‌کنند که استفاده زیاد از کرم‌ها و فونداسیون‌ها به صورت لایه‌های ضخیم، عیوب صورت را می‌پوشاند و آرایش را کامل می‌کند اما این تصور کاملا غلط است و این کار باعث می‌شود آرایش شما پس از چند دقیقه حالتی خمیری روی صورت پیدا کند و شما را زشت‌تر کند! یکی از مهم‌ترین رازهای زیبایی آرایش صورت استفاده از لایه‌های نازک فونداسیون و کانسیلر و کرم روی هم است. ابتدا با تصحیح رنگ و کانسیلر در صورت لزوم شروع کنید و آن‌ها را در لایه‌های بسیار نازک در نقاطی که دچار مشکل است مثل زیر چشم و روی جوش‌ها به کار ببرید سپس از مقدار کمی فونداسیون برای یکدست کردن کل صورت استفاده کنید.

استفاده از چند لایه رژگونه

رژگونه از لوازم آرایشی محبوب خانم‌هاست که اگر درست استفاده شود می‌تواند یکی از رازهای زیبایی شما باشد. بیشتر خانم‌ها نوع پودری رژگونه را به کار می‌برند و آن را به مقدار زیاد استفاده می‌کنند اما نوع مایع به دلیل ایجاد حالت براق و چرب روی پوست چندان محبوبیتی ندارد. روش حرفه‌ای در استفاده از رژگونه به کار بردن دو لایه مایع و پودری آن است. ابتدا رژگونه مایع را به مقدار بسیار کم روی برجستگی گونه‌ها بزنید سپس برای تثبیت آن و از بین بردن حالت براقی نوع پودری را روی آن بزنید. توجه کنید که برای گرفتن بهترین نتیجه باید رنگ دو نوع رژگونه با هم متفاوت باشد معمولا نوع مایع را تیره‌تر و از رنگ‌های سرد و نوع پودری را روشن‌تر و از رنگ‌های گرم انتخاب می‌کنند تا ترکیب این دو حالتی طبیعی به گونه‌ها بدهد.

رازهای زیبایی خانم‌هایی که همیشه آرایشی بی‌نقص دارند

آرایش چشم به صورت لایه لایه

استفاده لایه لایه از مواد آرایشی چشم مثل سایه و خط چشم نیز از رازهای زیبایی مهم در داشتن آرایش بی‌نقص است. برای این‌که خط چشم شما پخش نشود در مرحله آخر آرایش چشمان خود از کمی سایه روی آن استفاده کنید تا خط چشم شما ضد آب شود. برای این که سایه بی‌نقصی داشته باشید قبل از استفاده از آن از پرایمر سایه روی چشم استفاده کنید تا چربی صورت آن را رگه رگه نکند. به خصوص اگر پوست چربی دارید استفاده از این راه‌ها برای داشتن آرایش زیباتر و بادوام‌تر بیشتر توصیه می‌شود.

رازهای زیبایی خانم‌هایی که همیشه آرایشی بی‌نقص دارند

استفاده از تثبیت کننده آرایشی

یکی از رازهای داشتن آرایش بی‌نقص و زیبا استفاده از تثبیت کننده‌های آرایشی است. این تثبیت کننده‌ها به صورت پودر یا اسپری موجود هستند و هزینه زیادی ندارند پس اگر اهل آرایش هستید بهتر است این مورد را نیز به لیست خرید خود اضافه کرده و آرایش خود را کامل کنید.

همراه داشتن همیشگی رژ لب در کیف و کمد

هرچقدر هم که رژ لب شما گران‌قیمت و باکیفیت باشد در طول روز به دلایل مختلف مثل وضع آب و هوا، خوردن و نوشیدن، مالش با دست و لباس و … پاک خواهد شد و این مساله برای رژ لب معمولی ممکن است خود به خود هم اتفاق بیفتد. یکی از رازهای زیبایی مهم خانم‌هایی که همیشه زیبا به نظر می‌رسند این است که همیشه رژ لب محبوب خود را همراه دارند و هر چند وقت یکبار و یا بعد از خوردن و آشامیدن غذا آن را تجدید می‌کنند و به همین سادگی همیشه مرتب و تروتازه به نظر می‌رسند.

رازهای زیبایی خانم‌هایی که همیشه آرایشی بی‌نقص دارند

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز، شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید.

منبع: PureWow  (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)