برای قرن‌ها فرهنگ ایتالیایی در جنبه‌های مختلف بر فرهنگ کشورهای دیگر برتری داشته است. شاید در بیشتر کشورها همیشه کار بر تفریح و لذت‌های زندگی اولویت داشته باشد اما در فرهنگ مردان و زنان ایتالیایی چنین نیست. علت برتری ایتالیا در زمینه‌های مختلف مثل معماری، فشن، آشپزی و … نیز ریشه در این نوع نگرش به زندگی دارد. ایتالیایی‌ها علاقه خاصی به زیبایی و جنبه‌های لذت جویانه زندگی دارند و زنان ایتالیایی هم از این قاعده مستثنی نیستند. آن‌ها سبک خاص خود را در زیبایی و آرایش دارند که به بخشی از فرهنگ آن‌ها تبدیل شده است. اما راز زیبایی زنان ایتالیایی چیست؟ زنان زیبایی مثل سوفیا لورن، مونیکا بلوچی و مدل‌های جوان ایتالیایی امروز چه رازی در زیبایی خود دارند؟ در این مقاله با ۹ راز زیبایی زنان ایتالیایی آشنا خواهید شد و خواهید توانست بدون آن که به خودتان سخت بگیرید زیباتر و بانشاط‌تر زندگی کنید.

روغن زیتون یکی از رازهای زیبایی زنان ایتالیایی است

روغن زیتون یکی از نشانه‌های شاخص فرهنگ ایتالیایی به شمار می‌رود که نه تنها در غذاهای ایتالیایی کاربرد وسیعی دارد بلکه به عنوان یک ماده طبیعی ضدپیری هم به کار می‌رود. روغن زیتون منبع غنی ویتامین E است و خاصیت آبرسانی بالایی دارد. گفته می‌شود سوفیا لورن روی تمام پوست خود از روغن زیتون استفاده می‌کند. زنان ایتالیایی پس از حمام با آب داغ به موهای خود روغن زیتون می‌مالند تا درخشش و زیبایی آن را بازگرداند. علاوه بر این روغن زیتون خاصیت ترمیم کنندگی قوی هم دارد و حتی ثابت شده که می‌تواند قرمزی چشم را هم از بین ببرد.

آن‌ها با استرس و عوارض ناشی از آن مقابله می‌کنند

استرس دشمن اصلی زیبایی است و داشتن استرس، افسردگی و روحیه نامساعد می‌تواند هرکسی را پیر و زشت و خسته نشان دهد. در مقابل در فرهنگ ایتالیایی استرس جایی ندارد و آرامش و ریلکس بودن یکی از شاخصه‌های این فرهنگ به شمار می‌رود و راز زیبایی زنان ایتالیایی را هم می‌توان در همین مورد خلاصه کرد. آن‌ها از نوشیدنی‌های مختلف برای کاهش استرس و تمدد اعصاب کمک می‌گیرند و آرامش و راحتی خود را باز می‌یابند.

داشتن پوست صاف یک برتری و نقطه قوت برای زنان ایتالیایی است

زنان ایتالیایی ارزش و اهمیت فوق‌العاده‌ای برای پوست خود قائل هستند و سعی می‌کندد با روش‌های مختلف پوست خود را صاف، نرم و مرطوب نگه دارند که استفاده مکرر و زیاد از مرطوب کننده یکی از این روش‌ها است. مشاهدات نشان داده است که زنان در ایتالیا از مرطوب کننده‌های غنی‌تر و قوی‌تری نسبت به زنان آمریکایی استفاده می‌کنند که همین مساله می‌تواند راز زیبایی و صافی پوست آن‌ها باشد. این زنان از گذشته از اهمیت مرطوب کننده‌ها آگاه بوده‌اند و از کره‌های طبیعی برای مرطوب کردن پوست صورت و بدن استفاده می‌کرده‌اند که علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی اثر آرامبخش و ضداسترس هم دارد.

آن‌ها از قرار گرفتن در معرض آفتاب نمی‌ترسند

زنان ایتالیایی از ضدآفتاب استفاده می کنند

بر خلاف زنان کره جنوبی که تحت هر شرایطی خود را از آفتاب دور نگه می‌دارند زنان در ایتالیا از آفتاب هراسی ندارند. آن‌ها معتقدند چین و چروک به هرحال به سراغ ما خواهد آمد و بهتر است تا زمان داریم از مزایای آفتاب بهره‌مند شویم و از آن لذت ببریم. برنزه کردن در فرهنگ ایتالیایی بسیار محبوب است اما نه برنزه کردن با تابش نورهای مصنوعی و اسپری‌های برنزه کننده بلکه قرار گرفتن در معرض نور واقعی آفتاب. اما این به معنای آن نیست که ایتالیایی‌ها از پوست خود در مقابل آفتاب محافظت نمی‌کنند بلکه آن‌ها با استفاده از مقادیر زیاد ضدآفتاب تا حد ممکن این کار را انجام می‌دهند.

زنان ایتالیایی به ترندها در آرایش کاری ندارند

در فرهنگ ایتالیایی همیشه تاکید بر بی‌زمان بودن پدیده‌ها است و نه ترندهای کوتاه مدت و گذرا. آن‌ها این مساله را در قوانین آرایش و زیبایی هم اعمال می‌کنند به طور مثال زنان ایتالیایی معتقد هستند کاری به ابروهای خود نداشته باشید و تا حد ممکن آن‌ها را دستکاری نکنید چون هر نوع زیبایی که نیاز به تلاش کمتری داشته باشد پسندیده‌تر است. آن‌ها تنها به جلوگیری از پیری، استفاده زیاد از مرطوب کننده و ضدآفتاب اهمیت می‌دهند و ترندهای آرایشی جایی در فرهنگ ایتالیایی ندارد.

آن‌ها رنگ‌ها را در آرایش خود ماهرانه به کار می‌برند

رنگ در آرایش زنان ایتالیایی

زنان در ایتالیا به آرایش کم علاقه دارند اما ترجیح می‌دهند همین آرایش کم را نیز با رنگ‌های شاد و جذاب انجام دهند مثلا یک لاک قرمز یا رژ لب صورتی می‌تواند تمام آرایش یک خانم ایتالیایی باشد. آن‌ها معتقدند پوست شما باید اجازه نفس کشیدن داشته باشد اما در عین حال باید روی زیبایی‌های طبیعی خود تاکید داشته باشید و با آرایش کم اما جذاب بین این دو جنبه تعادل برقرار کنید.

زنان ایتالیایی رژیم نمی‌گیرند

رژیم غذایی زنان ایتالیایی

ایتالیایی‌ها وحشتی از غذا خوردن و چاق شدن ندارند و از این لحاظ با زنان کشورهای دیگر تفاوت اساسی دارند. زنان در ایتالیا هر چیزی را که دوست دارند حتی غذاهای پرکالری مثل پاستا، پیتزا و … را به راحتی مصرف می‌کنند اما چاق نمی‌شوند. علت این مساله در غذاها است. غذاهای ایتالیایی عمدتا از غلات کامل تهیه می‌شوند و ساده و بدون چربی و سس اضافی و البته در وعده‌های کوچک مصرف می‌شوند و بدن فرصت کافی برای سوزاندن کالری حاصل از این وعده‌های کوچک را دارد در نتیجه زنان در ایتالیا نیازی به رژیم گرفتن و محدود کردن غذاهای خود ندارند.

آن‌ها از پودر قهوه برای سفت کردن پوست استفاده می‌کنند

کاربرد پودر قهوه در زیبایی زنان ایتالیایی

زنان در ایتالیا از پودر قهوه به عنوان لایه بردار طبیعی استفاده می‌کنند به این شکل که قهوه طبیعی پودر شده را با روغن نارگیل مخلوط می‌کنند و به عنوان اسکراب بدن به کار می‌برند. این اسکراب به دلیل داشتن روغن‌های طبیعی اثر مرطوب کننده دارد و در کنار آن پودر قهوه با خاصیت لایه برداری و سفت کنندگی، پوست بدن را خوش فرم می‌کند که بهترین درمان طبیعی برای سلولیت و کشیدگی پوست هم هست.

شکلات یکی از رازهای زیبایی زنان ایتالیایی است

مصرف شکلات تلخ یکی از عادات زنان ایتالیایی است که اثرات مفید ثابت شده‌ای برای سلامت و زیبایی بدن دارد. علاوه بر ان مصرف شکلات باعث ترشح هورمون‌های اندورفین و سروتونین می‌شود که هورمون‌های شادی در بدن هستند و باعث ایجاد احساس خوب و کاهش استرس و افسردگی می‌شوند و به طور مستقیم و غیرمستقیم باعث می‌شوند چهره‌ای شاد، جوان و جذاب داشته باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)