پاییز در راه است و در این فصل همه به دنبال کفش‌هایی هستند که با آب و هوای نامتعادل آن هماهنگ باشد و از طرف دیگر مناسب فعالیت‌های روزمره و کاری باشد. راحت‌ترین کفش‌های زنانه در پاییز کفش‌هایی هستند که به اندازه کافی رسمی باشند اما پاشنه خیلی بلندی نداشته باشند و برای هوای بارانی و خنک هم مناسب باشند. بیشتر خانم‌ها پوشیدن بوت را در این فصل ترجیح می‌دهند که البته بوت‌های پاییزی هم انواع خاص خود را دارند و در ادامه راحت‌ترین مدل‌های بوت زنانه را نیز برای پاییز معرفی خواهیم کرد. پس این مقاله را مطالعه کنید و با راحت‌ترین کفش‌های زنانه که مناسب فصل  پاییز هستند آشنا شوید.

کفش کالج چرم یکی از راحت‌ترین کفش‌های زنانه

زیباترین و راحت‌ترین کفش‌های زنانه پاییزی

کفشی که بتوانید آن را برای پیاده‌روی‌های طولانی مدت بپوشید و خسته نشوید و در عین حال به اندازه کافی رسمی هم باشد و مناسب موقعیت‌های جدی مثل محیط کار و دانشگاه باشد بدون تردید کفش کالج چرم است. این مدل کفش در حقیقت نوعی کفش داخل منزل راحتی برای آقایان بوده است که بعدها به کفش رسمی مردانه تبدیل شده و بعد از آن نیز به دنیای کفش‌های زنانه راه پیدا کرده است و بیشترین کاربرد را میان دانشجویان دارد.

بوت جورابی رنگ روشن

زیباترین و راحت‌ترین کفش‌های زنانه پاییزی

این بوت‌های زیبا با داشتن پاشنه‌های خاص و جالب هم با لباس‌های اورسایز پاییزی هماهنگی خوبی دارند و هم با شلوار جین ترکیب زیبایی را به وجود می‌آورند. رنگ روشنی که این کفش‌ها دارند به استایل شما تنوع و زیبایی بیشتری می‌دهد و شما می‌توانید این بوت‌ها را به عنوان نقطه کانونی استایل خود انتخاب کرده و بقیه لباس‌ها و اکسسوری‌های خود را با آن هماهنگ کنید.

کفش پاشنه بلند مشکی چرم

زیباترین و راحت‌ترین کفش‌های زنانه پاییزی

کفش پاشنه بلند مشکی البته با پاشنه‌ای بین ۶ تا ۸ سانتی‌متر که چندان بلند نباشد و چیزی از راحتی آن کم نشود بهترین انتخاب برای فصل پاییز است و زمانی که می‌خواهید برای یک موقعیت جدی، شیک و خاص آماده شوید و لباس‌هایی رسمی هم پوشیده‌اید این کفش را انتخاب کنید. سعی کنید کفش رسمی پاشنه بلند را در رنگ‌های کلاسیک و در انواع باکیفیت و بادوام که راحت‌تر هم هستند انتخاب کنید.

بوت‌های پیستولی ساق کوتاه یکی از راحت‌ترین بوت‌های زنانه

زیباترین و راحت‌ترین کفش‌های زنانه پاییزی

این مدل بوت شاید در نگاه اول ساده و دم دستی به نظر برسد اما یکی از شیک‌ترین انواع کفش‌های زنانه است که نه فقط با لباس‌های راحتی مثل شلوار جین بلکه با لباس‌های مجلسی و رسمی هم می‌تواند استفاده شود. این کفش‌ها بسیار راحت هستند و تنها با یک زیپ پوشیده می‌شوند و چون با مچ پا در تماس هستند هیچ محدودیت حرکتی ایجاد نمی‌کنند و پاشنه آن‌ها می‌تواند بلندتر از کفش‌های معمول باشد.

کفش تخت عروسکی

زیباترین و راحت‌ترین کفش‌های زنانه پاییزی

این کفش‌ها از کفش‌های باله الهام گرفته شده‌اند و زیبایی خاصی دارند که کمک می‌کند در عین راحت بودن مجلسی هم باشند. پس اگر پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند را نمی‌توانید تحمل کنید و به کفش تخت عادت دارید یا لباس شما با کفش تخت هماهنگ‌تر است از کفش عروسکی ساده در پاییز استفاده کنید. توجه کنید جورابی که با این کفش پوشیده می‌شود باید مخفی یا توری باشد و بیش از کفش خودنمایی نکند.

بوت ساق کوتاه جیر گاوچرانی

زیباترین و راحت‌ترین کفش‌های زنانه پاییزی

بوت‌های گاوچرانی از محبوب‌ترین بوت‌ها در کشورهای غربی به خصوص آمریکا و علی الخصوص قسمت‌های جنوبی و مرکزی آمریکا هستند. مدل‌هایی که از بوت‌های گاوچرانان در قرن‌های گذشته الهام گرفته شده است و به کفش‌های زنانه هم راه یپدا کرده است. جالب است بدانید این کفش‌ها محدود به فصل‌های سرد سال نیستند و در فصل‌های گرم نیز همراه با لباس‌های تابستانی استفاده می‌شوند.

بوت بلند مشکی جیر

زیباترین و راحت‌ترین کفش‌های زنانه پاییزی

پاییز فصل شروع پوشیدن بوت‌های زیبا و جذاب است، بوت‌هایی که می‌توانند بلافاصله استایل شما را ارتقاء داده و شما را شیک و خاص نشان دهند که البته برای روزهای سرد و بارانی هم مناسب هستند. سعی کنید بوت را طوری انتخاب کنید که پوشیدن آن راحت باشد و قسمت بالایی آن به اندازه کافی گشاد باشد تا به پای شما فشار وارد نکند و زیپ آن به راحتی بسته شود.

بوت ساق کوتاه سگک دار پاییزی

زیباترین و راحت‌ترین کفش‌های زنانه پاییزی

چند سالی بود که بوت‌های سگک دار از دنیای مد حذف شده بودند اما پاییز امسال شاهد ظهور مجدد این مدل از بوت‌های ساق کوتاه خواهیم بود. البته تغییر محسوسی در استایل این کفش‌ها ایجاد شده است و در مدل‌هایی با رنگ‌های متنوع‌تر، جنس‌های متنوع مثل جیر و پارچه، فلزکاری و سگک‌هایی با موقعیت متفاوت معرفی شده‌اند. پس اگر به این مدل‌ها علاقه دارید و اهل مدل‌های متفاوت و متنوع هستید این بوت‌ها می‌تواند جذابیت بیشتری به استایل پاییزی شما اضافه کنند.

کفش پاشنه بلند پنجه باریک طرح‌دار

زیباترین و راحت‌ترین کفش‌های زنانه پاییزی

کفش‌های پاشنه بلند پنجه باریک کفش‌هایی هستند که هر خانمی به آن‌ها نیاز دارد و اگر درست انتخاب شوند می‌توانند یکی از راحت‌ترین کفش‌های زنانه هم باشند. کفش پاشنه بلندی که بر اساس ساختار طبیعی پا طراحی و با بهترین مواد ساخته شده باشد هرچند قیمت بالایی دارد اما راحتی و زیبایی آن ارزش هزینه کردن را دارد. علاوه بر این اگر مدل‌های ساده و بدون طرح برای شما تکراری و کسل کننده هستند می‌توانند از مدل‌های طرح‌دار معمولی مثل پوست ماری استفاده کنید.

کفش پاشنه بلوکی رسمی پاییزی

زیباترین و راحت‌ترین کفش‌های زنانه پاییزی

این مدل کفش‌های پاشنه بلند که تحت عنوان مری جین هم شناخته می‌شوند و از محبوب‌ترین مدل‌های دهه هفتاد میلادی بوده‌اند اکنون نیز مد روز هستند و با پاشنه بلوکی خود بیشترین راحتی را برای شما فراهم می‌کنند و همزان با افزایش دادن قد، کمترین فشار را به پاها وارد می‌کنند. این کفش‌ها با فرم ساده و رسمی خود بهترین انتخاب برای موقعیت‌های جدی مثل محیط کار و آموزش هستند و با آب و هوای پاییزی هم مطابقت دارند.

بوت ساق کوتاه مدل تابی

زیباترین و راحت‌ترین کفش‌های زنانه پاییزی

این مدل بوت ساق کوتاه یکی از محبوب‌ترین  و راحت‌ترین کفش‌های زنانه است که اولین بار توسط مارتین مارگیلا در سال ۱۹۸۹ برای برند مارگیلا طراحی شد. مارتین مارگیلا در طراحی این بوت‌ها از جوراب‌های سنتی ژاپنی الهام گرفته بود (تابی در ژاپنی به معنای جوراب است) و پاشنه این بوت‌ها را با ارتفاع متوسط و فرم استوانه‌ای طراحی کرده بود. این طراحی فوق العاده در دهه‌های بعد دستخوش تقلید طراحان دیگر قرار گرفت و به یک مدل کلاسیک و خاص تبدیل شد که هنوز هم می‌توانید از مدل‌های مشابه آن استفاده کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)