دستگاه جدیدی از خانواده اکو توسط آمازون (Amazon) معرفی شده است که دوربین اکو لوک (Echo Look) نام داشته و یک “دستیار تیپ و استایل” است. این دوربین، برای نظر دادن درمورد ظاهر شما کمک کرده و به تیپ‌تان براساس الگوریتم‌های یادگیری ماشین با توصیه‌هایی از متخصصین فشن، امتیاز می‌دهد. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد دوربین Echo Look، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دوربین اکو لوک چه کاری انجام می‌دهد؟

می‌توانید دوربین اکو لوک را همانند یک آینه‌ی هوشمند در نظر بگیرید. شما امکان صحبت کردن با این دوربین را دارید تا از آن بخواهید از شما عکس قدی و یا ویدئوی کوتاه مدتی ثبت کند و لباس شما را از زوایایی که کمتر دیده می‌شوند، مشاهده کرده و در مورد آن نظر بدهد.

این دوربین در ماه مارس ۲۰۱۷ به عنوان یک دوربین امنیتی معرفی شده بود و تصویری که برای معرفی آن استفاده شد، دقیقاً مشابه تصویری است که برای دوربین اکو لوک به کار رفته.

دوربین اکو لوک مجهز به یک چراغ LED توکار، یک میکروفن و پایه‌ای برای اتصال به دیوار است. البته آن را به صورت ایستاده بر روی سطح صاف هم می‌توان استفاده کرد. این دوربین یک اپلیکیشن همراه هم دارد که در آن ویژگی Style Check تعبیه شده تا دو لباس را با یکدیگر مقایسه کرده و امتیاز دهد که کدام یک بهتر است.

نسخه‌یiOS  اپلیکیشن آمازون هم ویژگی مشابهی ارائه می‌دهد که تحت منوی Programs and Features  می‌توان آن را یافت و در صورتی که تمایل به خرید دوربین اکو لوک نداشته باشید، برای شما مفید خواهد بود.

نسخه‌ی اکوی این ویژگی، به لباس شما براساس ترکیبی از الگوریتم‌ها و ایده‌های استایلیست‌ها، امتیازی به صورت درصدی می‌دهد. ویژگی دیگری به نام Outfit Compare نیز در اپلیکیشن آمازون وجود دارد که از بین دو دست لباس، بهترین را برای شما انتخاب می‌کند.

همانند اسپیکر اکو اصلی، می‌توانید از الکسا در دوربین اکو لوک بخواهید تا برایتان اخبار بخواند، موسیقی پخش کند و یا تخمینی از ترافیک مسیر مورد نظرتان را ارائه کند. بنا به گفته‌ی آمازون، در طی زمان، ویژگی‌های دیگر اکو نیز به اکو لوک افزوده خواهد شد.

دوربین اکو لوک (Echo Look) آمازون و امتیاز دهی به تیپ شما

این دستگاه به نظر تلاشی از جانب آمازون برای گسترش خرده فروشی‌های فشن آن است. جالب است بدانید که اکو لوک، لباس‌هایی که با آن بررسی کرده‌اید را در حافظه خود نگه می‌دارد و لباس‌هایی که استایلی شبیه استایل شما دارند را به عنوان پیشنهاد برایتان ارائه خواهد داد.

از جنبه‌ی فشن و سبک زندگی، این دوربین به زودی راه خود را به دنیای فیتنس نیز خواهد گشود. به عنوان مثال شاید اپلیکیشنی برای دوربین اکو لوک تعبیه شود که به صورت روزانه از شما عکس برداری کرده و فرایند کاهش وزن را مقایسه کند.

گرچه این دوربین به عنوان یک دوربین امنیتی طراحی نشده، اما اجزای آن به قدری کافی هستند که زمانی که از خانه دور هستید، همانند یک دوربین امنیتی عمل کرده و به صورت دوره‌ای، عکس برداری کند. قیمت این محصول، ١٩٩.٩٩ دلار است.

ترجمه‌ی اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی  Natt Garun

منبع: theverge