در مطلب پیش رو به معرفی دوازده گوشی ضد آب قدرتمند و پرکابرد حال حاضر بازار تلفن‌های هوشمند می‌پردازیم. محصولاتی که علاوه بر قابلیت‌های متعددی که از آن برخوردارند، مقاومت فراوانی هم در برابر آب و رطوبت دارند. اگر جزو آن دسته از کسانی به شمار می‌روید که همواره از خیس شدن تلفن هوشمند خود نگران هستید و قصد در اختیار داشتن نمونه‌ای ضد آب از آن را دارید، می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب با مجله قرمز همراه شوید و شاهد معرفی دوازده گوشی ضد آب قدرتمند و پر کاربرد بازار تلفن‌های هوشمند در حال حاضر باشید.

در روزگاری نه چندان دور، بهره‌مندی تلفن‌های هوشمند از قابلیت ضد آب چندان باب نبود و جز تعداد اندکی از تلفن‌های میان رده و نه چندان جذاب، هیچ محصولی در بازار گوشی‌های هوشمند از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کرد. اما پس از روی آوردن شرکت سونی به تولید تلفن‌های هوشمند رده بالای ضد آب، بسیاری از رقیبان این شرکت نیز اقدام به ساخت گوشی‌های قدرتمند ضد آب کردند و از آن به بعد اکثر پرچمداران حاضر در بازار تلفن‌های هوشمند، علاوه بر بهره‌مندی از امکانات فنی قابل توجه، از ویژگی مهم مقاومت در برابر آب و رطوبت نیز برخوردار هستند.

بر این اساس انتخاب مدل‌های مختلف از تلفن‌های هوشمند رده بالای ضد آب هم‌اکنون کار چندان دشواری به شمار نمی‌رود. چرا که انتخاب‌های متعددی در این زمینه پیش روی کاربران قرار دارد. انتخاب‌هایی که در ادامه‌ی مطلب پیش رو دوازده مورد از بهترین آن‌ها را به اتفاق یکدیگر از نظر خواهیم گذراند.

آیفون 10

نخستین مدل از دوازده گوشی ضد آب : گوشی Apple iPhone X

پرچمدار جدید شرکت اپل به تازگی در جریان مراسمی اختصاصی، که به مناسبت دهمین سالگرد تولد خانواده‌ی آیفون اپل برگزار شده بود، به دوست‌داران محصولات اپل معرفی شد. گوشی Apple iPhone X به لحاظ برخورداری از بسیاری ویژگی‌های نوین تا حد فراوانی از سایر محصولات خانواده‌ی آیفون متمایز است. به عنوان مثال می‌توان به صفحه نمایش بزرگ و ۵.۸ اینچی این محصول اشاره کرد که از کیفیت OLED برخوردار بوده و به مدد قاب کاملا نازک دور این محصول، تقریبا تمام فضای جلوی این گوشی را به خود اختصاص داده است.

البته علاوه بر صفحه نمایش قدرتمند و چشم‌گیر، کیفیت دوربین این گوشی نیز تا حد قابل توجهی نسبت به اعضای پیشین خانواده‌ی آیفون افزایش یافته است. به گونه‌ای که گوشی Apple iPhone X هم اکنون از وجود دوربین عقب دوگانه‌ای بهره می‌برد که هر دو لنز آن از قابلیت تثبیت نوری و دیداری تصویر برخوردار هستند. گرچه عضو جدید خانواده‌ی آیفون از قیمت بسیار گزافی بهره می‌برد و گران قیمت‌ترین گوشی تاریخ این خانواده محسوب می‌شود، اما در کنار امکانات یاد شده از قابلیت مقاومت در برابر رطوبت نیز برخوردار است و در مجموع یکی از شاخص‌ترین مدل‌های موجود در لیست دوازده گوشی ضد آب برتر بازار تلفن‌های هوشمند به شمار می‌رود.

گلکسی اس 8

دومین مدل از دوازده گوشی ضد آب : گوشی Samsung Galaxy S8 Active

اگر قصد دارید محصولی را در اختیار داشته باشید که علاوه بر رطوبت در برابر بسیاری از آسیب‌های دیگر نیز مقاوم باشد، می‌توانید به سراغ گوشی Samsung Galaxy S8 Active  بروید. این محصول که مدل قدرتمندتر و مقاومت‌تری نسبت به گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ محسوب می‌شود، از بدنه‌ی فلزی برخوردار بوده و در برابر تکان و شوک نیز کاملا مقاوم است. علاوه بر آن توان باتری این محصول نیز بیش از گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ در نظر گرفته شده است. به بیان دقیق‌تر در شرایطی که گوشی گلکسی اس ۸ از وجود باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری بهره می‌برد، باتری گوشی Samsung Galaxy S8 Active  از توانی معادل ۴۰۰۰ میلی آمپر برخوردار است. با این حال یافتن گوشی Samsung Galaxy S8 Active  کار چندان راحتی نخواهد بود. چرا که این گوشی محصولی اختصاصی به شمار می‌رود که در کشور امریکا همراه با خدمات شرکت AT&T در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

گوشی ال جی

سومین مدل از دوازده گوشی ضد آب : گوشی LG V30

گوشی LG V30 نیز یکی از مدل‌های شاخص حاضر در لیست دوازده گوشی ضد آب قدرتمند محسوب می‌شود که علاوه بر خصلت مقاومت در برابر رطوبت، از ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری شاخص دیگری نیز بهره می‌برد. ویژگی‌هایی که از میان آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش بزرگ ۶ اینچی، قاب کناری نازک و دوربین دوگانه‌ای با بهره‌مندی از لنز مبتنی بر زاویه دید وسیع اشاره کرد. در کنار این ویژگی‌های سخت افزاری مهمف گوشی LG V30 از قابلیت‌های نرم افزاری متعددی نظیر ابزارهای ضبط ویدیوی جدید، ایجاد نوار شناور برای جاسازی میان‌برها و همچنین سیستم تشخیص چهره و صدا نیز بهره می‌برد. ویژگی‌هایی که محصول اختصاصی ال جی را به یکی از مدل‌های جذاب و قابل انتخاب موجود در لیست دوازده گوشی ضد آب شاخص تبدیل می‌کند.

آیفون 8 پلاس

چهارمین و پنجمین مدل از دوازده گوشی ضد آب : گوشی iPhone 8 و iPhone 8 Plus

دو گوشی iPhone 8 و iPhone 8 Plus نیز از جمله محصولات جدید دیگری بودند که طی هفته‌های اخیر در کنار گوشی آیفون ۱۰ به دوست‌داران محصولات اپل معرفی شدند. در واقع آن دسته از کسانی که به دلیل قیمت گزاف گوشی آیفون ۱۰ نمی‌توانند به سراغ این محصول پرچمدار بروند، می‌توانند در عوض آن دو گوشی iPhone 8 و iPhone 8 Plus را انتخاب نمایند. محصولاتی که علاوه بر برخورداری از ویژگی مقاومت در برابر آب و رطوبت، از قابلیت‌های مهم دیگری نظیر پشتیبانی از امکان شارژ بی‌سیم نیز بهره‌مند هستند.

علاوه بر آن در دوربین این دو عضو جدید خانواده‌ی آیفون نیز سنسورهای نوینی به کار رفته است که فرآیند ثبت تصویر توسط آن‌ها را بسیار بهینه و کارآمد جلوه می‌دهد. در مجموع بهره‌مندی دو گوشی iPhone 8 و iPhone 8 Plus از ویژگی‌های یاد شده موجب می‌شد که دو عضو جدید خانواده‌ی آیفون اپل بتوانند به دو محصول شاخص و قابل انتخاب در لیست دوازده گوشی ضد آب برتر بازار تلفن‌های هوشمند تبدیل شوند.

گلکسی نوت

ششمین، هفمین و هشتمین مدل از دوازده گوشی ضد آب : جدیدترین اعضای خانواده‌ی Samsung Galaxy

بی‌شک اگر کسی بخواهد هم‌اکنون به سراغ شاخص‌ترین گوشی ضد آب موجود در بازار تلفن‌های هوشمند برود، باید یکی از سه عضو جدید خانواده‌ی گلکسی سامسونگ یعنی گوشی Galaxy S8، گوشی Galaxy S8 Plus و گوشی Galaxy Note 8 را انتخاب کند. محصولاتی که علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت و آب، قادر به تامین تمام نیازهای کاربران خود به بهترین شکل ممکن خواهند بود. به عنوان مثال بهره‌مندی گوشی جدید گلکسی نوت ۸ از صفحه نمایش بسیار بزرگ و قلم اختصاصی کارآمد موجب منحصر به فرد جلوه دادن این گوشی در برابر سایر محصولات اندرویدی موجود در بازار می‌گردد.

در کنار آن برخورداری دو گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از ویژگی‌های قابل توجهی نظیر چیپست قدرتمند Snapdragon 835، دستیار دیجیتال بیکسبی و قابلیت قفل‌گشایی از طریق چهره، این دو گوشی را نیز به محصولاتی قابل توجه در لیست دوازده گوشی ضد آب شاخص بازار تلفن‌های هوشمند تبدیل می‌کند. در مجموع اگر قیمت بالای گوشی Galaxy Note 8 برای علاقه‌مندان به تلفن‌های هوشمند اندرویدی موجه جلوه نکند، آن ها می‌توانند به جای پرچمدار جدید سامسونگ به سراغ مدل‌های قدیمی‌تری نظیر Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus بروند.

ال جی جی 6

نهمین مدل از دوازده گوشی ضد آب : گوشی LG G6

هرچند که گوشی LG G6 از ایرادهایی نظیر باتری غیرقابل تعویض و جدا نشدنی برخوردار است، اما تلاش طراحان این گوشی بر آن بوده است که بتوانند توسط امکانات گوناگون این کاستی را در نظر کاربران کم رنگ جلوه دهند. امکاناتی که از میان آن‌ها می‌توان به بهره‌مندی این گوشی از صفحه نمایش بزرگ و ۵.۷ اینچی، دوربین عقب دوگانه و ضد آب بودن اشاره کرد. البته باتری غیرقابل تعویض این گوشی نیز از توانی معادل ۳۳۰۰ میلی آمپر برخوردار است که در نوع خود مناسب به نظر می‌رسد. به هر حال علاقه مندان به محصولات ال جی می‌توانند روی گوشی LG G6 به عنوان یکی از دوازده گوشی ضد آب شاخص بازار تلفن‌های هوشمند حساب کنند.

سونی اکسپریا

دهمین مدل از دوازده گوشی ضد آب : گوشی Sony Xperia XZ Premium

به طور حتم گوشی Sony Xperia XZ Premium یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند ضد آب موجود در بازار به شمار می‌رود. چرا که بهره‌مندی این گوشی از استاندارد IP68 موجب می‌شود که شما بتوانید بدون هیچ نگرانی خاصی همراه با این گوشی به درون استخر بروید. در واقع گوشی Sony Xperia XZ Premium از این امکان برخوردار است که تا عمق یک و نیم متری آب پایین برود و به مدت سی دقیقه در همان عمق باقی بماند. علاوه بر این ویژگی چشم‌گیر، گوشی Sony Xperia XZ Premium از قابلیت‌های مهم دیگری نیز بهره می‌برد. قابلیت‌هایی که در میان آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش ۴K، دوربین ۱۹ مگاپیکسلی با امکان ضبط ویدیو به شکل اسلوموشن و برخورداری از پردازنده‌ی بهینه شده‌ی مدل Snapdragon 835 اشاره کرد.

شاید تنها نکته‌ی نه چندان مثبت گوشی Sony Xperia XZ Premium را بتوان در نوع طراحی ظاهر این محصول سراغ گرفت. در واقع این گوشی پرچمدار به لحاظ سر و شکل ظاهری تفاوت چندانی با سایر محصولات شرکت سونی ندارد. البته این موضوع احتمالا برای آن دسته از کاربرانی که تاکنون از تلفن‌های هوشمند سونی استفاده نکرده‌اند چندان ملموس و با اهمیت نخواهد بود.

    گوشی موتورولا

یازدهمین و دوازدهمین مدل از دوازده گوشی ضد آب : گوشی Motorola G4 و Motorola G4 Plus

به طور کل می‌توان گفت که دو پرچمدار جدید و اختصاصی موتورولا یعنی گوشی Motorola G4 و Motorola G4 Plus قابلیت‌های ضد آب گوشی Moto G5 Plus را ارتقا بخشیده‌اند. در واقع برخلاف گوشی Moto G5 Plus که از خصوصیات ضد رطوبت برخوردار بود اما توان غوطه ور شدن کامل در آب را نداشت، دو گوشی Motorola G4 و Motorola G4 Plus می‌توانند بدون هیچ مشکل خاصی در عمق آب فرو بروند. در این میان آن دسته از کاربرانی که علاوه بر ویژگی ضد آب بودن به دنبال بهره‌مندی از مشخصات فنی شاخص در تلفن‌های هوشمند مد نظر خود هستند، بهتر است به سراغ گوشی Motorola G4 Plus بروند. چرا که این محصول علاوه بر برخورداری از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، که سه مگاپیکسل از دوربین گوشی Motorola G4 قدرتمندتر است، از وجود حسگر تشخیص اثر انگشت نیز بهره می‌برد. با این حال هر دوی این محصولات به صفحه نمایش باکیفیت ۵.۵ اینچی و پردازنده‌ی هشت هسته‌ای مجهز هستند و از این نظر تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند.

در مجموع مدل‌هایی که در این متن به آن‌ها اشاره شد، جزو شاخص‌ترین تلفن‌های هوشمند ضد آب موجود در بازار به شمار می‌روند. بر این اساس کاربران می‌توانند با توجه به سلیقه و میزان بودجه‌ی خود به سراغ یکی از آن‌ها بروند.

منبع: سی نت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.