مدل ۲۰۱۷ خودروی Volkswagen Golf Alltrack جزو جدیدترین خودروهای SUV به شمار می‌رود که از قابلیت‌های آفرود برخوردار است. هرچند که در نگاه نخست شاید خودروی Volkswagen Golf Alltrack به تمام اس یو وی های حال حاضر و موجود در بازار شبیه باشد، اما وجود برخی ویژگی‌های خاص در این خودرو، آن را تا حدی متمایز از سایر رقبا جلوه می‌دهد. در مطلب پیش رو به ده نکته مهم مرتبط با این خودرو، که اکثر آن‌ها قابلیت‌های کلیدی این محصول را در بر می‌گیرند، اشاره خواهیم کرد. پس در صورت تمایل می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی این مطلب همراهی کنید.

برای خرید یک خودروی اس یو وی مناسب در شرایط فعلی، انتخاب‌های فراوانی پیش روی خودرودوستان قرار دارد. اما هنگامی که بخواهیم وجود دو عامل مهم یعنی پویایی و ثبات رانندگی رایج در خودروهای سواری خوش رکاب را در کنار محیط جادار یک اس یو وی به شکل هم‌زمان مد نظر قرار دهیم، تعداد گزینه‌های موجود در بازار با کاهش قابل توجهی همراه می‌شود. با این حال مدل ۲۰۱۷ خودروی Volkswagen Golf Alltrack یکی از گزینه‌هایی به شمار می‌رود که از وجود هر دو عامل یاد شده برخوردار است و انتخاب مناسبی برای کسانی محسوب می‌شود که دوست دارند در عین داشتن یک SUV جادار و سرپا، خودروی خوش دست و تیز رویی را نیز در اختیار داشته باشند.

مدل ۲۰۱۷ خودروی Volkswagen Golf Alltrack از وجود همان پلتفرم MQB بهره می‌برد که در خودروهای سواری نسل هفتمی Golf شرکت فولکس واگن و همچنین در SportWagen مورد استفاده قرار گرفته است. خودرودوستان برای خرید مدل پایه این خودرو که با نام S شناخته می‌شود باید رقمی معادل ۲۵ هزار و ۸۵۰ دلار بپردازند. این در حالی است که دو مدل SE و SEL این خودرو، که به لحاظ وجود برخی ویژگی‌ها نسبت به مدل S برتری دارند، به ترتیب حدود ۲۹ هزار و ۴۳۰ و ۳۲ هزار و ۸۹۰ دلار قیمت دارند.

اما به چه دلیل خودروی Volkswagen Golf Alltrack را گزینه‌ا‌ی مناسب در زمینه‌ی انتخاب یک SUV خوب فرض می‌کنیم و نکات مهمی که باید در ربطه با این خودرو بدانیم چیست؟

خودرو گلف

نخستین نکته‌ی مهم مربوط به خودروی Volkswagen Golf Alltrack

ارتفاع سواری ۱۷ سانتی‌متری مدل ۲۰۱۷ خودروی Volkswagen Golf Alltrack موجب می‌شود که این خودرو تقریبا در هر مسیری قابل راندن باشد. به خصوص آن‌که ایمنی بالای محصول خوش ساخت فولکس واگن هیچ اما و اگری را برای راندن آن در مسیرهای متفاوت باقی نمی‌گذارد. در واقع این خودرو در زمینه‌ی برخورداری از ایمنی کلی موفق به کسب هر پنج ستاره‌ی مممکن از سازمان ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراه‌ها شده است. از جمله ویژگی‌های قابل توجه این خودرو در زمینه‌ی رعایت ایمنی مسافران می‌توان به سیستم هوشمند پاسخ به تصادف آن اشاره کرد. سیستمی که به محض وقوع تصادف مسیر عبور سوخت را متوقف ساخته و پس از باز کردن قفل تمام درهای اتومبیل، چشمک‌زن‌ها یا فلشرهای چهارگانه‌ی این خودرو را فعال می‌سازد.

دومین نکته‌ی مهم مربوط به خودروی Volkswagen Golf Alltrack

گرچه مدل ۲۰۱۷ خودروی Volkswagen Golf Alltrack با فراهم آوردن فضایی به اندازه‌ی ۲.۶ متر مکعب برای سرنشینان خود، کم و بیش از همان فضای داخلی خودروی کراس‌ترک سوبارو برخوردار است، اما بهره‌مندی محصول خوش ساخت فولکس واگن از یک سانروف بزرگ و گسترده موجب هرچه وسیع‌‌تر و دلبازتر جلوه دادن فضای داخلی آن شده است. به طور کل وجود این سانروف بزرگ موجب می‌شود که تمام سرنشینان جلو و عقب این خودرو دید گسترده‌ای از فضای بیرون از اتومبیل داشته باشند. البته این سانروف تنها در دو مدل SE و SEL خودروی Volkswagen Golf Alltrack وجود دارد و در مدل پایه این محصول یعنی مدل S یافت نمی‌شود. با این حال برخورداری از چنین قابلیتی، در کلاس‌های قیمتی مشابه سایر خودروها به ندرت مشاهده می‌شود.

سانروف گلف

سومین نکته‌ی مهم مربوط به خودروی Volkswagen Golf Alltrack

خودروهای آلمانی معمولا با صندلی‌های خوش‌ساخت و راحت خود شناخته می‌شوند و خودروی Volkswagen Golf Alltrack نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهره‌مندی صندلی‌های جلوی این خودرو از چرم مصنوعی V-Tex موجب شده تا این صندلی‌ها در عین برخورداری از زیبایی و راحتی قابل توجه، خیال حامیان و دوست‌داران حیوانات را نیز کاملا راحت ‌کند. در بهترین مدل از خودروی Volkswagen Golf Alltrack یعنی مدل SEL شاهد وجود قابلیت تنظیم‌پذیری کامل صندلی‌های جلو هستیم. البته در دو مدل S و SE این خودرو نیز قابلیت تنظیم صندلی‌های جلو و عقب به شکل دستی وجود دارد. به نحوی که می‌توان میزان ارتفاع این صندلی‌ها، که بیش از هر چیز به صندلی‌های آرایشگری شباهت دارند، را به شکل دستی تنظیم کرد یا همین عمل را در رابطه با تنظیم پشتی آن‌ها به انجام رساند. ضمن آن که علاوه بر صندلی‌ها، در پوشاندن ترمز دستی و فرمان خودروی Volkswagen Golf Alltrack نیز از پوشش چرم استفاده شده است.

چهارمین نکته‌ی مهم مربوط به خودروی Volkswagen Golf Alltrack

هرچند که شاید سرنشینان صندلی‌های عقب خودروی اوت‌بک سوبارو به لحاظ قرارگیری موقعیت سر و پاهای خود روی صندلی‌ها، احساس راحتی بیشتری نسبت به سرنشینان خودروی Volkswagen Golf Alltrack بکنند، اما مدل ۲۰۱۷ این خودرو حداقل نسبت به مدل کراس‌ترک سوبارو، برتری محسوسی در بحث فوق دارد و راحتی بیشتری را در اختیار سرنشینان حاضر در صندلی‌های عقب خود قرار می‌دهد. ضمن آن‌که پنل تاشویی که میان صندلی‌های عقب خودروی Volkswagen Golf Alltrack قرار گرفته است، این اجازه را به سرنشینان این خودرو می‌دهد تا بتوانند به حمل لوازم درازی با طول بسیار زیاد بپردازند.

فولکس واگن

پنجمین نکته‌ی مهم مربوط به خودروی Volkswagen Golf Alltrack

پنل ابزارهای کاربردی اختصاصی خودروی Volkswagen Golf Alltrack از شکل و شمایلی اداری و سرراست برخوردار است و ظرافت چندانی را در امر طراحی به رخ مخاطب نمی‌کشد. در این پنل به جز امکان کنترل دستی وضعیت آب و هوا (که در دو مدل S و SE این خودرو مشاهده می‌شود) آخرین مدل از سیستم اینفوتینمنت فولکس واگن یعنی MIB 2 نیز گنجانده شده است که از وجود سنسورهای مجاورت بهره می‌برد. مسلما مهم‌ترین بخش سیستم مذکور نمایشگر ۶.۵ اینچی تمام رنگی آن است که از کیفیت تصویری ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسلی پشتیبانی می‌کند.

از دیگر قابلیت های سیستم سرگرمی خودروی Volkswagen Golf Alltrack می‌توان به قابلیت یک‌پارچه‌سازی کامل با تلفن هوشمند راننده، وجود رادیوی ماهواره‌ای SiriusXM، وجود رادیوی اچ دی، امکان استریم و پخش صدا از طریق قابلیت بلوتوث و بهره‌مندی از شیار کارت حافظه‌ی SD اشاره کرد. ضمن این‌که پشتیبانی از دو قابلیت Apple CarPlay و Android Auto نیز از جمله ویژگی‌های شاخصی است که سیستم سرگرمی خودروی Volkswagen Golf Alltrack از وجود آن برخوردار است. اکثر ویژگی‌های مذکور در هر سه مدل این خودرو یعنی مدل‌های S، SE و  SELیافت می‌شوند. با این حال بهره‌مندی از سیستم ناوبری تنها در انحصار مدل SEL این خودرو قرار دارد.

ششمین نکته‌ی مهم مربوط به خودروی Volkswagen Golf Alltrack

مسلما دلیل اصلی بسیاری از کسانی که اقدام به خرید خودروهای اس یو وی می‌کنند، بهره‌مندی از فضای بیشتر برای حمل بار است. فضای مختص به بار مدل ۲۰۱۷ خودروی Volkswagen Golf Alltrack، که در پس صندلی‌های عقب این خودرو قرار دارد، در حالتی که صندلی‌های پشتی در شرایط عادی قرار داشته باشند چیزی نزدیک به ۰.۸۶ متر مکعب است. با این حال اگر صندلی‌های عقب SUV خوش رکاب فولکس واگن تغییر حالت داده و در حالت خمیده قرار گیرد، فضای مختص به بار این خودرو به ۱.۸ متر مکعب افزایش می‌یابد. هرچند که این فضا نسبت به فضای مشابه در خودروی اوت‌بک کمتر به نظر می‌رسد، اما از دیگر رقیب سرسخت خودروی Volkswagen Golf Alltrack یعنی خودروی کراس‌ترک تا حد قابل ملاحظه‌ای بیشتر است.

نمای داخل

هفتمین نکته‌ی مهم مربوط به خودروی Volkswagen Golf Alltrack

مدل ۲۰۱۷ خودروی Volkswagen Golf Alltrack نیز همانند تمام مدل‌های Golf در سال ۲۰۱۷ میلادی (البته به جز مدل سطح بالای GTI و همچنین Golf R) از وجود یک موتور ۱.۸ لیتری توربوی چهار سیلندر بهره می‌برد که از توانی معادل ۱۷۰ اسب بخار برخوردار است. به این ترتیب این خودرو نسبت به دو رقیب خود از برند سوبارو یعنی کراس‌ترک و اوت‌بک (که از وجود موتور چهار سیلندر تخت بهره می‌برند) بسیار کم سر و صداتر جلوه می‌کند.

علاوه بر مدل ۶ سرعته‌ی اتوماتیک مبتنی بر کلاچ دوگانه‌ی خودروی Volkswagen Golf Alltrack، مدل ۶ سرعته‌ی دستی این خودرو نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد تا قدرت انتخاب آن‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد. میزان طی طریق این خودرو به ازای مصرف هر لیتر سوخت نیز رقمی معادل ۹.۳ کیلومتر به ازای هر لیتر بنزین در فضای شهری و ۱۲.۷ کیلومتر به ازای هر لیتر بنزین در فضای بزرگراه است. اعداد و ارقامی که می‌توانند به طور کامل و بی حرف و حدیث با خودروهای رقیب به رقابت بپردازند.

هشتمین نکته‌ی مهم مربوط به خودروی Volkswagen Golf Alltrack

از جمله ویژگی‌های شاخص مدل ۲۰۱۷ خودروی Volkswagen Golf Alltrack بهره‌مندی این خودرو از سیستم محرک چهار چرخ است. امری که موجب می‌شود پیش از بروز حالت کشش یا انقباض، گشتاور محرک این خودرو بین محورهای جلو و عقب تقسیم گردد. در کنار این امر سیستم انسداد الکترونیکی دیفرانسیل موجب تقسیم پهلو به پهلوی گشتاور محرک توسط توقف چرخ گردان می‌شود. این سیستم همچنین به نوعی سیستم دیفرانسیل متقابل مجهز است که موجب آسان‌تر شدن فرآیند عبور از پیچ‌ها با کاهش تمایل خودرو به حرکت مستقیم می‌گردد. سیستمی که در ابتدا برای مدل GTI از خانواده‌ی Golf فولکس واگن طراحی شده بود، اما اکنون شاهد استفاده از آن در مدل ۲۰۱۷ خودروی Volkswagen Golf Alltrack هستیم.

گلف فولکس

نهمین نکته‌ی مهم مربوط به خودروی Volkswagen Golf Alltrack

حالت انتخابی راندن آفرود را می‌توان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد خودروی Volkswagen Golf Alltrack قلمداد کرد. فعال ساختن این قابلیت دردسر چندانی ندارد و به سادگی از طریق فشردن کلید حالت آفرود، که روی کنسول این خودرو، در مجاورت کلید روشن و خاموش کردن موتور قرار دارد، امکان‌پذیر است. هنگامی که حالت راندن آفرود خودروی Volkswagen Golf Alltrack فعال می‌شود، ترمز ضد قفل این خودرو قابل دسترس‌تر می‌گردد و در کنار آن، قابل انعطاف‌تر شدن میزان پاسخ‌گویی دریچه‌ی تنظیم بنزین، کنترل روان‌تر این خودرو در مسیرهای ناهموار و تپه ماهورها را به دنبال خواهد داشت. همچنین در مدل SEL خودروی Volkswagen Golf Alltrack، به هنگام فعال بودن حالت راندن آفرود، اطلاعات مفیدی نظیر میزان ارتفاع، زاویه هدایت و تنظیمات قطب‌نما نیز روی نمایشگر این خودرو منعکس می‌گردد.

دهمین نکته‌ی مهم مربوط به خودروی Volkswagen Golf Alltrack

علاوه بر وجود امکانات و قابلیت‌هایی که در بخش‌های مختلف این متن به آن‌ها اشاره شد، مدل ۲۰۱۷ خودروی Volkswagen Golf Alltrack به دوربین‌های پشتیبان و سیستم پیشرفته‌ی محافظتی کیسه‌ی هوا نیز مجهز است. افزون بر آن تمام مدل‌های این خودرو از وجود قابلیت کنترل کروز انطباقی بهره می‌برند. قابلیتی که به رانندگان خودروی Volkswagen Golf Alltrack این اجازه را می‌دهد که بتوانند فاصله‌ی خود با خودروی جلو را به شکل خودکار تنظیم و حفظ نمایند.

علاوه بر آن وجود دستیار پارک کردن این اتومبیل، که از سیستم ردیاب صوتی بهره می‌برد، سرنشینان این خودرو را از سمت عقب نیز کاملا بیمه می‌کند. گذشته از تمام این موارد، وجود سیستم هشدار برخورد خودروی Volkswagen Golf Alltrack موجب می‌شود که در صورت خطرات ناشی از برخورد این اتومبیل با موانع روبرو، ترمز این خودرو به شکل خودکار به کار بیافتد. البته مدل SEL خودروی Volkswagen Golf Alltrack علاوه بر تمام قابلیت‌های فوق به سیستم هشدار ورود به مسیرهای باریک نیز مجهز است.

در مجموع با توجه به نکات ذکر شده می‌توان دریافت که چرا مدل ۲۰۱۷ خودروی Volkswagen Golf Alltrack می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای انتخاب یک SUV خوب توسط خودرودوستان باشد.

برای آگاهی از ویژگی‌های پلنگ سرپای جگوار می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید و به منظور آشنایی با ده خودروی لوکس سال ۲۰۱۷ میلادی، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را از نظر بگذرانید.

منبع: اتو بایتل (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.