چه چیزهایی باعث جذابیت آقایان می‌شود؟ چهره؟ تیپ و لباس؟ اندام و فرم ایستادن؟ البته همه این موارد بسیار مهم و تاثیرگذار هستند اما مدل موی مردانه یک عنصر مهم و تاثیرگذار در استایل مردانه است که در جذابیت آنان نقشی تعیین کننده دارد. مدل موی مردانه‌ای که با فرم صورت شما هماهنگ نباشد، نامرتب و شلوغ بوده و مد روز نباشد روی مخاطب شما اثر نامطلوبی خواهد گذاشت. اما کدام مدل مو مناسب شماست؟ با بررسی‌هایی که ما انجام دادیم به ده مدل موی مردانه رسیدیم که در حال حاضر مد روز هستند و به اندازه کافی متنوع هستند که در میان آن‌ها برای هر فرم صورت و هر سلیقه‌ای انتخابی وجود دارد. همراه معرفی این مدل، علت جذابیت آن و توضیحاتی که را باید در مورد آن به آرایشگر بدهید بیان کرده‌ایم.

۱ . مدل موی مردانه مدرن

ده مدل موی مردانه جذاب

این مدل که در حال حاضر محبوب‌ترین مدل موی مردانه است ترکیبی از مدل موی کوتاه و بلند است به این صورت که کناره‌ها و پشت موها تراشیده می‌شود و بالای آن بلند باقی می‌ماند که به راحتی می‌توانید آن را به راست یا چپ یا عقب به کمک ژل و اسپری حالت دهید. این مدل در اوایل قرن بیستم توسط مردان طبقه کارگر که بضاعت رفتن به آرایشگر را نداشتند استفاده می‌شد اما اکنون با تشکر از چهره‌هایی مثل دیوید بکهام این مدل به محبوبیت جهانی دست یافته است. تضاد بلندی و کوتاهی در این مدل باعث زیبایی آن می‌شود و توجه را به گوش‌ها و پیشان جلب می‌کند پس اگر گوش‌های خوش فرمی دارید این مدل را انتخاب کنید.

ده مدل موی مردانه جذاب

۲. مدل کلاسیک الویس

ده مدل موی مردانه جذاب

مدلی قدیمی و کلاسیک که به موها حجم می‌دهد، در این مدل، موهای کناره‌ها نسبت به بالای سر بلندتر هستند و همه قسمت‌ها به سمت جلو شانه می‌شوند، به جز قسمت جلو که به صورت نامتقارن به عقب شانه می‌شود. برای حالت دادن این مدل به واکس مو نیاز است. اولیس پریسلی مبدع این مدل مو بود اما اکنون هم ستاره‌های شناخته شده‌ای مثل زین مالیک این مدل را انتخاب کرده اند. این مدل اگر درست اصلاح و حالت داده شود چهره‌ای مردانه و جذاب به شما خواهد داد. دقت داشته باشید که موهای نه چندنا مرتب همیشه جذاب هستند چون نشان می‌دهند شما چندان اهل آراستن خود نیستید.

ده مدل موی مردانه جذاب

۳. مدل موی پف کرده (پومپادور)

ده مدل موی مردانه جذاب

این مدل هم شبیه مدل الویس است اما مرتب‌تر و آراسته‌تر. در این مدل موهای جلو به صورت مرتب به کمک ژل یا پماد مو به سمت بالا و عقب حالت می‌گیرند. این مدل مو از قرن هجدهم تا دهه ۱۹۴۰ میلادی یک مدل موی زنانه بود اما اکنون یک مدل موی مردانه محبوب است. این مدل نیاز به اعتماد به نفس بالایی دارید و اگر از جذابیت خود مطمئن هستید آن را انتخاب کنید و خوش سلیقگی خود را نشان دهید.

ده مدل موی مردانه جذاب

۴. مدل کلاسیک ملوانی

ده مدل موی مردانه جذاب

این مدل هم برای موهای بلند و هم موهای کوتاه مردانه مناسب است که در آن همه قسمت‌های مو طول یکسانی دارند ولی قسمت جلو به سمت بالا حالت می‌گیرند و به جز این مورد نیاز به نگهداری خاصی ندارند. این مدل مزایای زیادی دارد، نیاز به حالت دهنده‌ها کمتر است و برای موهای کم پشت مناسب است و ظاهری شیک دارد به خصوص اگر با یک دست کت و شلوار هم همراه شود.

ده مدل موی مردانه جذاب

۵. مدل موی مردانه یکدست ارتشی

ده مدل موی مردانه جذاب

در این مدل، موها در همه قسمت‌های سر یکدست و کوتاه (با بلندی نیم سانت تا دو سانت) هستند که گاهی پشت و کناره‌ها کمی بیشتر تراشیده می‌شود. این مدل نیاز به هیچ نوع نگهداری و استفاده از حالت دهنده‌ها ندارند و برای آقایانی که موهای فر و ضخیم دارند بسیار مناسب هستند اما همه آقایان می‌توانند این مدل را انتخاب کنند و لازم نیست نگران قسمت‌های کم پشت موهای خود باشند. این مدل حالتی مردانه و جدی به شما می‌دهد و برای ورزشکاران و ارتشی‌ها مناسب است و خانم‌ها به چنین مردانی علاقه دارند.

ده مدل موی مردانه جذاب

۶. مدل یک طرفه حرفه‌ای

ده مدل موی مردانه جذاب

این مدل قبل توسط آقایانی که در قسمت بالای سر خود دچار تاسی بودند برای پوشاندن تاسی‌ها استفاده می‌شد اما اکنون همه آقایان می‌توانند این مدل را انتخاب کنند و موها را از فرق طبیعی آن جدا کرده و به کمک ژل به یک طرف و کمی به سمت عقب حالت دهند. این مدل موی مردانه همیشه مد روز است و برای مردان شاغل در ادارات انتخابی عالی است. سعی نکنید با انتخاب مدل‌های سخت که نیاز به حالت دادن فراوان دارند ظاهر و جذابیت خود را خراب کنید. در عوض ستاره‌هایی مثل جرج کلونی و لئوناردو دی کاپریو را الگو قرار دهید و با همین مدل‌های ساده و تروتمیز مثل همین مدل یک طرفه خود را یک مرد بالغ و خوش استایل نشان دهید.

ده مدل موی مردانه جذاب

۷. مدل موی مردانه ژولیده

ده مدل موی مردانه جذاب

ژولیدگی هم نوعی از جذابیت است که هرگز از مد نمی‌افتد. یک مدل مو با بلندی متوسط که که در کناره‌ها کوتاه‌تر باشد به کمک کمی ژل می‌تواند به راحتی به این شکل درآید. این مدل تکراری نیست و هر بار می‌توانید به آن شکل و فرم جدیدی بدهید. این مدل موی مردانه حالتی شورشی، جوانانه، هنری و رازآلود به شما می‌دهد که بر جذابیت شما می‌افزاید و مورد علاقه خانم‌ها هم هست.

ده مدل موی مردانه جذاب

۸. مدل لایه لایه بلند (مدل هاکی)

ده مدل موی مردانه جذاب

آقایانی که موهای فر و موج دار دارند می‌توانند این مدل زیبا را انتخاب کنند. اولین بار بازیکنان هاکی که کلاهخود هاکی به سر می‌گذاتند این مدل را ابداع کردند و موجب محبوبیت آن شدند. اما این مدل نیاز به موی نسبتا بلند دارد و مرتب باید حالت داده شود اما پس از آن نیاز به نگهداری خاصی ندارد. این مدل مو برای خانم‌ها جذابیت خاصی دارد چون شما را مردانه و قوی و شبیه شاهزاده‌های دیزنی نشان خواهد داد.

ده مدل موی مردانه جذاب

۹. مدل سایه روشن

ده مدل موی مردانه جذاب

این مدل از مدل‌های محبوب میان مردان سیاه پوست است چون با فرم سرو پیشانی و جنس موی این نژاد هماهنگی خوبی دارد اما آقایانی که موهای فر و ضخیمی دارند هم می‌توانند از آن استفاده کنند. در این مدل بالای موها بیشترین بلندی را دارد و به تدریج موها کوتاه‌تر می‌شوند و در لبه تقریبا کامل تراشیده می‌شوند و حالتی سایه روشن در سر ایجاد می‌کنند که جذاب است.

ده مدل موی مردانه جذاب

۱۰. مدل تراشیده کامل

ده مدل موی مردانه جذاب

این مدل رک‌ترین مدل موی مردانه است و اگر چیزی برای مخفی کردن ندارید می‌توانید موهای خود را از ته بتراشید و حالت دادن به مو و آرایش مو را برای همیشه کنار بگذارید اما مراقبت از پوست سر را با مرطوب کننده و ضدآفتاب فراموش نکنید. مردانی که به تازگی دچار تاسی شده‌اند یا ژن آن را دارند می‌توانند با انتخاب این مدل خود را برای همیشه آسوده کنند و تاسی را به بخشی از هویت و ظاهر خود تبدیل کنند.

ده مدل موی مردانه جذاب

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)