هدف از آرایش کردن داشتن چهره‌ای متعادل و طبیعی با تاکید روی زیبایی‌های آن و پوشاندن عیوب احتمالی است. آرایش کردن اصول و ترفندهای خاص خود را دارد که اگر مورد توجه قرار نگیرند نه تنها اثر مثبتی روی چهره شما نخواهد داشت بلکه ممکن است باعث پیرتر شدن چهره و نازیبایی آن شود. کارشناسان آرایشی چند ترفند آرایشی آسان برای آرایش درست و اصولی بیان کرده‌اند که قسمت‌های مختلف آرایش چهره را دربرمی‌گیرد. در این مقاله تخصصی از مجله قرمز با ده ترفند آرایشی آسان می‌شوید که رعایت آن‌ها به داشتن آرایشی کامل و بی‌نقص وطبیعی منجر خواهد شد.

ترفند اول: انتخاب رنگ مناسب برای برنزه کننده

انتخاب رنگ درست برای برنزه کننده و استفاده صحیح از آن از اصول اولیه آرایش است و کارشناسان توصیه می‌کنند حتما رنگ برنزه کننده را متناسب با ته رنگ پوست خود انتخاب کنید مثلا اگر پوست سردی دارید و ته رنگ پوست شما مایل به صورتی و هلویی است از برنزه کننده با طیف رنگ سفالی استفاده کنید چون رنگ‌های دیگر روی پوست شما بیش از حد نارنجی به نظر خواهند رسید. اگر پوست گرم دارید و ته رنگ پوست شما زرد یا زیتونی است از برنزه کننده با طیف طلایی و قهوه‌ای استفاده کنید.

 

ترفند دوم: استفاده درست از برس‌های آرایشی

هنگام خرید برس آرایش به سایز برس و به جنس الیاف برس توجه داشته باشید. کارشناسان توصیه می‌کنند برای آرایش کردن قسمت‌های کوچک مثل چشم از برس‌های  کوچک با الیاف فشرده استفاده کنید تا دقت کار افزایش یابد. برای زدن فونداسیون از برس‌های تخت و زاویه‌دار به جای برس‌های گرد و نرم استفاده کنید. برای پوشش دهی بیشتر از حرکات ضربه‌ای و برای محو کردن از حرکات دورانی برس کمک بگیرید.

ده ترفند آرایشی آسان

ترفند سوم: راز داشتن ابروهای طبیعی و زیبا

اشتباه رایج خانم‌ها در آرایش ابرو کادردار کردن بیش از حد ابروها است که به غیرطبیعی شدن آن ها منجر می‌شود. اگر ابروهای پرپشتی ندارید برای مشخص کردن محدوده ابرو از فرم صورت خود کمک بگیرید. یک سر مداد را به سر ابرو و سر دیگر را به لبه بینی تکیه دهید تا نقطه آغاز ابرو مشخص شود. تاج ابرو باید در امتداد برجستگی استخوان ابرو باشد و دم ابرو نیز باید تا امتداد گوشه خارجی چشم کشیده شود. از لبه بالایی ابرو شروع کنید و مرزهای آن را مشخص کنید. موقع پر کردن ابرو دقت کنید که دم ابرو باید تیره‌ترین نقطه و نقطه آغازی ابرو روشن‌ترین نقطه آن باشد.

ده ترفند آرایشی آسان

ترفند چهارم: استفاده از فونداسیون با رنگ مناسب

انتخاب فونداسیون با رنگ مناسب یکی از اصول اولیه برای داشتن آرایش طبیعی و کامل است. کارشناسان آرایشی توصیه می‌کنند برای داشتن آرایش مناسب بهتر است از دو رنگ فونداسیون استفاده شود، رنگ اول را کمی تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست و رنگ دوم را کمی روشن‌تر از آن بگیرید. رنگ روشن را روی قسمت‌های میانی صورت و رنگ تیره را روی قسمت‌های حاشیه‌ای صورت به کار ببرید تا صورت شما عمق پیدا کند. آرایش را کاملا محو کنید تا هیچ مرز مشخصی بین این دو رنگ باقی نماند.

ده ترفند آرایشی آسان

ترفند پنجم: یک ترفند آرایشی آسان برای کشیدن خط چشم

کشیدن خط چشم دنباله‌دار و گربه‌ای با مداد کار ساده‌ای نیست و نتیجه کار معمولا تمیز و زیبا نخواهد شد و همیشه جای مداد روی نوک خط چشم باقی خواهد ماند. اما کارشناسان یک ترفند آرایشی آسان برای این کار پیشنهاد می‌کنند، ابتدا مداد را کاملا تیز کنید نقطه شروع خط چشم را از میانه خط مژه مشخص کنید تا مطمئن شوید خط چشم شما زیادی ضخیم نخواهد شد. از نقطه انتهایی خط چشم که قبلا مشخص کرده‌اید خطی به سمت نقطه میانی بکشید. سپس این نقطه را به گوشه داخلی چشم خود وصل کنید و این فاصله را با مداد پر کنید.

ده ترفند آرایشی آسان

ترفند ششم: استفاده درست از رژ لب مایع

نکته اساسی و مهم این است که همه لب را نمی‌توان با رژ لب مایع پوشاند چون این کار بسیار مشکل است. کارشناسان با یک ترفند آرایشی آسان توصیه می‌کنند این کار را از میانه لب بالا و میانه لب پایین شروع کنید و محدوده بالایی و پایینی لب را به دقت مشخص کنید. سپس دهان خود را باز کنید و رژ لب را روی قسمت‌های داخلی لب بکشید و به کناره‌ها و بالای لب امتداد دهید. نقاط خالی را پر کنید تا آرایش لب شما کامل شود.

ده ترفند آرایشی آسان

ترفند هفتم: انجام درست کانتور و هایلایت

کانتور کردن یکی از کارهای آرایشی مشکل است که امکان اشتباه و خطا در آن بسیار بالا است به همین دلیل کارشناسان آرایشی توصیه می‌کنند از کشیدن خط نوع خط صاف و محکم روی صورت خود اجتناب کنید. فرقی نمی‌کند ابزار آرایش شما پودری یا کرمی باشد، این کار را با مقدار کم ماده شروع کنید و قبل از این که کانتور را آغاز کنید کرم پودر را با پودر کاملا روی صورت خود تثبیت کنید. از رنگ خیلی تیره برای کانتور استفاده نکنید، پودری که تنها دو درجه از پوست شما تیره‌تر باشد بهترین گزینه برای این کار است. رنگ هایلایت هم باید به اندازه کافی روشن باشد تا اثر فرم‌دهی مناسبی روی صورت داشته باشد.

ده ترفند آرایشی آسان

ترفند هشتم: آرایش طبیعی و زیبا برای مژه‌ها

اکستنشن مژه این روزها بسیار پرطرفدار است اما این کار علاوه بر هزینه، خطراتی هم دارد چون این مژه‌های مصنوعی مدت زیادی روی پلک‌ها باقی می‌مانند و می‌توانند باعث ریزش مژه‌های طبیعی شما شوند. به همین دلیل کارشناسان آرایشی توصیه می‌کنند از مژه‌های مصنوعی موقت برای آرایش چشم استفاده کنید. ابتدا به مژه‌ها ریمل بزنید سپس مژه‌های مصنوعی را از بسته خارج کرده و چسب بزنید ، سر را کمی به عقب خم کنید و مژه را در وسط چشم قرار داده و به مدت بیست ثانیه روی خط مژه نگه دارید تا بچسبد. در صورت نیاز به جابجایی قبل از خشک شدن چسب، با ته یک برس آرایشی آن را در محل مورد نظر قرار دهید و آرایش خود را کامل کنید.

ترفند نهم: آرایش اکلیلی یک ترفند آرایشی آسان و جذاب

آرایش اکلیلی روی صورت می‌تواند زیبا باشد اما احتمال خطا و زیاده روی در آن همیشه وجود دارد. علاوه بر این استفاده از اکلیل و برق بیش از حد می‌تواند روزنه‌های پوستی و ناصافی‌ها را بیشتر نمایان سازد. بنابراین کارشناسان آرایشی توصیه می‌کنند از زدن ماده آرایشی اکلیلی روی جوش‌ها، اطراف چشم‌ها و نزدیک به مرکز صورت اجتناب کنید. برای این که سایه اکلیلی شما چروک نشود آن فقط روی گوشه داخلی چشم و بالای پلک استفاده کنید و روی خط تای پلک نزنید.

ده ترفند آرایشی آسان

ترفند دهم: استفاده درست از ریمل

ریمل زیبایی چشمان شما را چندین برابر می کند به شرطی که درست و اصولی استفاده شود. کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از قلمبه شدن قطعات ریمل روی مژه‌ها، ریمل را تنها یک لایه بزنید یا این که از زدن لایه دوم زمانی که لایه اول هنوز خشک نشده است اجتناب کنید چون در این صورت مژه‌ها به هم می‌چسبند و قلمبه می‌شوند. با انتخاب ریمل مناسب، لایه اول ریمل را برای حجم دهی و لایه دوم ریمل را برای جداسازی و بلند کردن مژه‌ها به کار ببرید.

ده ترفند آرایشی آسان

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)