یکی از ویژگی‌های برجسته در Google Allo، این است که دستیار گوگل (Google Assistant) توکار است. برخلاف دیگر اپلیکیشن‌های پیام رسان که شما باید از مکالمه‌ی خود برای جستجو خارج شوید، Allo به شما امکان فراخوانی قدرت گوگل را در داخل چت می‌دهد. این ویژگی بسیار قدرتمند است و پتانسیل آن را دارد تا زمان بسیاری را ذخیره کند.

دستیار گوگل دیگر یک ویژگی مخصوص Allo نیست. این ویژگی در Google Pixel و تلفن‌های همراه هوشمند Pixel XL، خانه هوشمند گوگل (Google Home) و تمام گجت‌های پوشیدنی اندرویدی Android Wear 2.0 وجود دارد. این شرکت در حال حاضر مشغول قرار دادن دستیار در هر دستگاه اندرویدی است که نسخه مارشملو (Marshmallow) و بالاتر را دارند. با بیان این موضوع، اگر یکی از کاربران Allo هستید، تعدادی نکته درمورد استفاده از دستیار گوگل وجود دارد که دانستن آن‌ها ضروری است. با مجله قرمز همراه باشید تا برخی از ویژگی‌های مهم دستیار گوگل در Allo را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اشتراک دستیار گوگل، ساده‌تر از آنی است که گمان می‌کنید

مطمئناً آگاهید که در حال حاضر می‌توانید از دستیار گوگل سوالاتی ساده همانند وضعیت آب و هوا، یا وضعیت خرس‌ها بپرسید. این موضوع چندان جای تعجبی ندارد زیرا همه ما سال‌ها است این کار را با Google Now انجام می‌دهیم. اما با اشتراک، دستیار گوگل گامی فراتر از این موارد بر خواهد داشت.

به جای اینکه هر روز صبح سوالاتی از دستیار گوگل درمورد پیش بینی وضعیت آب و هوا بپرسید، می‌توانید در به روز رسانی‌های آب و هوا مشترک شوید تا این اطلاعات به صورت خودکار برای شما ارسال شود.

اشتراک دستیار گوگل، ساده‌تر از آنی است که گمان می‌کنید

به عنوان مثال، اگر از گوگل بپرسید “هوا امروز چطور است؟” کارتی متراکم از Google Now دریافت خواهید کرد که این اطلاعات را در خود دارد. اگر در ادامه آن به دستیار گوگل بگوئید “روزانه برایم ارسال کن”، دستیار گوگل از شما زمانی را که مایلید این اطلاعات را دریافت کنید خواهد پرسید. زمانی که به این سوال با زمان مطلوب خود پاسخ دهید، دستیار گوگل پیش بینی روزانه آب و هوا را هر روز در ساعت معین شده، برای شما ارسال خواهد کرد. دقت فرمائید که مکالماتی که با دستیار گوگل دارید، باید به زبان انگلیسی صورت بگیرد.

اشتراک دستیار گوگل، ساده‌تر از آنی است که گمان می‌کنید

می‌توانید اشتراک خود را با گفتن عبارت “اشتراک‌های فعال را به من نشان بده” به دستیار گوگل، مدیریت کنید.

پاسخ‌های هوشمند در زمان شما صرفه جویی خواهد کرد

اگر تاکنون از Google Inbox استفاده کرده باشید، ویژگی بسیار مفید و کارامد Smart Reply (پاسخ هوشمند) را نیز می‌شناسید. فرقی نمی‌کند که در حال مکالمه با دستیار گوگل باشید یا با دوستان خود، گوگل پاسخ‌هایی از پیش تعیین شده را بر اساس آنچه گمان می‌کند قصد بیان دارید، به شما پیشنهاد می‌دهد.

پاسخ‌های هوشمند در زمان شما صرفه جویی خواهد کرد

عکسی که در بالا قرار دارد مشاهده کنید. اگر مثلا فردی درمورد غذا خوردن از شما سوال کند، پیش از آنکه پاسخ دهید، گوگل پیشنهاداتی همانند “نمی‌دانم” یا حتی پیشنهادی برای مشاهده رستوران‌های اطراف را ارائه می‌دهد.

اغلب دستیار گوگل در پاسخ‌های هوشمند سریع عمل می‌کند، اما برخی مواقع ممکن است وقفه‌هایی هم در عملکرد آن مشاهده کنید. اما هنگامی که از این دستیار بتوانید درست استفاده کنید، زمان بسیاری را برای شما ذخیره خواهد کرد. دقت کنید که این ویژگی در طی زمان، حتماً بهبودهای بسیاری خواهد یافت.

نیازی به اتصال به اینترنت برای بیان آنچه می‌خواهید، ندارید

برای همه ما پیش آمده است که قصد جستجو در گوگل را داشته باشیم و با پیغام “عدم امکان دسترسی به گوگل در این لحظه” مواجه شده باشیم. این بدان معنی است که اتصال اینترنت شما قطع شده است و نمی‌توانید با گوگل صحبت کنید که اغلب بسیار کلافه کننده است. با دستیار گوگل، دیگر چنین لحظاتی را تجربه نخواهید کرد.

نیازی به اتصال به اینترنت برای بیان آنچه می‌خواهید، ندارید

دستیار گوگل نمی‌تواند همیشه تشخیص دهد که شما اتصال اینترنت دارید یا خیر، اما موارد را زمانی که اینترنت ندارید، بسیار بهتر از گذشته رسیدگی می‌کند. زمانی که با دستیار گوگل در چت صحبت می‌کنید، نیازی به اتصال اینترنت برای گفتن آنچه نیاز دارید نخواهید داشت. حتی اگر آفلاین باشید، تنها کافیست پیغامی برای دستیار بفرستید و بگذارید پاسخ در پس زمینه پردازش شود. پس از آنکه آنلاین شدید، اخطاری مبنی بر آماده بودن پاسختان دریافت خواهید کرد.

بله، زمانی که آفلاین هستید می‌توانید به دستیار گوگل پیام بدهید!

 

این دستیار، تصاویر را هم شناسایی می‌کند

از آنجا که دستیار گوگل از روی Google Now ساخته شده است، برخی ویژگی‌های مشترک میان این دو خواهید یافت. دستیار قابلیت تشخیص انواع تصاویر را دارد که مشابه نحوه عملکرد Google Photos یا زمانی است که جستجوی تصاویر معکوس در گوگل انجام می‌دهید.

می‌توانید به این دستیار تصاویری را به دو شیوه ارسال کنید: یا تصویری را از درون چت و طریق رابط کاربری بگیرید و یا تصویری که از قبل ذخیره کرده‌اید را به چت ارسال کنید. اگر موردی رو به روی شما قرار دارد که نیاز به شناسایی دارد، چت با دستیار خود را بگشائید و تصویری سریع بگیرید و برای آن ارسال کنید. این روش بسیار ساده‌تر از شیوه قدیمی و دشواری است که قبلاً انجام می‌شد.

دستیار گوگل تصاویر را هم شناسایی می کند

همانند Google Photos، دستیار گوگل هم الگوریتم‌هایی برای تشخیص آنچه در تصویر است استفاده می‌کند. ما چندین تصویر از موارد مختلف در سرتاسر خانه برای این دستیار ارسال کردیم، و قادر به شناسایی همه آن‌ها بود. در تصویری که مشاهده می‌کنید، می‌توانید ببینید که دو اکشن فیگور را شناسایی کرد. اما متاسفانه قادر به ارسال اطلاعاتی درمورد PZ-4CO یا Ello Asty نبود.

جدای از تمام موارد ذکر شده، دستیار گوگل قادر به خواندن کدهای QR است.

موارد دیگر درمورد دستیار گوگل

آنچه دستیار گوگل انجام می دهد

لیست کاملی از عملکردهای دستیار گوگل، بسیار طولانی‌تر از آنچه ذکر کردیم است. اگر مایلید بیشتر درمورد این سرویس بیاموزید، می‌توانید از دستیار گوگل بپرسید “چه کارهایی می‌‌توانی انجام بدهی؟” و لیستی بلند بالا از توانایی‌های خود برای شما ارسال خواهد کرد.

اگر حوصله‌تان سر رفته است، از دستیار گوگل کمک بگیرید

اگر حوصله‌تان سر رفته است و نیاز به انجام کاری دارید، این دستیار قادر به ارائه بازی‌های کوچک و جذابی برای گذران زمان خواهد بود. تنها کافیست بگوئید “Play a game” و آنگاه می‌توانید از میان بازی‌های چت، بازی‌های سوالی، کلاسیک و غیره انتخاب کنید. بازی‌های چت شامل فرستادن ایموجی‌های مختلف در درون اپلیکیشن Allo است. تمام گزینه‌های دیگر، بازی‌هایی بیرون از فضای Allo و درون صفحه‌ای جداگانه صورت می‌گیرد.

خب، این هم لیستی از بهترین ویژگی‌های دستیار گوگل. اگر تاکنون Google Allo را امتحان نکرده‌اید، آن را از طریق لینک زیر دانلود کرده و امتحان کنید.

لینک دانلود Google Allo برای اندروید

  • آیا موردی هست که به نظر شما باید به این لیست اضافه شود؟ دیدگاه‌های خود را با قسمت فناوری مجله قرمز در میان بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی  Jimmy Westenberg

منبع: androidauthority