قارچ انگشتان پا که به عنوان onychomcosis شناخته می‌شود با التهاب، ضخیم شدن، تورم، زرد شدن و درد انگشت پا و ناخن رخ می‌دهد. علامت دیگر تخریب ناخن پا است. این عمل بوسیله pH غیر طبیعی پوست رخ می‌دهد که می‌تواند به علت بهداشت نامناسب، سیستم ایمنی بد، قرار گرفتن در معرض سطوح بالایی از رطوبت، و گردش خون ضعیف بوجود آید. درمان قارچ انگشتان پا از این مشکل جلوگیری و یا آن را برطرف خواهد کرد.

روغن تی تریروغن تی تری یا درخت چای

این روغن به دلیل داشتن خواص ضدقارچی و ضد میکروبی برای درمان طبیعی قارچ انگشتان پا به کار می‌رود. ابتدا ناحیه مشکل دار را بشویید و سپس روغن تی تری را مستقیما روی آن بزنید. بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بماند تا جذب ناخن و پوست شود سپس آن را ماساژ دهید. هر روز این کار را تکرار کنید.

جوش شیرینجوش شیرین

جوش شیرین قابلیت خشک کردن رطوبت اضافی روی انگشتان را دارد و کمک می‌کند تا بوی پا خنثی شود و به عنوان یک درمان قارچ انگشتان پا عمل می‌کند. با استفاده از جوش شیرین و آب خمیر درست کنید. آن را روی انگشت پا و ناخن آن استفاده کنید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند سپس آن را پاک کنید. شما همچنین می‌توانی یک حمام پا را بوسیله مخلوط کردن جوش شیرین در یک تشت کوچک آب درست کنید و اجازه دهید تا پای شما در آن بماند خیس بخورد.

درمان قارچ انگشتان پا با ذرتدرمان قارچ انگشتان پا

این درمان قارچ انگشتان پا حاوی یک قارچ است که برای بدن بی ضرر است اما قارچهایی را که برای افراد ایجاد عفونت می‌کنند، از بین می‌برد. یک پیمانه درت و دو سهم آب را در یک تشت کوچک آب که به اندازه پای شما باشد مخلوط کنید. بگذارید ذرت در آب ته نشین شود برای مدت یکساعت و سپس یک پا یا هر دو پای خود را به مدت نیم ساعت یا بیشتر در آن بخیسانید.

سرکه سفید یا سرکه سیبباورهای غلط در مورد سرکه سیب

سرکه یک ماده اسیدی است بنابراین درمان طبیعی همچون سرکه سیب به دلیل ایجاد تعادل در pH پوست باعث رفع قارچ انگشتان پا می‌شود. به میزان مساوی از آب و سرکه را مخلوط کنید و ناحیه عفونی را به مدت ۳۰ دقیقه در هر روز در آن بخیسانید. بعد از آن پایتان را به طور کامل خشک کنید.

دهان شویهدرمان قارچ انگشتان پا

دهان شویه باکتری‌ها و میکروبها را در دهان شما می‌کشد بنابراین چرا از آن برای کشتن باکتری و عامل بیماری‌زا روی پاها استفاده نکنیم؟ خواص ضد میکروبی آن برای دور نگه داشتن باکتری و قارچهای مضر موثر است. به میزان مساوی از دهان شویه و سرکه سفید را ترکیب کنید و ناحیه عفونی را به مدت ۳۰ دقیقه در آن بخیسانید، سپس قسمت انگشت پا را به آرامی ماساژ دهید. یک یا دو بار در روز این کار را تکرار کنید تا زمانی که عفونت از بین برود.

روغن اسطوخودوسدرمان قارچ انگشتان پا

روغن اسطوخودوس خواص ضد عفونی کننده دارد و همچنین از تحریک پوست جلوگیری می‌کند. از یک گلوله پنبه‌ای استفاده کنید و روغن اسطوخودوس را روی پا بزنید، آن را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بگذارید بماند و سپس بشویید. چند بار در روز این کار را تکرار کنید.

سیرسیر

سیر خواص ضد قارچی دارد بنابراین برای درمان قارچ انگشتان پا ، بخاطر وجود ترکیباتی همچون آلیسین و آجوئن موثر است. این ترکیبات طبیعی برای درمان قارچ انگشتان پا عمل می‌کنند. سیر خرد شده یا روغن سیر را با سرکه سفید ترکیب کنید. مخلوط را روی و اطراف ناحیه عفونی استفاده کنید و سپس با نوار پارچه‌ای تمیز یا باند بپوشانید. بانداژ را برای چند ساعت بگذارید بماند. هر روز این کار را تکرار کنید تا زمانی که قارچ انگشتان پا از بین برود.

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست