قابل انکار نیست که همه ما می‌خواهیم جوان به نظر برسیم و برای حفظ جوانی و بازگرداندن آن تلاش‌های زیادی انجام می‌دهیم از درمان‌های غیرجراحی و جراحی گرفته تا انواع داروها و روش‌های مراقبت پوست که با صرف هزینه‌های فراوان آن‌ها را انجام می‌دهیم. اما این درمان‌ها تا چه اندازه موثر هستند؟ کدام‌یک از انواع این درمان‌ها تاثیر بیشتر و عوارض کمتری دارند؟ درمان‌های غیرجراحی جدید عموما نتایج عالی و رضایت بخشی دارند و کمترین عارضه را روی پوست به جا می‌گذارند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما چند نمونه از جدیدترین و موثرترین درمان‌های غیرجراحی کلینیکی برای زیبایی و جوانی پوست را به شما معرفی خواهیم کرد که با تجویز پزشک و انجام آن توسط متخصصین می‌توانید جوانی و زیبایی پوست خود را به آن بازگردانید.

روش‌های جدیدی  که امروزه تحت عنوان درمان‌های غیرجراحی در کلینیک‌های برتر پوست و زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند جزو موثرترین و کم عارضه‌ترین درمان‌ها هستند که فواید متعددی برای پوست دارند به طور مثال می‌توانند پوست را روشن‌تر و شاداب تر کنند، روزنه‌های پوستی را کوچک و محو کنند، لکه‌های پوستی را از بین ببرند، چین و چروک‌ها را درمان کنند و ظاهری جذاب‌تر و زیباتر به پوست بدهند. این‌ها تمام چیزهایی است که ما از یک درمان موثر پوستی انتظار داریم ولی جرات انجام درمان‌های جراحی را برای رسیدن به آن‌ها نداریم. چون درمان‌های جراحی برای زیبایی هزینه و عوارض زیادی دارند و بیشتر اوقات ممکن است نتیجه راضی کننده نباشد و در این شرایط راه برگشت یا غیرممکن است و یا حداقل ساده نیست. در حالی که درمان‌های غیرجراحی با عواض کمتر و نتایج بهتر و موفق‌تر می‌توانند به کمک ما بیایند و پوستی زیبا و جوان به ما هدیه کنند.

اولتراپی Ultherapy یکی از جدیدترین درمان‌های غیرجراحی

اولتراپی یکی از درمان‌های غیرجراحی جدید برای زیبایی پوست است که اخیرا محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. این روش درمانی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است و جزو پرکاربردترین و موثرترین روش‌های درمانی است که برای زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین کاربرد اولتراپی در بالا کشیدن ابروها و صاف کردن پوست زیر چانه و گردن است که جزو مشکلات شایع در سنین بالا به شمار می‌رود. عملکرد اولتراپی به این شکل است که در آن امواج فراصوت از طریق نقاط ریزی به زیر پوست فرستاده می‌شوند و گرمای تولید شده از این امواج، لایه‌های زیرین پوست را به ترشح کلاژن تحریک می‌کند. با ترشح کلاژن پوست بازسازی شده و فرآیند جوانسازی آن آغاز می‌شود و نتیجه آن روی ظاهر پوست کاملا مشخص خواهد بود. نکته جالب در مورد اولتراپی این است که این روش کاملا غیرتهاجمی است و هیچ آسیبی به پوست در آن رخ نمی‌دهد. فرآیند جوانسازی پوست در روش اولتراپی به طور کاملا طبیعی صورت می‌گیرد و اگر چهره افرادی را که این روش را به کار برده‌اند قبل و بعد از انجام آن مشاهده کنید با نتایج شگفت انگیزی مواجه خواهید شد.

موثرترین درمان‌های غیرجراحی

فیلرهای تزریقی برای زیبایی پوست

تزریق فیلر زیر پوست یکی از روش‌های شناخته شده در درمان مشکلات پوستی است که کاربرد آن به تشخیص نوع مشکل پوست شما و شرایط خاص آن بستگی دارد. به طور مثال اگر شما از شل بودن و بافت پوست خود ناراضی هستید استفاده از فیلرهای تزریقی یک روش موثر و مفید برای شما محسوب می‌شود. همان طور که از نام این روش پیدا است در کاربرد فیلرهای تزریقی، مواد خاصی موسوم به فیلر به داخل پوست تزریق می‌شوند و با ایجاد حجم، چروک و فرورفتگی پوست را درمان می‌کنند. موادی که در این روش به عنوان فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از Radiesse ، Restylane و یا  Belotero اما این روش معمولا به تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و یک روش مکمل برای درمان‌های غیرجراحی لایه برداری دیگر مثل درمان لیزر کاهنده، غیرکاهنده، ترماژ و اولترا به شمار می‌رود. با انجام این درمان‌های مکمل حالت شلی و چروک‌های عمیق پوست از بین رفته و پوست صاف و سفت می‌شود. البته همان طور که مشخص است این روش درمانی بدون درد نیست و نیاز به بی‌حسی موضعی برای تزریق دارد.

موثرترین درمان‌های غیرجراحی

کاربوکسی تراپی Carboxytherapy

کاربوکسی تراپی یکی از جدیدترین درمان‌های غیرجراحی است که بیشتر برای درمان تیرگی و پف زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این روش درمانی می‌تواند جای زخم و آثار کشیدگی روی پوست که بر اثر بارداری یا چاقی مفرط به وجود می‌آیند از بین ببرد. در روش کاربوکسی تراپی با از بین بردن جریان خون مرده در سطح پوست و به گردش درآوردن آن و همچنین با از بین بردن التهاباتی و عوارضی که منجر به تیرگی و پف زیر چشم می‌شود این مشکل درمان می‌شود. این روش درمانی کاملا بدون درد است  و در یک جلسه ۱۵ دقیقه‌ای انجام می‌شود و هیچ عارضه‌ای به جای نمی‌گذارد. هزینه هر جلسه حدود ۲۵۰ دلار است و برای گرفتن کامل‌ترین و بهترین نتیجه لازم است که این کار ده جلسه تکرار شود و هر سال یک بار باید نیز تمدید شود. البته این تعداد جلسات و تمدید آن‌ها بستگی به علت به وجود آورنده تیرگی زیر چشم دارد که باید توسط پزشک متخصص تشخیص داده و تجویز شود.

موثرترین درمان‌های غیرجراحی

اسکالپترا Sculptra یکی از جدیدترین درمان‌های غیرجراحی

یکی از علل اصلی پیری پوست، کاهش حجم عضلات صورت در میانه دهه ۳۰ زندگی است و بسیاری از ما بخش زیادی از حجم صورت خود را تا حدود سی و پنج سالگی از دست می‌دهیم و از همین زمان است که چروک‌ها به سراغ ما می‌آیند و صورت افتاده‌تر می‌شود. اما اگر در تصمیم برای جوان ماندن خود جدیت کافی دارید می‌توانید روش درمانی اسکالپترا را امتحان کنید. اسکالپترا یک نوع خاص از فیلر است که باعث کشیدگی پوست به سمت طرفین صورت و عقب می‌شود و بدون آن که نیاز به جراحی برای کشیدن پوست داشته باشید و از عوارض متعدد آن رنج ببرید می‌توانید با یک تزریق ساده صورتی جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید. نکته شگفت انگیز درباره اسکالپترا این است که در این روش درمانی فیبروپلاست‌ها یا همان سلو‌های پوستی به تولید کلاژن تحریک می‌شوند بنابراین پوست شما به طور طبیعی جوان می‌شود و نتیجه به دست آمده بسیار طبیعی‌تر از روش‌های جراحی است. انجام دو تا چهار جلسه از این روش بسته به میزان افتادگی صورت می‌تواند جوانی و زیبایی آن را تا حد بسیار زیادی به شمار بارگرداند بدون آن که مجبور به تحمل مشکلات ناشی از جراحی برای کشیدن پوست باشید.

موثرترین درمان‌های غیرجراحی

میکرونیدلینگ پی آر پی Platelet Rich Plasma

این روش یکی از درمان‌های غیرجراحی خاص است که توسط افراد متخصص انجام می‌شود. در این روش ابتدا نمونه خونی از شما گرفته می‌شود و پزشک یا متخصص آزمایشگاه، پلاکت‌های غنی پلاسما را از آن جدا می‌کند، این پلاکت‌ها حاوی سلول‌های بنیادی، پروتئین‌ها و آنزیم‌هایی هستند که سلول‌های پوست و کلاژن و الاستین آن را بازسازی می‌کنند. سپس میلیون‌ها سوراخ ریز میکروسکوپی در سطح پوست شما ایجاد می‌شود و این پلاکت‌ها داخل این سوراخ‌ها قرار می‌گیرند. این فرآیند تخصصی اثر فوق العاده‌ای در درمان چروک‌های پوستی دارد و باعث صاف شدن و سفت شدن پوست شده و لکه‌های آن را کاملا از بین می‌برد. البته اگرچه این عمل بدون درد است و یک روش غیرجراحی محسوب می‌شود اما نیاز به یک دوره استراحت دارد. میکرو نیدلینگ پی آر پی باید هر ماه یک بار به مدت سه ماه انجام شود و انجام هر جلسه آن هزینه‌ای برابر با ۱۲۰۰ دلار است. سپس شما دو بار در سال باید آن را تمدید کنید. این روش کمترین عارضه ممکن را دارد و در هر سنی قابل انجام است و نتیجه حاصل از آن کاملا طبیعی خواهد بود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)