داشتن پاهای کشیده برای همه خانم‌ها حتی آن‌هایی که قد بلندی دارند یک مزیت محسوب می‌شود و باعث می‌شود اندام متناسب‌تر و زیباتری داشته باشید. همه به طور طبیعی پاهای کشیده‌ای ندارند حتی ممکن است خانم‌هایی که قد بلندی دارند نیز تناسب کاملی بین طول پاها و قد خود نداشته باشند اما با ترفندهایی می‌توان پاها را از آن چه که هست بلندتر و کشیده‌تر نشان داد و اندام را متعادل کرد. اولین و ساده‌ترین روش برای این کار کمک گرفتن از لباس‌ها است، در این مقاله چند ترفند در لباس پوشیدن را معرفی می‌کنیم که استفاده از یک یا چند ترفند در کنار هم باعث می‌شود پاهای کشیده و بلندی داشته باشید.

تک رنگ بپوشید

چند ترکیب لباس برای داشتن پاهای کشیده

اگر سرتاپا یک رنگ بپوشید خطای دید کمک می‌کند که پاهای شما کشیده‌تر و قد ما به طور کلی بلندتر دیده شود. هرچند این ترفند را با همه رنگ‌ها می‌توان به اجرا درآورد اما رنگ مشکی بهترین و کامل‌ترین اثر را دارد چون همزمان باعث می‌شود بدن شما لاغرتر و کم عرض‌تر به نظر برسد و در نتیجه قد و پاهای شما نیز بلندتر و کشیده‌تر دیده شود. اگر سرتاپا مشکی پوشیدن برای شما کسل کننده است می‌توانید از این رنگ تنها در پایین تنه استفاده کنید و یک شلوار مشکی فاق بلند راسته بپوشید تا پاهای شما بلندتر به نظر برسند.

کت کوتاه بپوشید

چند ترکیب لباس برای داشتن پاهای کشیده

چشمان ما این طور عادت کرده است که تصور کند پاها از نقطه‌ای آغاز می‌شوند که کمر قرار گرفته است. پس اگر با روش‌هایی سعی کنیم خط کمر را بالاتر نشان دهیم می‌توانیم پاهای کشیده‌تری داشته باشیم. پوشیدن یک کت کوتاه روی یک مانتوی راسته و گشاد به سادگی این کار را برای شما انجام می‌دهد. این روش با ایجاد خطای دید باعث می‌شود تصور کنیم کمر بالاتر از محل واقعی آن قرار گرفته است و در نتیجه پاها بلندتر به نظر خواهند رسید. بلندی مانتو در این روش اهمیتی ندارد اما بهتر است مانتو گشاد یا راسته باشد و تنگ نباشد تا خط کمر را مشخص نکند. این ترفند برای خانم‌های چاق بسیار کاربردی است. لازم به ذکر است پوشیدن تاپ کوتاه همراه با شلوار فاق بلند هم چنین اثری دارد و خط کمر را بالاتر نشان خواهد داد.

کفش همرنگ پوست بپوشید

چند ترکیب لباس برای داشتن پاهای کشیده

نه فقط ارتفاع پاشنه بلند رنگ کفش نیز در بلندتر به نظر رسیدن پاهای شما نقش دارد. اگر کفش خود را همرنگ شلوار خود (ترجیحا رنگ تیره) انتخاب کنید خطای دید باعث می‌شود این دو مانند یک عضو دیده شوند و در نتیجه پاهای کشیده و بلندی داشته باشید. همچنین برای ترکیب لباس مجلسی می‌توانید کفش خود را همرنگ پا یا جوراب شلواری خود انتخاب کنید تا این خطای دید به نحو احسن صورت بگیرد. اگر در پیدا کردن کفش همرنگ پوست خود مشکل دارید می‌توانید از صندل مجلسی و یا کفش‌های شیشه‌ای و شفاف که اتفاقا مد روز هم هست استفاده کنید.

شلوار فاق کوتاه را فراموش کنید

چند ترکیب لباس برای داشتن پاهای کشیده

همان طور که درباره بالا بردن خط کمر با کت کوتاه گفتیم استفاده از شلوار و دامن با فاق بلند نیز چنین اثری دارد و باعث می‌شود پاهای شما کشیده‌تر به نظر برسند. با این کار به راحتی می‌توانید قد خود را چند سانتی‌متر بلندتر نشان دهید و اگر می‌خواهید اثر این کار افزایش یابد بهتر است از شلوار گشاد و بلند که لبه آن به زمین می‌رسد کمک بگیرید و زیر آن کفش پاشنه بلند به همراه کت یا بلوز مجلسی بپوشید تا پاهای کشیده و بلند خود را به رخ بکشید. لازم به تکرار نیست که رنگ‌های تیره اثر بیشتری در بلندتر و لاغر نشان دادن پاهای شما دارند اما اگر مانند تصویر بالا از شلوار بلند و گشاد استفاده می‌کنید محدودیتی در انتخاب رنگ نخواهید داشت.

از راه راه‌های عمودی کمک بگیرید

چند ترکیب لباس برای داشتن پاهای کشیده

خطوط موازی در دنیای فشن اهمیت زیادی دارند، خطوط موازی افقی باعث می‌شوند عرض بدن بیشتر دیده شود و در مقابل خطوط موازی عمودی برعکس عمل می‌کنند یعنی باعث می‌شوند بدن کشیده‌تر دیده شود. پس وقتی نوبت به پاها می‌رسد باید خطوط افقی را کنار بگذارید و به خطوط عمودی بچسبید، به خصوص خطوط عمودی موازی بزرگ و با فاصله زیاد اگر در شلوار و دامن شما مورد استفاده قرار بگیرند باعث می‌شوند پاهای کشیده و بلندی داشته باشید. حال اگر فاق بلند را نیز به چنین لباسی اضافه کنید اثر آن چند برابر خواهد شد.

برای داشتن پاهای کشیده بوت بلند بپوشید

چند ترکیب لباس برای داشتن پاهای کشیده

هرچند بوت‌ها مخصوص فصل پاییز و زمستان هستند اما در لباس‌های مجلسی می‌توانید هر زمانی از بوت بلند استفاده کنید. اگر بوت بلند را با دامن کوتاه برای مهمانی‌ها بپوشید پاهای شما لاغرتر و کشیده‌تر به نظر خواهد رسید به خصوص اگر پاهای چاقی داشته باشید این ترفند برای شما بسیار موثر است. همچنین اگر به پوشیدن دامن علاقه ندارید می‌توانید بوت بلند یا متوسط را روی شلوار همرنگ آن (ترجیحا شلوار تیره و مشکی) بپوشید و پاهای خود را بلندتر نشان دهید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)