چرا شما به اندازه کافی خوش تیپ نیستید؟ چه چیزی باعث می‌شود که فردی در نظر دیگران خوش تیپ و خوش لباس به نظر برسد؟ آیا داشتن لباس‌های گران به تعداد زیاد راز شیکپوشی است و یا راز یا قانون خاص دیگری درمیان است که تنها افراد محدودی از آن آگاهند؟ داشتن استایل سطح بالا ارتباط خاصی با قوانین ندارد، حتی این روزها دیگر قانون یا مجموعه قوانینی در دنیای مد وجود ندارد بلکه توصیه‌ها، آزمون و خطا و سلیقه شخصی افراد هستند که یک تیپ شیک و استایل سطح بالا را به وجود می‌آورند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما مجموعه توصیه‌هایی را برای شما گردآوری کرده‌ایم که با رعایت آن‌ها می‌توانید با کمترین هزینه یک استایل سطح بالا و شیک داشته باشید.

لباس و ظاهر افراد نقش مهمی در موقعیت اجتماعی و موفقیت شغلی آن‌ها دارد و این اصل به هیچ عنوان قابل انگار نیست. اما شما با خرید لباس‌های گران و مارک‌دار به طور تضمینی شیک پوش نخواهید شد چون انتخاب لباس‌های درست، نحوه پوشیدن این لباس‌ها، ترکیب درست آن‌ها و اعتماد به نفسی که شما هنگام پوشیدن آن‌ها از خود نشان می‌هید نقش مهمی در جذاب شدن و ارتقاء سطح استایل شما خواهد داشت. شش نکته‌ای را که در ادامه این مقاله عنوان می‌شود با دقت رعایت کنید تا استایل سطح بالایی داشته باشید و متعاقبا به حضور موفق‌تر خود نیز در اجتماع کمک کنید. البته فراموش نکنید که همه چیز ظاهر نیست، اعتماد به نفس و قدرتی که شما از خود ارائه می‌دهید در کنار ظاهر قوی و جذاب می‌تواند ضامن موفقیت و حضور بهتر شما در جامعه باشد.

برای لباس‌هایی که همیشه می‌پوشید سرمایه‌گذاری کنید

داشتن استایل سطح بالا و شیک

قابل انکار نیست که لباس‌های باکیفیت و خوش دوخت (و نه لزوما مارک‌دار) نقش مهمی در ارتقاء استایل شما دارند اما هر کسی نمی‌تواند همه لباس‌های خود را از این نوع (که حتما قیمت بالایی دارند) خریداری کند. لباس‌هایی هستند که استفاده بیشتری نسبت به لباس‌های دیگر دارند مثل مانتو، شلوار، کفش روزمره و چیزهایی از این دست که بخش اصلی بیشتر تیپ‌های شما را تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید برای خرید این لباس‌های اصلی و پراستفاده سرمایه‌گذاری کنید و آنها را از برندهای معتبر و با بهترین کیفیت تهیه کنید. شاید فکر کنید این کار هزینه دارد اما در واقع که خرید لباس‌های ارزان و بی‌کیفیت است که باعث زیان شما می‌شود، لباس‌های گران‌قیمت از برندهای معتبر به خاطر کیفیت دوخت بهتر خود دوام بیشتری دارند و بیشتر عمر می‌کنند بنابراین در درازمدت هزینه و سرمایه شما بازخواهد گشت. این کار نه تنها به صرفه جویی اقتصادی شما کمک می‌کند بلکه پوشیدن لباس‌های باکیفیت و زیبا به ارتقاء استایل شما نیز کمک شایانی خواهد کرد.

برای داشتن استایل سطح بالا از لباس‌های خود درست نگهداری کنید

داشتن استایل سطح بالا و شیک

اصل نگهداری درست از لباس‌ها یکی از اصول اولیه مد و فشن است. شما هرچقدر هم که لباس‌های زیبا و گرانقیمتی داشته باشید اما از آن‌ها درست نگهداری نکنید (یا روش درست نگهداری از لباس‌ها را بلد نباشید) پس از مدتی دیگر قابل استفاده نخواهند بود و هزینه شما به هدر خواهد رفت. لباس‌های ارزان برای استفاده محدود ساخته می‌شوند و پس از خراب شدن باید دور انداخته شوند اما لباس‌های گران و باکیفیت باید به دقت نگهداری شوند، به روش درست شسته، اتو و انبار شوند و در صورت لزوم به تعمیرکار ماهر تحویل شوند. مثلا شما می‌توانید کفش پاشنه بلند خود را که پاشنه آن فرسوده شده است به کفاش بدهید تا با تعویض پاشنه آن را نو کند و یا اگر به هر دلیلی یراق آلات کیف شما زنگ زده است می‌توانید با تعویض آن‌ها عمر تازه‌ای به کیف خود بدهید. برای آشنایی با اصول نگهداری از لباس مقالات مجله قرمز را در این مورد بخوانید.

همیشه چیزهایی را بپوشید که می‌دانید به شما می‌آید

داشتن استایل سطح بالا و شیک

اولین گام در شیکپوشی این است که تشخیص دهید چه چیزهایی به شما می‌آید. شما باید رنگ پوست خود را شناسید و بدانید چه رنگ‌هایی با آن هماهنگ است، همچنین باید فرم اندام خود را تشخیص دهید و لباس‌هایی را انتخاب کنید که با این فرم اندام سازگار هستند و ایرادهای آن را مخفی می‌کنند. رسیدن به این سطح از خودآگاهی می‌تواند با مراجعه با کارشناسان استایل و یا با تمرین و تجربه و آزمون و خطا به دست آید. در هر صورت وقتی به این شناخت رسیدید و تشخیص دادید چه لباس‌هایی به شما می‌آید به آن پایبند باشید و این لباس‌ها را به سبک لباس شخصی و همیشگی خود وارد کنید تا یک استایل سطح بالا و شیک داشته باشید.

لباس‌هایتان را به خیاط بدهید تا برایتان اندازه کند

داشتن استایل سطح بالا و شیک

فرقی نمی‌کند لباس‌هایتان چقدر گران و باکیفیت و نو باشد، اگر این لباس اندازه تن شما نباشد، خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد، سرشانه‌های ان در جای خود قرار نگیرد یا خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد در واقع زحمت و هزینه شما به هدر رفته است. یکی از اصول اولیه شیکپوشی اندازه بودن لباس است و شما برای داشتن استایل سطح بالا باید این اصل را جدی بگیرید. اگر امکان سفارش کامل لباس به خیاط را دارید این کار را انجام دهید در غیر این صورت نزدیک‌ترین سایز از لباس‌های آماده را خریداری کنید و به خیاط بدهید تا تغییرات مورد نیاز را در آن اعمال کند. این نکته را هم فراموش نکنید که وقتی در دوره‌ای لباس‌های تنگ یا گشاد مد می‌شود به معنای این نیست که شما باید یک سایز بزرگ‌تر یا کوچک‌تر بپوشید بلکه استایل لباس شما باید اورسایز یا تنگ باشد.

لباس‌هایی را که نمی‌پوشید از کمد لباس‌های خود حذف کنید

داشتن استایل سطح بالا و شیک

یکی دیگر از راه‌های مهم شیکپوشی و داشتن استایل سطح بالا داشتن کمد لباس  مرتب و خلوت است. پس در این گام باید برای  حذف لباس‌های ناخواسته و بلااستفاده اقدام کنید. وقتی بدانید چه لباس‌هایی به شما می آید به دنبال آن خواهید دانست که چه لباس‌هایی به شما نمی‌آید. نگاه دقیق به کمد لباس‌های خود بیندازید و لباس‌هایی را که می‌دانید بر تن شما زیبا نخواهند بود حذف کنید. این حذف کردن شامل لباس‌هایی که دیگر اندازه شما نیست، کهنه شده‌اند، آسیب دیده‌اند یا بیش از حد استفاده شده و تکراری شده‌اند حذف کنید. با این کار کمد لباس‌های شما خلوت‌تر شده و موارد غیرضروری و جاگیر از آن حذف می‌شود، به این ترتیب تنها لباس‌های شیک و زیبا در آن جای خواهند گرفت و هربار زمان کمتری برای پیدا کردن آن‌ها صرف خواهید کرد.

لباس‌های شاخص خودتان را داشته باشید

داشتن استایل سطح بالا و شیک

افرادی که به عنوان آیکن مد و فشن شناخته می‌شوند معمولا از فاصله چند کیلومتری قابل شناسایی هستند اما نه به دلیل آن که لباس‌های جلف و جیغ می‌پوشند بلکه آن‌ها استایل شخصی خود را دارند و لباس‌هایی می‌پوشند که مخصوص خود آن‌ها است. شما هم اگر می‌خواهید استایل سطح بالا و شیک داشته باشید باید لباس‌های شاخص خودتان را داشته باشید. این موارد لزوما لباس نیستند و می‌توانند اکسسوری و حتی آرایش و مدل مو هم باشند مثلا کارولین عیسی با رژ لب قرمز خود شناخته می‌شود و آنا وینتر با عینک آفتابی تیره‌اش. شما نیز می‌توانید چنین موردی را که می‌دانید به شما می‌آید و مورد علاقه شما هم هست به نشانه شاخص خود تبدیل کنید و همیشه با آن شناخته شوید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیکپوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)