اکنون با معرفی رسمی گوشی گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2 بسیاری از کسانی که در اندیشه‌ی خرید یک تلفن همراه اندرویدی به سر می‌برند، در پی سر در آوردن از خصوصیات مثبت و منفی دو گوشی جدید شرکت گوگل و مقایسه‌ی آن با ویژگی‌های سایر محصولات مشابه هستند تا بلکه بتوانند انتخاب بهتر و منطقی‌تری در این زمینه داشته باشند. از همین رو در مطلب پیش رو به بررسی سه مورد از نکات مثبت و منفی دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2  خواهیم پرداخت. نکاتی که شاید بتواند فرآیند انتخاب گزینه‌ی مناسب از میان گزینه‌های ریز و درشت موجود در بازار را برای افراد علاقه‌مند به تلفن‌های هوشمند پرچمدار آسان‌تر کند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که در زمینه‌ی خرید یا عدم خرید گوشی Pixel 2 XL یا مدل ارزان قیمت‌تر این محصول یعنی گوشی Pixel 2 تردید دارید، شاید بتوانید پس از خواندن این متن با اطمینان بیشتری در این زمینه تصمیم‌گیری کنید.

نخستین نقطه قوت گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2

همان گونه که اندکی قبل در این مطلب نیز به آن اشاره کرده بودیم، یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2 کیفیت بالای دوربین‌های اصلی و سلفی این دو محصول است. به گونه‌ای که دوربین اصلی و جانبی محصولات جدید گوگل از بسیاری از رقبای موجود در بازار قدرتمندتر بوده و کیفیت بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عنوان مثال با بوجود این که دوربین اصلی گوشی Pixel 2 XL از وجود لنز دو گانه بی بهره است، اما همان تکنیک‌هایی را در اختیار کاربران این ابزار قرار می‌دهد که در دوربین دو گانه‌ی گوشی آیفون ۸ یا آیفون ۱۰ مشاهده می‌شود. تکنیک‌هایی که حتی می‌توان آن‌ها را در دوربین سلفی گوشی Pixel 2 XL نیز مشاهده کرد.

خبر خوب برای علاقه‌مندان به استفاده از قابلیت‌های مثبت دوربین گوشی Pixel 2 XL این است که می‌توانند نظیر همین قابلیت‌ها را در گوشی Pixel 2 نیز مشاهده کنند. چرا که هر دو محصول جدید شرکت گوگل از وجود دوربین مشابه اصلی و سلفی بهره می‌برند و از این منظر هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. بر این اساس دوربین قدرتمند و با کیفیت گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2 از جمله مهم‌ترین نقاط قوت این دو محصول به شمار می‌رود که می‌تواند انگیزه‌ی مناسبی را برای خریدن این دو گوشی در کاربران ایجاد کند.

بهترین خصوصیات

دومین نقطه قوت گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2

پس از معرفی تکنولوژی واقعیت افزوده اختصاصی شرکت اپل یعنی ARKit شرکت گوگل نیز بیکار ننشست و به معرفی تکنولوژی جدید خود در این زمینه یعنی ARCore پرداخت. حال دارندگان دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2 می‌توانند شاهد ملاقات با برخی از قابلیت‌های مرتبط با این تکنولوژی جدید در تلفن‌های هوشمند خود باشند. به عنوان مثال می‌توان به امکان استفاده‌ از چسبانک‌های جدید مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده تسط دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2  اشاره کرد.

علاوه بر آن دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2 از وجود یک دستیار هوشمند صوتی اختصاصی نیز بهره می‌برند. دستیاری که نحوه‌ی احضار آن کم و بیش همانند احضار غول چراغ جادو خواهد بود!

به موارد یاد شده می‌توان وجود ابزار گوگل لنز را نیز اضافه کرد. ابزاری که برای نخستین بار در یک گوشی هوشمند اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قادر است با شناسایی اجسام متفاوتی نظیر کتاب‌ها، پوسترهای تبلیغاتی، کارت‌های تبلیغاتی و نشان‌های تجاری مختلف، اطلاعات اضافه ای از آن‌ها را در اختیار کاربران دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2  قرار دهد. به این ترتیب خریداران اعضای جدید خانواده‌ی گوگل پیکسل می‌توانند با در اختیار داشتن این دو محصول از وجود امکانات و قابلیت‌های متعددی بهره ببرند. قابلیت‌هایی که گرچه برخی از آن‌ها در قالب نمونه‌های مشابه در محصولات رقیب نیز مشاهده می‌شود، اما در مجموع می‌تواند ارزش خرید دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2  را افزایش دهد.

سومین نقطه قوت گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2

از دیگر نقاط قوت قابل ذکر دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2  می‌توان به وجود قابلیت Always On در صفحه نمایش این دو محصول اشاره کرد. قابلیتی که به دارندگان این دو گوشی جدید اجازه می‌دهد که بتوانند حتی در صورت غیر فعال بودن صفحه نمایش گوشی خود نیز از امور مهمی نظیر پیام‌های دریافتی یا تماس‌های از دست رفته آگاه شوند و بدون نیاز به فعال کردن صفحه نمایش گوشی خود به مشاهده‌ی ساعت یا تقویم آن‌ بپردازند. از آن جا که پیش از این برخی از گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار نظیر محصولات سامسونگ نیز از وجود این قابلیت استفاده کرده‌اند، برخورداری دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2  از قابلیت Always On در صفحه نمایش خود، به علاقه‌مندان محصولات یاد شده این اطمینان را می‌دهد که محصول انتخابی آن‌ها چیزی کم از سایر نمونه‌های مشابه موجود در بازار ندارد.

پیکسل 2

نخستین نقطه ضعف گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2

گرچه بهره‌مندی هر دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2  از دوربین عقب و جلوی مشابه می‌تواند نکته‌ی مثبتی برای خریداران این دو محصول تلقی شود، اما در عین حال می‌توان آن را یک نقطه ضعف نیز در نظر گرفت. چرا که با توجه به برخورداری هر دو محصول یاد شده از پردازنده‌های مرکزی مشابه، این دو گوشی در ظاهر متفاوت، به جز توان باتری و اندازه‌ی صفحه نمایش خود هیچ تفاوت مشخص دیگری با یکدیگر ندارند. بر این اساس شاید وجود تفاوت دویست دلاری قیمت این دو محصول با یکدیگر چندان منطقی جلوه نکند (برای آگاهی از قیمت و سایر مشخصات مهم دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2 می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید).

معمولا تلفن‌های هوشمند پرچمدار در قالب دو نسخه‌ی مجزا به بازار عرضه می‌شوند. نسخه‌هایی که از نظر ویژگی‌های ظاهری و باطنی با یکدیگر متفاوت هستند و خریداران برای انتخاب میان آن‌ها ناگزیر از انجام حساب و کتاب دقیقی خواهند بود. اما شاید در رابطه با گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2  این تفاوت‌ها به اندازه‌ای نباشد که خریداران را وادار به انجام حساب و کتاب ویژه‌ای نماید. در واقع می‌توان با یک حساب و کتاب سرانگشتی به این نکته پی برد که میزان تفاوت دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2  با یکدیگر در آن حدی نیست که لازم باشد برای انتخاب گزینه‌ی بهتر از میان آن‌ها ۲۰۰ دلار اضافه پرداخت کرد.

دومین نقطه ضعف گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2

با وجود تمام حریف و حدیث‌هایی که سال گذشته در رابطه با حذف درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون در گوشی آیفون ۷ وجود داشت، امسال شرکت گوگل دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2 را با ویژگی مشابهی به بازار عرضه می‌کند. به این معنی که اعضای جدید خانواده‌ی پیکسل گوگل نیز همانند اعضای جدید خانواده‌ی آیفون اپل از وجود درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون بی‌بهره خواهند بود. موضوعی که موجب می‌شود علاقه‌مندان به موسیقی ناگزیر از پرداخت هزینه‌های اضافه برای خریدن هدفون‌های بلوتوثی مختص به این دو گوشی باشند.

بدترین خصوصیات

سومین نقطه ضعف گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2

شرکت سامسونگ با طراحی منحصر به فرد تلفن‌های هوشمند خود در طول چند سال اخیر و زدودن حواشی دور صفحه نمایش این محصولات آن چنان محبوبیتی در میان کاربران به دست آورد که بالاخره شرکت اپل هم کوتاه آمد و در طراحی پرچمدار جدید خود یعنی آیفون ۱۰ از حالت صفحه نمایش لبه به لبه برای طراحی بخش جلوی این گوشی بهره گرفت. با این حال طراحان دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2 با بی‌توجهی به این موضوع ظاهر دو پرچمدار جدید خود را کم و بیش مشابه با تلفن‌های هوشمند سنتی طراحی کرده‌اند.

این موضوع در گوشی Pixel 2 XL که از صفحه نمایش بزرگ‌تری برخوردار است، اندکی بیشتر به چشم می‌آید و حواشی دور صفحه نمایش این گوشی ظاهری قدیمی به آن بخشیده است. در حالی که طراحان گوشی Pixel 2 XL و حتی Pixel 2  می‌توانستند با زدودن حواشی دور این محصولات و تخصیص فضای بیشتری از بخش جلوی آن‌ها به صفحه نمایش، از دو پرچمدار جدیدگوگل تلفن‌های هوشمند جذاب‌تر و دلرباتری بسازند.

حال شاید بتوان با کنار هم قرار دادن این نقاط قوت ضعف با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب یا عدم انتخاب دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel تصمیم گرفت.

منبع: ورج (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.