صبر کردن برای خشک شدن کامل لاک ناخن‌ها کار ساده‌ای نیست و یک اشتباه مثل دست کردن در جیب یا باز کردن در کمد می‌تواند همه زحمت شما را به هدر بدهد. گاهی تصور می‌کنید که لاک ناخن شما خشک شده است اما مالیده شدن آن به لباس نه تنها لباس‌ها را کثیف و لک می‌کند بلکه لاک ناخن‌ها را هم خراب می‌کند. هرچند لاک زدن نیاز به صبر و حوصله دارد اما شما باید دقیقا بدانید که لاک شما کی خشک می‌شود تا برنامه ریزی دقیقی برای آماده شدن خود داشته باشید. خشک شدن لاک ناخن به عوامل متعددی بستگی دارد که در این مقاله با آن‌ها آشنا خواهید شد.

در این مقاله کارشناسان زیبایی یک بار برای همیشه به این سوال پاسخ داده‌اند و نکاتی مهمی را برای داشتن لاک خوب و باکیفیت و روش‌های خشک شدن سریع لاک ناخن بیان کرده‌اند، یعنی کارهایی که موقع لاک زدن باید انجام دهید و کارهایی که نباید انجام دهید تا لاک ناخن زیبایی داشته باشید که به موقع خشک شود و قبل از خشک شدن خراب نشود. اگر نمی‌دانید که چقدر باید برای خشک شدن لاک ناخن‌ها صبر کنید و چطور لاک بزنید تا سریع‌تر خشک شود، سیندی رامیرز موسس سالن زیبایی چیلهاوس در نیویورک و جسیکا تانگ سفیر برند اسمیت اند کالت (که یک برند معروف لاک است) مهم‌ترین توصیه‌های مرتبط با زیبایی و آرایش ناخن را در مصاحبه با مجله Byrdie  بیان کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید.

چقدر طول می‌کشد تا لاک ناخن‌ها خشک شود؟

اگر از تاپ کوت روی لاک ناخن خود استفاده کنید مدت زمانی که واقعا طول می‌کشد تا لاک ناخن‌ها خشک شود ده دقیقه است. اما در غیر این صورت سرعت خشک شدن لاک ناخن به عوامل متعدد دیگری بستگی خواهد داشت مثلا میزان غلظت و روان بودن لاک یا تعداد لایه‌هایی که روی هم لاک زده‌اید و یا میزان نازکی و ضخیم بودن هر لایه. برای این که لاک شما هرچه سریع‌تر خشک شود باید لاک ناخن را یکدست و نازک روی ناخن‌ها بزنید و بیشتر از دو لایه لاک نزنید چون اگر سه لایه یا بیشتر لاک بزنید لاک شما حالت خمیری پیدا می‌کند و به این زودی‌ها خشک نمی‌شود. اگر این نکات را رعایت کنید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد می‌توانید به اشیای مختلف دست بزنید بدون آن که نگران خراب شدن لاک باشید. اما برای اطمینان بیشتر توصیه می‌شود تا یک ساعت از انجام کارهایی که روی ناخن فشار می‌آورد و به لاک آسیب می‌زند (مثل باز کردن در جعبه و …) خودداری کنید. پس اگر عجله دارید بهتر است یک تاپ کوت مناسب تهیه کنید تا دیگر نگران خراب شدن زودهنگام لاک ناخن‌ها نباشید.

خشک شدن لاک ناخن‌ها

هنگام لاک زدن این کارها را انجام دهید

کارشناسان زیبایی توصیه می‌کنند قبل از لاک زدن این ۵ کار را انجام دهید تا لاک زیبا و بادوامی داشته باشید:

  • ناخن‌ها را سوهان بکشید و فرم دهید از از بافر ناخن هم استفاده کنید سپس با کمک تقویت کننده‌های ناخن پایه ناخن را محکم و قوی کنید.
  • مطمئن شوید که ناخن‌های شما قبل از لاک زدن کاملا تمیز است و هیچ اثری از چربی، گرد و خاک، سلول‌های مرده یا کرم مرطوب کننده روی آن وجود ندارد چون این عوامل می‌تواند نتیجه نهایی کار را تحت تاثیر قرار دهد.
  • مراقب باشید که موقع لاک زدن دستانتان نلزرد و تکیه گاه مناسبی برای آرنج خود داشته باشید.
  • عجله نکنید. هیچ کاری با عجله نتیجه مطلوبی نخواهد داشت اما با حوصله و صبر می‌توانید به نتایج خوبی رسید.
  • پس از پایان لاک زدن یک برس ابروی زاویه‌دار کهنه بردارید و به استون آغشته کنید سپس کناره‌های ناخن‌ها را که به لاک آغشته شده‌است پاک کنید. این روش بسیار تمیزتر و موثرتر از به کاربردن گوش پاک کن است و نیازی به استفاده از چسب و محافظ هم ندارد.

خشک شدن لاک ناخن‌ها

هنگام لاک زدن این کارها را انجام ندهید

کارشناسان زیبایی توصیه می‌کنند این ۵ کار را هنگام لاک زدن انجام ندهید تا لاک ناخن زیبا  و بادوامی داشته باشید:

  • فراموش نکنید که قبل از لاک زدن محلول تقویت کننده ناخن را بشویید و پاک کنید. اگر دست شما چرب و روغنی باقی بماند لاک شما به راحتی پوسته پوسته شده و جدا خواهد شد.
  • در شرایطی لاک بزنید که نیاز به دست زدن به لباس‌های خود نداشته باشید مثلا قصد عوض کردن لباس‌های خود را نداشته باشید.
  • پس از لاک زدن دستشوییی نروید. اگر می‌خواهید لاک بزنید قبل از این کار حتما به دستشویی بروید سپس لاک زدن را شروع کنید. هرچند این توصیه به نظر واضح می‌رسد اما همه ما این اشتباه را مرتکب شده‌ایم.
  • لاک ناخن کهنه استفاده نکنید. لاک ناخن پس از شش ماه کیفیت خود را از دست می‌دهد و حالت دوفازی پیدا می‌کند پس هرچه زودتر مجموعه لاک‌های خود را بازبینی کرده و لاک‌های کهنه را دور بریزید.
  • پس از لاک زدن در محیط مرطوب و خیس قرار نگیرید. مثلا حمام کردن یا رفتن به باشگاه تا یک ساعت پس از لاک زدن اصلا توصیه نمی‌شود.

خشک شدن لاک ناخن‌ها

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)